Audi Q3 pirmais brauciens
Ingolštates krosovers ir tuvu perfekcijai
Pieejama arī PHEV versija
Sākumcena - 44 500 eiro
KAS TAS IR?
Kopš kompaktā krosovera pirmās paaudzes parādīšanās 2011. gadā Audi ir rūpīgi kopis markas klientu iecienītu formulu, piedāvājot automobili, kas no ārpuses piesaista ar četru gredzenu zīmola prestižu, bet iekšpusē piedāvā augstu kvalitāti un laika izturīgu dizainu. Šis trešais izlaidums – ar izgaismotiem logo un matricu lukturiem – vēlas padarīt modeļa vilinājumu vēl spēcīgāku. Cenas sākas no 44 500 eiro un paceļas līdz 62 900 eiro, kur pie apvāršņa jau parādās Q5.
Kopējais Q3 dizains ir tuvināts citiem markas aktuālajiem modeļiem, liekot tam izskatīties kā Q5 junioram. Modelis arī turpmāk būs pieejams ar divu veidu virsbūvēm – kā SUV un Sportback. Q3 Sportback ir lēzens jumts, lai siluetu tuvinātu kupejai. Pats ražotājs apgalvo, ka sadalījums starp virsbūves veidiem būs 60 pret 40% par labu SUV. S Line variantam ir lielāki un agresīvāki bamperi, un disku izmērs ir no 18 līdz 20 collām.

Q3 salonā jūs gaida pārsteigums, jo, gatavojot trešo paaudzi, interjeristi ir atteikušies no tradicionālajām svirām uz stūres kolonnas, to vietā ieviešot platu, plānu, tuvu stūrei novietotu vadības bloku, kura labajā pusē ir koncentrāta transmisijas vadība, bet otrā viss, kas saistīts ar pagriezienu rādīšanu, logu slotiņām un gaismām. Sākumā tas viss šķiet savādi, taču jau pēc pāris stundām es pie jaunās sistēmas biju pieradis. Tas, vai no jauna vajag izgudrot velosipēdu, ir cits jautājums, bet ergonomikas jauninājums strādā.
Turklāt jaunā vadības bloka plastmasas un metāla detaļas šķiet kvalitatīvas, ko nevar teikt par pārnesumu pārslēgiem, kas salīdzinājumā šķiet viegli un lēti. Pašai stūrei ir neparasta heksagona forma ar saplacinātu augšējo un apakšējo daļu. Pie tā nepieciešams pierast, taču nevar teikt, ka forma sagādātu neērtības. Braukšanai nepieciešamo informāciju nodrošina 11,9 collu displejs, savukārt infoizklaides funkcijas ir uzņēmies 12,8 collu skārienekrāns.
Tā ir uz Android balstīta sistēma, bet nodrošina saderību ar Apple CarPlay. Pēc vēlēšanās jūs varat lejupielādēt dažādas lietotnes, lai padarītu auto sistēmu par tālruņa analogu. Bagāžas nodalījuma tilpums ir 488 litri un 575 litri, ja aizmugurējo sēdekli maksimāli aizbīda uz priekšu. Nolaižot aizmugurējo sēdekļu atzveltnes, kravas kapacitāte palielinās līdz 1386 litriem.
KĀ TAS BRAUC?
Dzinēju klāstu veido pieci motori. Tie visi ir labi pazīstami no dažādiem Volkswagen grupas automobiļiem. Visiem ir četri cilindri, turbopūte un divsajūgu automātiskā kārba ar septiņiem pārnesumiem (uzlādējamajam hibrīdam seši pārnesumi). Bāzes motors ir 1,5 litru agregāts ar 150 ZS, un, visticamāk, tas būs pats pieprasītākais dzinējs. Un zināt, ko? Tas arī varētu būt labākā izvēle. 100 km/h sasniegšanai nepieciešama 9,1 sekunde, un ekonomiju veicinošā cilindru atslēgšanas tehnoloģija strādā gludi un praktiski nemanāmi.

Tiesa, dzinējs skan mazliet parupji, ja nolemjat no tā izspiest visu varējumu. 2 litru ‘EA888’ (ko padarījis slavens Volkswagen Golf GTI) pieejams divās jaudas pakāpēs: ar 204 un 265 ZS. Abi varianti pēc noklusējuma tiek komplektēti ar pilnpiedziņas transmisiju. Ar abiem motoriem Q3 šķiet ātrs, taču ar otro auto paredzami ir mazliet straujāks. Īpaši iespaidīga ir elastība, turklāt pārnesumkārba ātri reaģē uz stūres pārslēgu nospiešanu.
Mulsina tikai šo dzinēju, precīzāk, mazāk jaudīgās versijas pozicionējums. Izvēloties niknāko variantu, jūs iegūstat gandrīz SQ3, savukārt 204 ZS variants, taisnību sakot, šķiet ne šis, ne tas – kā versija, kuru neviens īsti neprasīja. Piedāvājumā ir arī 2 litru turbodīzelis, kas pieejams ar priekšējo riteņu piedziņu un ir pazīstams no daudziem dažādiem grupas spēkratiem. Audi paredz, ka to izvēlēsies mazāk nekā 10% pircēju, par ko patiesībā mazliet žēl. Jā, kad to tikko iedarbina, ir jūtama neliela vibrācija un raksturīgā skaņa, taču lielais 360 Nm griezes moments ir ļoti ērts, un šis motors perfekti saprotas ar automātisko kārbu.

Motoru piedāvājumu kronē uzlādējamais hibrīds, kurā pamatā ir 1,5 litru benzīna dzinējs un 19,5 kWh akumulators. Šis duets nodrošina elektrisko sniedzamību līdz 120 km un 50 kW ātro uzlādi. 2 litru Q3 variantiem ir stingrākas atsperes un citādi kalibrēta amortizācija, un gaita, salīdzinot ar 1,5 litru mašīnu un PHEV, tik tiešām ir atšķirīga, proti, mazliet stingrāka un savāktāka. Visi automobiļi, ar kuriem braucu, bija aprīkoti ar Audi progresīvo stūres sistēmu – ar mainīgu stūres pārnesumu.
Tā palielina stūres pretestību ātros līkumos un padara vieglākus lēngaitas manevrus. Sistēmas darbība šķiet vienkārša un dabīga. Te jāpiemin, ka priekšpiedziņas automobiļu uzvedībā novērojama viegla nepietiekamā pagriežamība. Tāpat visiem auto, ko bija iespēja izmēģināt, bija pielāgojamie amortizatori, kam ir atdalīta saspiešanas un atsitiena amortizācija. Tie darbojas teicami, veikli apvienojot virsbūves kontroli ar elastīgu nelīdzenumu apstrādi.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
Vēl viens spēcīgs Audi produkts ar nedaudziem trūkumiem. Mercedes-Benz GLA salīdzinājumā šķiet stipri novecojis, savukārt BMW X1 to pārspēj ar veiktspēju tikai teorētiski, bet ne praktiski. Trešo paaudzi izceļ salona kvalitāte, un Sportback virsbūve šķiet vilinoša opcija.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...