Ziņas

Jaunais Nissan Leaf: pirmie iespaidi

Whatcar.lv klātienē iepazīstas ar jauno Nissan Leaf
Jaunā Nissan Leaf tehniskie dati un baterijas uzlāde
Zināma arī Nissan Leaf cena

AutorsIvo Goldmanis

Uz jautājumu, kas ir pasaulē lielākais elektroauto ražotājs, visticamāk ikviens, kam ir kaut kāda nojausma par autoindustrijā notiekošo, atbildēs, ka tas ir Tesla. Taču atbilde nav pareiza. Par spīti tam, ka Tesla dibinātājam Īlonam Maskam ir veiksmīgi izdevies radīt priekšstatu, ka tieši viņa uzņēmums ir elektroauto segmenta līderis, pārdošanas rezultāti liecina, ka tā nav. Pasaulē vadošais elektroauto ražotājs ir Nissan.

Kopš 2010. gadā klajā nāca pirmās paaudzes Nissan Leaf japāņu autoražotājs ir pārdevis vairāk nekā 283 tūkstošus šī elektroauto modeļa vienību. Tas ir par 40 tūkstošiem vairāk nekā visi pārdotie Tesla modeļi kopā. Un, lai arī ar 400 tūkstošiem jaunā Tesla Model 3 pasūtījumu Īlons Masks drīz varēs Leaf pozīcijas apstrīdēt, vismaz šobrīd Nissan ir izdevies sasniegt daudz vairāk pircēju, nekā jebkuram citam ražotājam elektroauto segmentā.

Nissan Leaf bija pats pirmais ikdienā reāli izmantojamais un lielam pircēju lokam pieejamais elektroauto, kas nācis no plaši pazīstama zīmola. Tomēr pēdējo gadu laikā konkurence šajā segmentā ir saasinājusies, jo spēlē iesaistījušies citi spēcīgi ražotāji. Pircējiem tagad ir pieejami arī tādi auto, kā BMW i3, Volkswagen e-Golf, Hyundai Ioniq un jau minētais Model 3, turklāt, kā liecina redzētais (un dzirdētais) septembrī notikušajā Frankfurtes autoizstādē, jau pavisam drīz elektroauto būs teju katra ražotāja modeļu klāstā.

Lai Leaf nosargātu savas pozīcijas, to bija nepieciešams izgudrot no jauna, novēršot pirmās paaudzes modeļa nepilnības. Un lūk, otrās paaudzes modelis ir klāt! Mēs ar to iepazināmies Nissan rīkotā prezentācijā Norvēģijas galvaspilsētā Oslo, kur, pateicoties valsts plānam ar intriģējošu nodokļu atvieglojumu politiku izskaust automašīnas ar tradicionālajiem iekšdedzes motoriem, elektroauto redzami uz katra stūra.

Kāds tas ir?

Jaunais Nissan Leaf, kas nonāks pārdošanā nākamā gada sākumā, pildīs divus uzdevumus. Pirmkārt, tam būs jākonkurē ar šī segmenta jaunpienācējiem, bet otrkārt – jāatrod vēl plašāks pircēju loks. Lai to izdarītu, Nissan ir palielinājuši teorētisko kilometrāžu, ko Leaf var nobraukt ar vienu uzlādes reizi, kā arī veikuši uzlabojumus tā braukšanas īpašībās un arī dizainā, padarot to iekārojamāku pircēju acīs.

Jaunais Leaf ar vienu uzlādes reizi spēj nobraukt līdz pat 378 km, kas ir ievērojami vairāk, nekā līdzšinējais modelis ar 24kW un 30kW baterijām, turklāt ļauj tam šajā ziņā komfortabli apsteigt BMW i3 un VW e-Golf, kas var teorētiski veikt vien 300 km. Tādējādi Leaf ir kļuvis arī jaudīgāks – mērot zirgspēkos, tie ir 150 ZS, kas tiek novadīti priekšējiem riteņiem, ļaujot 0-100 km/h paātrinājumu veikt 8 sekundēs. Salīdzinot ar 11,5 sekundēm līdzšinējās paaudzes modelī, uzlabojums ir acīmredzams.

Starp citu, “Nissan Futures 3.0” pasākumā tika paziņots arī par jauno 100% elektrisko Nissan e-NV200 ar 40 kWh akumulatoru, kas nodrošinās 60% tālāku ar vienu uzlādes reizi nobraucamo attālumu – līdz pat 280 km (NEDC*). Tā kā šim akumulatoram, salīdzinot ar iepriekšējo, nemainīsies ne izmērs, nedz svars, klientiem nebūs jāuztraucas nedz par e-NV200 kravas telpas, nedz kravnesības samazināšanos.

Izmaiņas Leaf dizainā ir vienlīdz iespaidīgas. Nissan jau iepriekš atzina, ka daudzu pircēju skatījumā šī ir pozīcija, kur iespējama vieta pārmaiņām un līdz ar jauno Leaf tās ir veiktas. Par pamatu ņemot IDS konceptauto, kas kalpojis arī jaunākās paaudzes Micra mazauto iedvesmai, Nissan dizaina centrā Japānā radīts pilnīgi jauns modeļa veidols. Tomēr dizainam šajā gadījumā bija jākalpo arī tehniskajiem mērķiem. Kā ikvienam elektroauto, arī Leaf ir svarīgs gaisa pretestības koeficients – Nissan norāda, ka tas ir palicis tāds pats kā līdzšinējam modelim, neraugoties uz to, ka jaunais modelis ir platāks un garāks. Tas ir kļuvis arī zemāks, bet auto apakšdaļu sedz īpaši veidots panelis, kas kontrolē gaisa plūsmas virzienu.

Inovatīvas tehnoloģijas

Jaunā Nissan Leaf interjerā ir daudz iezīmju no Micra. Stūre un atsevišķi priekšējā paneļa elementi jau šķiet pazīstami, taču Leaf ir pilnībā digitāls mērinstrumentu panelis un infosistēma ar 7 collu skārienekrānu. Tas vēl nav viss – jaunajā Leaf ir automatizētās vadības sistēma ProPilot, kas ar adaptīvās kruīzkontroles un joslu noturēšanas asistenta palīdzību ļauj tam pārvietoties (turēties satiksmes plūsmā un nobremzēt) “autopilotā”, kā arī automātiskā parkošanās sistēma ProPilot Park, kas ir pirmā šāda veida tehnoloģija Nissan vēsturē.  

Visinteresantākais jaunievedums gan ir tā dēvētais e-pedālis, ko Nissan sauc par pirmo šāda veida tehnoloģiju pasaulē. Tas ir pedālis, kas apvieno akseleratora un bremzēšanas funkcijas. To piespiežot, auto uzsāk gaitu un paātrinās, bet līdzko pedālis tiek atlaists, auto bremzē un apstājas. Šī sistēma darbojas, arī ja ceļš ved kalnā, vai lejā no tā. Nissan norāda, ka šī tehnoloģija lieti noder pilsētas apstākļos, jo, izmantojot reģeneratīvo bremzēšanu, Leaf ilgāk saglabā savu enerģijas resursu. Pagaidām neesam izmēģinājuši, kā tas darbojas, taču šķiet, ka pie tā nebūtu grūti pierast. Jebkurā gadījumā, ja tas neizdodas, šo funkciju var atslēgt un izmantot klasisku bremžu pedāli.


Vai to ir vērts pirkt?

Ja nepieciešams elektroauto, Leaf vismaz pēc tehniskajiem raksturlielumiem šķiet ļoti racionāla izvēle. Pagaidām mums nav bijusi iespēja to izmēģināt ikdienas satiksmē, taču visas pazīmes liecina, ka tas tiešām būs labāks auto, nekā tā priekštecis. Jauno Leaf var jau pasūtīt – šobrīd pircējiem ierobežotā skaitā tiek piedāvāta jaunā modeļa īpašā versija 2.ZERO, to jau ir iespējams pasūtīt un tās cena ir 38 900 eiro. Pirmie klienti to saņems nākamā gada martā.

Jaunā Nissan LEAF tehniskie dati:

Eksterjers

 

Kopējais garums

4 480 mm

Kopējais platums

1 790 mm

Kopējais augstums

1 540 mm

Garenbāze

2 700 mm

Šķērsbāze priekšā / aizmugurē

1 530 – 1 540 mm /   1 545 - 1 555 mm

Min. klīrenss

150 mm

Pretestības koeficients

0,28 Cd

Riepas

205/55R16 vai 215/50R17

Bagāžas nodalījuma ietilpība

435 l (VDA)

 

Svars /   ietilpība

 

Min. pašmasa

1 490 - 1 520 kg

Sēdvietu skaits

5

Pilna masa

1 765 - 1 795 kg

 

Akumulators

 

Veids

Litija jonu akumulators

Ietilpība

40 kWh

 

Elektriskais   motors

 

Nosaukums

EM57

Maks. jauda

110 kW (150 ZS) / 3 283 ~ 9 795 apgr./min.

Maks. griezes moments

320 Nm (32.6 kgf・m) / 0 ~ 3 283   apgr./min.

 

 

Sniegums

 

Nobraucamais attālums

378 km (NEDC*)

Uzlādes laiks

16 stundas (3 kW)

8 stundas (6 kW)

6 stundas  (7 kW)

Uzlādes laiks no brīdinājuma līdz   80% (ātrā uzlāde)

40 minūtes (50 kW)

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!