Testa brauciens

Izmēģinām Opel nākotnes tehnoloģijas

Testējam jaunos Opel jaunos motorus un transmisijas
13 jauni motori līdz 2016. gadam
Reportāža no Opel testu centra Dūdenhofenē, Vācijā

AutorsKārlis Auza

Opel uzsācis apjomīgu motoru klāsta un transmisiju atjaunošanu - no 2012. līdz 2016.gadam kompānija plāno ieviest trīs jaunas dzinēju saimes un kopumā 13 jaunus motorus, tādējādi atjaunojot 80 % no sava dzinēju klāsta.

Šajā periodā uzņēmums ieviesīs arī piecas jaunas transmisijas.

Kā Whatcar.lv atzina Opel rūpnīcas pārstāvji, tad daudzi līdzšinējie modeļi izpelnījušies pretrunīgus vērtējumus tieši transmisiju dēļ - to parādījusi klientu aptauja. Tādēļ nav pārsteigums, ka šobrīd vairāk kā jebkad agrāk Opel pievērsis tieši uzmanību klientu atsauksmēm.

Jauni 1,6 litru benzīna un dīzeļdzinēji

Whatcar.lv ekspertiem bija iespēja izmēģināt vairākus jaunos Opel motorus un transmisijas gan ikdienas satiksmē, gan ātruma ovālā testu centrā Vācijā, Dūdenhofenē, netālu no Franfurktes lidostas.

Izmēģinājām jauno 1,6 litru benzīna motoru, kā arī 1,6 litru, 136 ZS turbodīzeli – galvenie uzlabojumi ir zemāks trokšņu līmenis, mazāka vibrācija, kā arī uzlaboti jaudas un degvielas ekonomijas rādītāji.

Jaunais četrcilindru benzīna dzinējs būs pieejams divās konfigurācijās. Viena no tām ir 170 ZS Eco Turbo versija, kura maksimālais griezes moments ir 280 Nm - šeit galvenie uzsvari ir likti uz degvielas ekonomiju, augstu griezes momentu jau pie zemiem apgriezieniem un izcilu elastību. Savukārt Performance Turbo ir ar 200 ZS jaudu un 300 Nm maksimālo griezes momentu. 
















1,6 litru CDTi turbo dīzeļmotors, kura maksimālais griezes moments ir iespaidīgi 320 Nm, jau debitējis Zafira Tourer modifikāciju klāstā. Turpmāk tas aizstās tagadējo 1,7 litru dzinēju un mazāk jaudīgo 2,0 litru dīzeļmotoru arī vairākos citos Opel modeļos, bet vēlāk ražotājs sola vēl jaudīgākas šī agregāta versijas.

Jauna 8 pakāpju transmisija

Izmēģinājām arī jaunās piecu un sešu pārnesumu transmisijas, kas jau tuvākajā laikā būs pieejamas visos Opel modeļos. Būtiskākā atšķirība ir uzlaboti slēgšanas mehānismi, nodrošinot labāku pārslēgšanas kvalitāti.

Taču lielāko pārsteigumu sagādāja jaunā Opel astoņpakāpju automātiskā transmisija Insignia testa modelī, nodrošinot pārsteidzošu ātru un vienmērīgu, gandrīz nedzirdamu pārnesumu pārslēgšanos.
















Šī transmisija atrodas intensīvā testēšanas režīmā, tādēļ pagaidām nav informācijas, kad Opel to sāks piedāvāt savos modeļos.

Toties Opel atklāja, ka otrās paaudzes piecu un sešu pārnesumu transmisijas drīzumā tiks ieviestas Corsa, Meriva, Astra, Zafira Tourer un Insignia modeļos, kuru dzinēju maksimālais griezes moments pārsniedz 130 Nm.

Visi mazie un subkompaktie automobiļi, kuru dzinēji sasniedz līdz pat 220 Nm maksimālo griezes momentu, tiks komplektēti ar sešpakāpju pārnesumkārbu.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.