Testa brauciens

Škoda Kamiq Monte Carlo pirmais brauciens

Kamiq īpašajā Monte Carlo versijā
400 litru bagāžnieks
Atsaucīgs 1,5 litru dzinējs

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

KAS TAS IR?

Škoda Kamiq ir mazākais un finansiāli pieejamākais čehu autoražotāja krosovers. Monte Carlo savukārt ir īpaša, sportiska un attiecībā pret cenu plaša komplektācija, kas izveidota mazākajiem Škoda modeļiem: Kamiq, Fabia un Scala. Augstāku kategoriju škodās šo nišu aizpilda Sportline, kamēr RS joprojām rezervēta apakšmodeļiem ar lielāku jaudu. Tomēr Sportline nav precīzs Monte Carlo analogs, tāpēc par godu leģendārajam autorallijam iedēvēto speciālo modeli pamatoti var uzskatīt par ko samērā ekskluzīvu.

Lai arī Kamiq debitēja jau 2019. gadā, Monte Carlo versija iznāca vēlāk. Ar dažādiem jauninājumiem papildaprīkojumā, piemēram, virtuālo mērskalu paneli (kopā ar Amundsen navigācijas sistēmu), Kamiq Monte Carlo ir jauna apskata vērts. Ne velti Kamiq un Scala ir pēdējie rindā uz tālejošāku modernizāciju, kuras augļus Latvijā, visticamāk, sasmaržosim tikai 2024. gadā.

Lai padarītu Kamiq Monte Carlo pamanāmu, Škoda izmantojusi pārbaudītu metodi ar melni lakotiem burtiem un tādu pašu radiatora resti. Koptēlu noslēdz Monte Carlo emblēmas ar rūtotu karodziņu, full LED starmeši un īpaša dizaina riteņu diski, kas nav pieejami citām Kamiq komplektācijām.

Riteņu izmērs ir 17 vai 18 collas. Mazās klases SUV ne visai raksturīga un devīga ekstra ir panorāmas jumts standartaprīkojumā. Dienasgaisma caur to apgaismo sportisku salonu ar dziļiem viengabala atzveltnes sēdekļiem, sporta stūri un neiztrūkstošajiem melnajiem griestiem. Salona apdare tradicionāli ir melna un sarkana auduma kombinācija, kas, iespējams, nesader ar pilnīgi visām virsbūves krāsām, piemēram, no jaunās Fabia aizlienēto Fēniksa oranžo.

Škoda iecienītajam ciparu izkārtojumam panelī hronogrāfa rokaspulksteņu aploces stilā Monte Carlo modelī izgatavots atšķirīgs – gaišs fons. Kaut gan Škoda Kamiq ražota uz vienas platformas ar Volkswagen T-Cross un Seat Arona, Mlada Boleslavas izstrādājumam ir vairāk vietas salonā un kaut nedaudz, tomēr augstvērtīgāki apdares materiāli. 

Uz modernāku un dizaina ziņā drosmīgāku krosovera fona Kamiq izskatās ja ne vienmuļš, tad vismaz konsekventi tradicionāls. Taču to atsver klasei netipiski iespaidīgais salona garums. Pietiekami daudz vietas gan priekšā, gan aizmugurē ir parametrs, ko visbiežāk pamana pirmo, sevišķi salīdzinājumā ar kupejveida urbānajiem SUV, kuros uzturēšanās aizmugurējos sēdekļos reizēm līdzinās īslaicīgai aizturēšanai.

Pamatīgais Kamiq stiklojuma laukums padara plašuma iespaidu vēl intensīvāku. Bagāžnieka apjoms atbilstīgi klasei ir ap 400 litru, bet, nolaižot sēdekļus, šo parametru iespējams trīskāršot. Ja rodas vēlme nošikot, Kamiq var pasūtināt arī bagāžnieka vāka elektrisko piedziņu. Dinamiskie pagriezienu rādītāji, kā arī visas Light Assist automātisko gaismu funkcijas Monte Carlo jau ir iekļautas cenā. Kamiq Monte Carlo uzreiz uzstādīta labāka multimediju iekārta Bolero ar skārienjutīgu 8 collu ekrānu, kā arī Apple Car Play un Android Auto savienojumu.

Ja vēlaties atbrīvoties no kaitinošiem kabeļiem, pasūtījumā jāatķeksē Wirelless Smart Link pozīcija par 60 eiro. Vienlaikus jārēķinās ar tīri konstruktīviem ierobežojumiem, piemēram, priekšējā stikla apsilde un apsildāmi aizmugurējie sēdekļi ir savstarpēji izslēdzošas ekstras. Kamiq nav sveši arī Škoda Simply Clever atjautīgie risinājumi, piemēram, lietussargs vadītāja durvīs un ledusskrāpis degvielas tvertnes vāciņā.

KĀ TAS BRAUC?

Monte Carlo ir sportiska, bet ne sporta komplektācija, tāpēc dzinēju un pārnesumkārbu izvēle neatšķiras no citiem Kamiq. Vienīgais izņēmums ir vājākais 95 ZS dzinējs, taču to pagalam reti (vai vispār nemaz) izvēlas arī citām Kamiq modifikācijām. Toties DSG pārnesumkārba Kamiq ir gandrīz vai noklusējuma izvēle, it sevišķi Monte Carlo.

Visu riteņu piedziņas Kamiq nav, tāpēc DSG kombinācija ar 150 zirgspēku 1,5 litru TSI dzinēju un priekšējo riteņu piedziņu ir modeļa iespēju griesti. Braukšanas režīmu izvēlne par 110 eiro piemaksu paver iespēju mainīt automašīnas temperamentu elektroniski, bet par 540 eiro iestatījumi režisēs arī Kamiq stāju caur Sport Chassis Contro pakotni, respektīvi, amortizatoriem ar maināmu cietību. Pamatkomplektācijā Kamiq Monte Carlo vadāmību tiešā veidā ietekmē izvēlētais riepu izmērs. Iepriekšējā pieredze rāda, ka atšķirība starp 205/55 R17 un 245/45 R18 riepām vismaz gaitas komforta ziņā ir visai pamanāma.

Kamiq stūres iekārtas regulējumi ir precīzi, taču ne pārmērīgi asi, tāpēc ikviens vadītājs/-ja krosoveru sajūt jau pirmajos simtos metru. 1,5 litru dzinēja jaudas pilnībā pietiek visai dinamiskam paātrinājumam un pārliecinošiem apdzīšanas manevriem. Pilsētā savukārt noder Kamiq virsbūves formas un lielo logu dāvātā pārredzamība. 

Tā kā Škoda Kamiq dizains veidots vēl iepriekšējā desmitgadē, krosovera kabīnē nav nekādu ergonomisku pārsteigumu – pārnesumkārbas svira joprojām ir svira, pogas ir pogas, un Kamiq joprojām ir mehāniska stāvbremze. Tiesa gan, šā iemesla dēļ automašīnai tehniski nav iespējama pilsētā noderīgā Hold funkcija.

Ārpus pilsētas tumsā un sliktas redzamības apstākļos ļoti palīdz lieliskās LED gaismas. Full LED izpildījumā kā Monte Carlo brauktuves izgaismojums jau ir pietiekami iespaidīgs, bet, ieslēdzot augstu novietotās miglas lukturu sekcijas, diožu spozme teicami izceļ arī nomali ar visu, kas tajā atrodas, guļ vai staigā. Garākos braucienos viegli pamanīt, ka sporta sēdekļiem ir labs sānu atbalsts un veiksmīga forma, bet perforētā stūresrata apdare uzlabo kontaktu ar automašīnu. Škoda piedāvā diezgan plašu stūresratu izvēli, arī ar DSG pārnesumu slēgšanas lāpstiņām un apsildi.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Pilnībā nokomplektēta un ar pāris noderīgām ekstrām bagātināta Škoda Kamiq Monte Carlo cena tuvojas 30 000 eiro, un tā ir summa, kas mazās klases krosoveru klasē kādu var padarīt nedaudz domīgu. Taču pavasara izstādē Auto 2023 izziņota Kamiq un Scala Monte Carlo modeļu kampaņa.

Tajā jau tā izskatīgo krosoveru ar trīsspieķu sporta stūri, apsildāmu vējstiklu, 18 collu diskiem un citiem papildaprīkojuma elementiem varēs iegādāties par sevišķi izdevīgu cenu, kas paslidinās Kamiq Monte Carlo galīgo cenu zem līdzvērtīgu piedāvājumu latiņas. Efektīvs veids tālākai cenas samazināšanai ir 1 litra dzinēja izvēle 1,5 litru vietā, jo 40 ZS iztrūkums un ar to saistītie dinamiskie kompromisi ir visai nosacīti.

Škoda Scala ar mazāko dzinēju un DSG pārnesumkārbu subjektīvi pat šķiet atsaucīgāka gāzes pedālim, un Kamiq arī nav tālu no šā savdabīgā paradoksa.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Škoda Scala

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Nenovērtējiet Scala par zemu tikai tā cenas dēļ. Vairākās kategorijās tas ir labāks pat par cenas ziņā dārgākiem ģimenes auto – tam ir patīkama gaita, pienācīga vadāmība, moderna multimediju sistēma un iespaidīgs plašums gan aizmugurē sēdošajiem, gan bagāžnieka nodalījumā. Tā vienīgie trūkumi ir dažviet lētā salona apdare un tālākpārdošanas vērtība, kas nav tik augstā kā dažiem konkurentiem.