Testa brauciens

Jaunais Opel Vivaro: pirmie iespaidi

Izmēģinām jauno Opel Vivaro
Pieejams arī pasažieru versijā Vivaro Combi
Cena, sākot no 21 325 eiro

Jaunais Opel Vivaro, līdzīgi kā priekštecis, ir tipisks globalizācijas paraugs – tas ir ražots Lielbritānijā, taču tā dizains tapis Francijā, Renault-Nissan alianses paspārnē. Te jāatgādina, ka kopš 2000. gadu vidus pircējiem tiek piedāvāti teju identiski auto ar dažādiem nosaukumiem – Opel Vivaro, Renault Trafic un Nissan Primastar.

Tāpat kā Renault Trafic, arī Vivaro konkurentu loks ir visai plašs – to vidū ir Ford Transit Custom un Volkswagen Transporter, kā arī Fiat Scudo un Peugeot Expert. Tomēr Vivaro stiprā puse ir lojāla pircēju datubāze jau vairāk nekā 10 gadu garumā un mums pagaidām nav iemeslu šaubīties, ka arī jaunais modelis viņus nepievils.

Kāds tas ir?

Vivaro modeļu klāsts ietver divas riteņu garenbāzes un divus jumta augstumus, kā arī Vivaro Combi pasažieru versiju un double-cab modifikāciju ar divām sēdvietu rindām. Neatkarīgi no virsbūves tipa, auto nekļūdīgi atpazīstams, kā “jaunais Vivaro” – tam ir iespaidīga izmēra radiatora reste un priekšējie lukturi ar LED elementiem.

Interjera kvalitāte ir jūtami augstāka, nekā līdzšinējās paaudzes modelim, taču vēl svarīgāks faktors potenciālajiem pircējiem būs palielinātā ietilpība – jaunais Vivaro ir garāks, nekā tā priekštecis. Augstums un platums gan nav būtiski mainījies.

Motoru klāstā ir jauni 1,6 litru tilpuma CDTI dīzeļdzinēji, no kuriem jaudīgākie ir aprīkoti ar divām turbīnām. Saskaņā ar oficiālajiem degvielas patēriņa rādītājiem, 120 ZS BiTurbo motors ar ecoFLEX start/stop sistēmu vidēji tērē vien 5,9 litrus degvielas uz 100 km. Taču, mūsuprāt, jaunā Vivaro lielākais pluss ir gaitas komforts un trokšņu izolācija.

Vivaro ir nevainojams transportlīdzeklis garām distancēm – lai arī brīžiem ir dzirdami balstiekārtas trokšņi, pasažieri jaunajā Vivaro jutīsies labāk, nekā līdzšinējās paaudzes modelī. Faktiski, balstiekārtas trokšņi ir dzirdami vien tāpēc, ka pārējie trokšņi – motora, ceļa un pretvēja radītie – ir tik labi izolēti. Bez augstajiem standartiem trokšņu izolācijā, Vivaro nodrošina arī vienmērīgu gaitu, kas šķietami ignorē Latvijas nelīdzeno ceļu segumu.

Vadītāja sēdpozīcija ir ļoti ērta, piedāvājot ne vien izcilu priekšā esošā ceļa pārredzamību, bet arī iespēju pielāgoties teju ikviena šofera miesasbūvei – gan stūri, gan sēdekli var pieregulēt plašā diapazonā. Spidometrs un citas mērierīces nepārprotami atgādina par Vivaro saikni ar Renault, taču mums par to sūdzību nav. Vietas salonā netrūkst – mūsu izmēģinātajā Vivaro Combi pasažieriem bija ērti gan otrajā, gan trešajā sēdvietu rindā.

Auto bija aprīkots ar 1,6 litru tilpuma 140 ZS BiTurbo dīzeļmotoru. Tā griezes moments ir 340 Nm (20 Nm vairāk nekā 120 ZS versijai), kas pieejams jau pie 1750 apgriezieniem. Tas ir ļoti elastīgs agregāts, kas ļauj braukt diezgan dinamiski, ko augstu novērtēs pasta kompāniju piegādes auto šoferi, kā arī tie, kam ikdienā jāpārvadā smagākas kravas.

Turklāt tas ir arī salīdzinoši ekonomisks – šos rādītājus var vēl vairāk uzlabot, nospiežot “Eco” pogu uz priekšējā paneļa. Ekorežīms ierobežo motora jaudas parametrus un padara lēnāku akseleratora pedāļa reakciju, kā arī nedaudz samazina gaisa kondicioniera efektivitāti, tāpēc ir grūti iedomāties, ka uzņēmumu šoferi šādu funkciju varētu aktivizēt brīvprātīgi.  

Uzņēmumu autoparku menedžeri gan Vivaro vērtēs pēc kravas telpas izmēriem – tie ir iespaidīgi, sākot no 5,2m3 L1H1 versijā līdz pat 8,6m3 L2H2 versijā. Ja neskaita drošības spilvenus, visiem Vivaro ir stabilitātes kontrole ar pretizslīdes kontroles sistēmu, elektronika palīdzēs noteikt arī, vai automašīnai ir piekabe un automātiski pielāgosies šādai situācijai.

Mēs gan ieteiktu aprīkojumā noteikti izvēlēties atpakaļskata kameru vai vismaz distances sensorus, lai pasaudzētu masīvo mikroautobusu un tā kravu no sadursmes ar grūti pamanāmu šķērsli.

Spriedums

Pirmie iespaidi ar Vivaro liek secināt, ka Opel mērķis – apvienot komerctransporta funkcionalitāti ar vieglā auto komfortu - ir izdevies ar uzviju. Tiem, kas izšķirsies par Vivaro iegādi, pirkumu, visticamāk, nenāksies nožēlot.

Vairāk nekā 10 gadus ilgā vēsture bijusi labvēlīga pret Vivaro, nekādi būtiski uzticamības trūkumi nav dzirdēti, tāpēc mums nav pamats domāt, ka jaunākās paaudzes modelis varētu sagādāt problēmas. Tomēr pagaidām nepārbaudīts ir jaunais 1,6 litru tilpuma dīzeļdzinējs, tāpēc mēs ieteiktu izmēģināt dažādas Vivaro modifikācijas, lai saprastu, kurš no tiem jums ir piemērotāks – ar vienu vai divām turbīnām.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.