Testa brauciens

Audi Q6 e-tron pirmais brauciens

Jaunās ēras elektroauto no Audi
Q6 e-tron eleganti ierakstās starp Q4 e-tron un Q8 e-tron
Video sadarbībā ar Auto Ziņas

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

KAS TAS IR?

Audi Q6 e-tron ir jaunākais četru riņķu elektriskais SUV un pirmais, kas tapis uz jaunās PPE platformas. Tās pienesums atspoguļojas ne tik daudz ārējā dizainā, cik tehniskajos parametros un iespējās: 800 V elektriskā sistēma, 100 kWh akumulators ar labāku temperatūras pārvaldību un spēja pieņemt līdz pat 270 kW jaudu. Praksē pie attiecīga lādētāja tas nozīmē 255 km ceļa desmit minūtēs, turklāt jau pārbaudīts, ka Audi Q6 e-tron īslaicīgi var lādēt pat ar 280 kW.

Enerģiju ņemot no pilnībā uzlādēta akumulatora, maksimālā sniedzamība ir ap 600 kilometru. Uzstājīgais priekšgala dizains, šķiet, piesaka sevi pats, un neiztrūkstoša tā sastāvdaļa ir jaunākās paaudzes LED matricu lukturi. Ieskatoties ciešāk, var pamanīt, ka dienasgaitas lukturu sīkās šūniņas noslēpumaini viļņojas, un tas nav optisks māns.

Tieši tāds pats efekts novērojams arī OLED aizmugurējo lukturu blokā, kur tas izpaužas kā viens no lukturu gaismas “zīmējumiem”, ko iespējams pārslēgt. Lai panāktu maģiski viļņojošo gaismekļu pielaidi koplietošanas satiksmei, Audi nācies pierādīt, ka, par spīti mainīgajai izkliedei, lukturu faktiskā gaismasspēja ir nemainīga.

Kārtējais izrāviens organisko gaismas diožu tehnoloģiju apgūšanā dod arī praktisku efektu. Tā, piemēram, ieslēdzot avārijas signāla pogu, aizmugurē sāk mirgot ne vien obligātais virzienrādītāju duets, bet arī izzīmēti avārijas trīsstūri. Izmēru ziņā 4,77 m garais Audi Q6 e-tron eleganti ierakstās starp Q4 e-tron un Q8 e-tron (attiecīgi 4,58 un 4,9 m).

Salons ir plašs un ērts, bet bagāžas nodalījumu summārā ietilpība (neliels nodalījums arī priekšā) pārsniedz 600 litru. Novitāte, ko ar laiku pārņems arī citi Audi modeļi, ir izliektu un savienotu displeju panorāma. Virtuālā mērpulksteņu daļa ir labi pārskatāma cauri jaunā dizaina stūrei, savukārt uz Android Auto sistēmas bāzes iekārtotais centrālais panelis nodrošina kristālskaidru attēlu un ātru darbību. Klimata sistēmas vadība realizēta zonā ekrāna apakšdaļā. Pilnīgs jaunums ir trešais ekrāns, kas domāts priekšējam pasažierim un ir pieejams par piemaksu.

Ar tā starpniecību līdzbraucējs var ierobežoti piedalīties maršruta plānošanā un tamlīdzīgi, taču galvenokārt iekārta paredzēta izklaidei. Lai gan pamatinformācija vadītāju sasniedz pilnā mērā, Q6 e-tron ir arī projekcijas displejs ar papildinātās realitātes funkciju. Lielākais ieguvums ir norāžu uzklāšana reālajai videi, kā arī animēts ceļazīmju atspoguļojums.

Brīvajos brīžos uz vējstikla ekrāna var uzspēlēt pa kādai datorspēlei, izmantojot pedāļus un pārslēgus aiz stūres. Starmešu vadība ir pārcelta uz vadītāja durvīm un nu atrodas vienā blokā ar logu un spoguļu vadību – šāds risinājums jau atradis mājvietu arī citos jaunākajos Audi modeļos.

Apslēpta skatienam un bieži vien arī izpratnei ir jaunā e-tron uzbūve. Vairāku desmitu vadības bloku vietā Q6 e-tron ir tikai pieci, kamdēļ arī šis elektromobilis skaitās “software-based”. Sākotnēji būs pieejami divi Q6 e-tron varianti ar vienādu 100 kWh akumulatoru: 225 kW (302 ZS) e-tron performance ar aizmugurējo piedziņu un 285 kW (382 ZS) e-tron quattro ar pilnpiedziņu. Tos papildina SQ6 e-tron, kas attīsta 360 kW (483 ZS) jaudu un līdz 100 km/h paātrinās 4,4 sekundēs.

KĀ TAS BRAUC?

Pavelkot konfektes izmēra virziensviru, kas ir tikpat pieticīga kā Q4 e-tron, lielais elektromobilis izkustas no vietas rimti, bet apņēmīgi kā misijā nosūtīts zvaigžņu kuģis. Pārsēžoties Q6 e-tron no vieglākas un zemākas mašīnas, tas sākumā šķiet smags un pat nedaudz lempīgs. Tomēr tas ir apmāns, kas izzūd līdz ar pielāgošanos jaunajai vadībai. Q6 e-tron ir visai “īsa” stūre, tāpēc pagriezienos rokas uz stūres jāpārliek tikai retos gadījumos.

Tas ir aizraujoši, un šajā ziņā Q6 pārspēj Q8 e-tron Sportback. Ieslēdzot oriģinālo navigāciju, atklājas, ka galvas balstos iebūvēti papildu skaļruņi, kas ir daļa no Bang & Olufsen sistēmas. Tie konªdenciāli izpauž informāciju par nākamo pagriezienu tikai vadītājam, netraucējot pasažieriem klausīties mūziku un sērfot YouTube mazajā ekrānā. Gandrīz 400 zirgspēku jauda elektromobilī ir tieši tik liela, lai izņemtu konstrukcijā ielikto potenciālu.

Lielāko vilci nodrošina aizmugurējais motors, un tas Q6 e-tron apvelta ar mundru “ieskrūvēšanos” līkumā un iznesīgu manevrēšanu pilsētā. Tas tikpat kā nepazīst sānsveres un neplātās ar jaudu, ja vien to nepieprasāt ar varu. Viena no jaunās platformas priekšrocībām ir plānāki akumulatora bloki, kas niķeļa mangāna-kobalta šūnās spēj uzņemt vairāk enerģijas.

Acīmredzamais ieguvums ir mazāka akumulatora ietekme uz salona telpu un zemāks un labāk izvietots smaguma centrs. Attiecīgos apstākļos Q6 e-tron spēj notēlot arī visurgājēju, jo Drive Select sadaļā ir arī Oroad funkcija. Lai kādu režīmu izvēlas, skaidri jūtams, ka Q6 e-tron ir dzimis kā elektromobilis un jau ar to vien ir pārāks par Q8 e-tron – tā izstrādes procesā nav bijis jārēķinās ar pielāgošanu un neapejamiem ierobežojumiem.

Nepārtraukti nepievelkot taupības iemauktus, iekļauties 20 kWh patēriņā nav viegli, taču prakse liecina, ka garā gabalā tas var nokristies līdz 17,5 kWh/100 km, kas šādas klases mašīnai ir atzīstami. Vētot Q6 e-tron rakstura nianses, mums iznāca ap 22 kWh/100 km. 382 ZS pilnpiedziņas SUV ar S line krēsliem un veselu papildierīču bibliotēku tas šķiet pavisam normāli. Reālā sniedzamība šajā gadījumā gan drīzāk būtu ap 400 km vasarā un 350 km ziemā.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Audi Q6 e-tron perfekti atbilst Audi lozungam Vorsprung durch Technik. Jauns un progresīvs ir viss, sākot no akumulatora un animētajiem lukturiem un beidzot ar telpisko skaņu un lietotnēm.

Tas arī parāda, ka elektromobiļa svars nav problēma, bet Android Auto platformā bāzēta infoizklaide darbojas un darbojas labi. 72 000 eiro, ko prasa par pieejamāko monopiedziņas variantu, nav maz, taču šādas summas pašlaik jāmaksā par spēkratiem, kas gluži nav premium produkti. Tas gan nenozīmē, ka Audi mainījis tikumus – papildu aprīkojums testa automobiļa 79 700 eiro bāzes cenu uzšāva līdz 116 797 eiro.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!