Nissan Qashqai pirmais testa brauciens
Krosovera pionera jaunākā iterācija
Qashqai pat savā vienkāršībā spēj izcelties
Konkurenti - Škoda Karoq, Peugeot 3008

KAS TAS IR?
Laiks skrien ātri. Vēl tikai trīs gadi, un mēs varēsim svinēt 20. dzimšanas dienu automobilim, kas vieglo pasažieru auto tirgu izmainīja līdz nepazīšanai, – Nissan Qashqai. 2007. gadā tas ar savu krosovera virsbūvi parādījās kā no balasta ūdeņiem izmukusi invazīvā suga, kas ēdienkartē nekavējoties iekļāva vietējos, kuri, lai izdzīvotu, bija spiesti evolucionēt paātrinātā kārtībā.
Trešās paaudzes Qashqai, kas nu dzīvo pavisam citādā “dīķī” – ar daudzām citām bīstamām radībām, parādījās 2013. gadā, bet šovasar ieviestās modernizācijas mērķis bija nostiprināt izredzes agresīvajā vidē, cīnoties pret Škoda Karoq, Peugeot 3008 un citiem. Japāņu zīmols ir izmantojis klasisko feisli’a formulu. Ārējā veidolā izmaiņas skārušas LED lukturus, bamperus, un modelis ir ieguvis oriģinālu un ļoti izteiksmīgu radiatora režģi.
Var teikt, ka Qashqai joprojām izskatās pats pēc sevis, tomēr vizuāli ir atrāvies no līdzšinējā auto. Pēc atjaunināšanas vadītāja asistentu klāsts kļuvis vēl plašāks, bet interjerā papildu uzmanība pievērsta apdares materiālu kvalitātei un jaunākajām tehnoloģijām. Spēka agregātu sarakstā joprojām atrodams četrcilindru 1,3 l DIG-T benzīna dzinējs ar vieglo hibrīdu, kā arī e-Power sistēma, kas riteņus piedzen, izmantojot elektrību, bet tās trīscilindru 1,5 l benzīna dzinējs kalpo kā ģenerators.
Sanderlendā Anglijā ražotā krosovera sākumcena ir 26 190 eiro, par ko pircējs iegūs vienkāršāko aprīkojumu (Acenta), 140 ZS vieglo hibrīdu un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Ieteicamāka izvēle drīzāk būtu šī hibrīda 158 ZS versija, ko komplektē ar Xtronic septiņu pakāpju automātu. Ja nepieciešams, pieejama arī pilnpiedziņas transmisija, taču pēdējos gados krosoveru pircēji ar savu izvēli ir apliecinājuši, ka ikdienas pārbaudījumiem pietiks ar priekšējo riteņu saķeri.
N-Design aprīkojuma līmenī Qashqai ar 158 ZS motoru maksā 33 291 eiro*, kas uz konkurentu fona ir saprātīgs piedāvājums, turklāt tam ir 5 gadu vai 100 000 km garantija. Liels bonuss ir tas, ka drošības sistēmas neatkarīgi no izpildījuma bagātīgā klāstā pieejamas bez papildu maksas.
KĀ TAS BRAUC?
Qashqai galvenā misija nav izdabāt braukšanas entuziastiem, bet rūpēties par ģimeņu ikdienas vajadzību izpildi. Aizbraukt uz veikalu, aizvest atvases uz skolu un nokļūt darbavietā ir tā galvenie uzdevumi, turklāt salons un 504 litru bagāžas nodalījums ir tik plašs, lai pirms ģimenes ceļojuma nenāktos lauzīt galvu, ko ņemt līdzi un ko atstāt mājās.
Vienlaikus Qashqai gabarīti netraucē dzīvei pilsētas centrā. Lai arī konkurenti piedāvā plašākas aizmugurējā sēdekļa regulēšanas iespējas, Qashqai iekštelpas iekārtojums ir praktisks un pietiekami komfortabls. Vadītāja sēdpozīcija ir ērta un nodrošina ļoti labu pārskatāmību. Ja vien neizvēlēsieties 19 vai 20 collu diskus, gaita būs komfortabla gan uz Rīgas ielu mainīgā seguma, gan grantsceļiem. Principā tas bez drāmas paveic visu, ko jūs sagaidītu no ģimenes krosovera.
Mūsu izmēģināto versiju ar e-Power piedziņu nevajadzētu uztvert kā elektromobili, jo šāds auto tāpat rada 116–119 g/km CO2 izmešus un tas regulāri būs jāuzpilda degvielas stacijā. Tas ir t.s. virknes hibrīds (pretēji paralēlajam kā, piemēram, Toyota automobiļos), kas atšķirīgā veidā kombinē labākās hibrīda un elektroauto īpašības. Lietotāja ieguvums ir tāds, ka šāds auto nav jāuzlādē no ārēja avota un jums nebūs nemitīgi jāuzmana atlikusī nobraukuma rezerve. Turklāt priekšējos riteņus piedzenošais elektromotors nodrošina tūlītēju 330 Nm griezes momentu.
Brauciena laikā salonā valda klusums, e-Power kombinācijai patstāvīgi un rāmi tiekot galā gan ar lielceļa ātrumu, gan pilsētas sastrēgumstundām. Degvielas apetīte ir par 1–1,5 litriem mazāka nekā vieglajam hibrīdam – ap 5,5 l/100 km, un arī dinamikas rādītājos e-Power ir spēcīgāks. Pat tie, kuriem nekad dzīvē nav piederējis Nissan, visticamāk, būs dzirdējuši par Qashqai. Atšķirībā no sarežģītās modeļa nosaukuma rakstības tā ikdienas ekspluatācija ir pavisam vienkārša.
Klimata kontrole ir viegli kontrolējama ar pogām un grozāmiem slēdžiem, uz stūres izvietotas fiziskas pogas galveno funkciju pārvaldībai, bet 12,3 collu centrālais ekrāns nav tik uzbāzīgs, lai novērstu mūsu acis no ceļa vai traucētu redzamībai. Runājot par interjera izpildījumu, priekšējam panelim tagad pieejama zamšādas apdare, kas padara ikdienišķo krosoveru par sprīdi īpašāku. Izmantoto materiālu kvalitātes ziņā Qashqai iepaliek tikai no BMW X1 un Volvo XC40.
Viens no modernizācijas jaunieviesumiem ir 360 grādu kamera, kas atvieglo paralēlo parkošanos, turklāt šeit pieejama arī “caurspīdīgā” dzinēja pārsega funkcija, kas centrālajā ekrānā projicē priekšējos riteņus un kustības līniju. Gluži kā īstenos 4 x 4 purvu bridējos! Tiesa, praksē šīs funkcijas pienesumu tā pa īstam izjutīs vien maza saujiņa Qashqai īpašnieku. Tiem, kuri aizraujas ar gadžetiem, jāizmēģina NissanConnect viedtālruņa lietotne. Tajā var attālināti redzēt krosovera atrašanās vietu kartē un uzraudzīt automašīnas stāvokli – vai gaismas ir izslēgtas, durvis aizslēgtas un degvielas tvertne uzpildīta.
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
Nissan Qashqai ir labs krosovers. Šajos laikos, kad daudzi produkti tiek glorificēti, tiem piedēvējot brīnumainas spējas, “vienkārši labs” šķiet zaudējis vērtību, tomēr tieši to jau meklē vairākums pircēju. Qashqai ir pietiekami ietilpīgs, ērti lietojams un vidējos aprīkojuma līmeņos piedāvā labu cenas un ieguvuma attiecību. Jaunie samuraja vaibsti ir gaumes jautājums, taču nevar noliegt, ka Qashqai pat savā vienkāršībā spēj izcelties.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...