Testa brauciens

Nissan Qashqai E-Power pirmais brauciens

e-Power hibrīda trešā paaudze
Sākumcena - 33 741 eiro
Unikāla hibrīda piedziņas koncepcija

AutorsToms Timoško

KAS TAS IR? 

Grūti noticēt, bet Nissan Qashqai pa Eiropas ceļiem brauc jau gandrīz divdesmit gadu. Tieši Qashqai savulaik definēja, kādā virzienā turpmāk attīstīsies ģimenes auto, un aizsāka trako krosoveru bumu. Pērn trešās paaudzes Leaf piedzīvoja modernizāciju. Līdz ar tehniskajiem jaunieviesumiem Qashqai ieguva arī virkni vizuālu uzlabojumu: impozantu dekoratīvo radiatora režģi, šaurākus LED lukturus un pārveidotus bamperus. Salons kļuva kvalitatīvāks, klusāks un digitālāks. 

Apdares virsmām izmantoti kvalitatīvāki materiāli, bet tehnoloģiju departaments parūpējās par atsaucīgāku multimediju sistēmu ar 12,3 collu ekrānu, digitālo instrumentu paneli, kā arī bezvadu Apple CarPlay un Android Auto savienojamību. Nissan arī būtiski uzlaboja skaņas izolāciju – salonā dzirdamais troksnis tika samazināts par 5,6 decibeliem. 

Tikmēr salona telpa palika nemainīga, un tas ir O.K., jo ģimenei vietas pietiek gan priekšā, gan otrajā sēdekļu rindā, un 455–504 litru bagāžas nodalījums atbilst klases vidējam rādītājam. Jaunumi Qashqai frontē ir arī šogad, un šoreiz uzmanības centrā ir piedziņas tehnika. Qashqai arī turpmāk būs pieejams ar vieglā hibrīda tehnoloģiju, 1,3 litru spēka agregātam attīstot 140 vai 158 ZS, taču nu klāstam pievienota trešās paaudzes e-Power hibrīda piedziņa. 

Tās konceptuālā būtība nav sarežģīta: šādā izpildījumā Qashqai faktiski ir elektromobilis, kura riteņus piedzen vienīgi elektromotors. Taču tā vietā, lai ņemtu enerģiju no liela, ietilpīga akumulatora, kurš iepriekš jāuzlādē no ārēja avota, tam ir benzīna dzinēja darbināts ģenerators, kas elektrību saražo turpat “uz borta”, izmantojot bākā iepildīto degvielu. 

Nelielais augstsprieguma akumulators, ko lādē ar rekuperāciju, ir tikai starpposms starp elektroenerģijas ražošanu un padevi riteņiem. Ja atceraties, šādu koncepciju – virknes hibrīdu – savulaik izmantoja Andris Dambis savam Dakaras iekarošanas sacīkšu auto OSCar eO. Tam bija 3,5 litru V6 Nissan motors, kas gādāja par ģeneratora piedziņu. Var teikt, ka koncepta sauklis ir – darbini ar benzīnu, brauc ar elektrību. 

Salīdzinājumam Toyota izmantot tā saukto paralēlo hibrīdu: automobiļu riteņu piedziņā var būt iesaistīts gan iekšdedzes dzinējs, gan elektromotors, gan abi vienlaikus. Paralēlā hibrīda nākamais attīstības solis ir uzlādējamie hibrīdi, kas ar tīru elektrisko piedziņu pašlaik spēj nobraukt 60–200 kilometru. Bet atpakaļ pie e-Power! Ieviešot jaunu 1,5 litru trīscilindru dzinēju, sistēmas jauda ir palielināta līdz 205 ZS, bet – vēl svarīgāk – degvielas patēriņš samazināts par 16% jeb līdz 4,5 l/100 km (WLTP), kas ir labākais rādītājs klasē. 

To izdevies panākt, pateicoties lielākai jaudai pie zemākiem apgriezieniem, proti, dzinējam vairs nav jāstrādā tik intensīvi, tāpēc vidējais degvielas patēriņš ir zemāks nekā Ford Kuga, Hyundai Tucson, Toyota RAV4 vai jebkuram citam hibrīda krosoveram. Proporcionāli samazinājušies arī CO2 izmeši – no 116 līdz 102 g/km. Tas nozīmē, ka arī ikgadējais ekspluatācijas nodoklis līdzšinējo 72 eiro vietā nu būs 39 eiro. Noslēdzošais, bet daudziem būtiskākais fakts – ar pilnu bāku iespējams nobraukt vairāk nekā 1200 km. 

Reālos apstākļos ekobraucēji ir pierādījuši, ka Qashqai ar e-Power spēj veikt teju 1350 km distanci ar vidējo patēriņu 3,76 l/100 km. Kas vēl? Izvēloties e-Power, Qashqai pieejams tikai ar priekšējo riteņu piedziņu. KĀ TAS BRAUC? Nospiežot starta pogu, atskan… klusums. 

Nekādu vibrāciju, nekādas dūkoņas. Pirmajos metros Qashqai rada iespaidu, ka ir elektromobilis, piedāvājot tūlītēju griezes momentu, lineāru paātrinājumu un plūdenu gaitu. Brīdī, kad nepieciešams vairāk jaudas, piesakās benzīna dzinējs, taču dara to krietni nemanāmāk un klusāk nekā iepriekšējā paaudze. Braucot pa šoseju, iekšdedzes dzinēja apgriezieni ir par 200 apgr./min zemāki, tāpēc tā rūkoņa ir tikko dzirdama, un to ātri vien nomāc vēja un ceļa trokšņi. Jā, tas nav tik kluss kā īsts elektromobilis, bet šajā aspektā e-Power pārspēj, piemēram, Hyundai Tucson vai Kia Sportage. 

Dinamika ir pietiekama. Aktivizējot sporta režīmu, e-Power spēj izmantot pilnu jaudas potenciālu, attīstot par 15 ZS vairāk nekā standarta režīmā, krosoveram 100 km/h robežu sasniedzot 7,6 sekundēs. Griezes momenta padeve riteņiem notiek bez pauzēm un raustīšanās, jo šim auto nav nedz divsajūgu automāta, nedz variatora, pārnesumkārbas pienākumus pildot vienkāršam viena pārnesuma reduktoram. 

Vienkārši un efektīvi. Runājot par citām braukšanas īpašībām, Qashqai stiprā puse joprojām ir balstiekārta – automobiļa gaita ir patīkami mīksta un pietiekami kontrolēta pat uz bedraina ceļa, savukārt virsbūves sasvēršanās asākos līkumos nepārsniedz pieklājības robežas. 

Stūre ir viegla, taču precīza, un pilsētā labi noder e-Pedal režīms – atlaižot akseleratora pedāli, auto strauji samazina ātrumu, vienlaikus atgūstot enerģiju. Qashqai ir 5 gadu jeb 100 000 km garantija. Pateicoties jaunajai e-Power sistēmai, apkopes intervāli pagarināti līdz 20 000 km, bet reālais degvielas patēriņš ir ap 5 l/100 km. 

VAI TO IR VĒRTS PIRKT? 

Jaunais e-Power piedāvā elektroauto gaitas raksturu un vienlaikus atbrīvo no raizēm par uzlādi. Vienkārši uzpildi degvielu un brauc – tāpat kā līdz šim, tikai vēl klusāk un ekonomiskāk. Labā ziņa ir arī tā, ka cenas ir saglabātas nemainīgi pieejamas. Lētākā vieglā hibrīda versija maksās no 26 541 eiro, bet e-Power bāzes aprīkojumā (Acenta) var iegādāties par 33 741 eiro. Lepnākā Tekna+ versija ar panorāmas jumtu un Bose audiosistēmu gan maksās virs 40 000 eiro. 

Tiešo konkurentu netrūkst – Kia Sportage, Toyota RAV4, Hyundai Tucson, Renault Austral un Volkswagen Tiguan. Šie visi ir spēcīgi kandidāti, tomēr nevienam no tiem nav tik unikālas hibrīda piedziņas koncepcijas kā Nissan Qashqai.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Nissan X-Trail

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Kā piecvietīgs automobilis, Nissan X-Trail ir plašs un ērts kandidāts. Tomēr, ja jūs meklējat septiņvietīgu SUV, ir daudz citu alternatīvu par aptuveni tādu pašu cenu, kas būs daudz ietilpīgāki un daudzpusīgāki. Ja iegādājaties X-Trail, priekšējo riteņu piedziņas e-Power versija ar Acenta aprīkojuma līmeni piedāvā vislabāko ieguvuma un izmaksu attiecību.