Audi RS 3 pirmais brauciens
400 ZS karstais hečbeks
Konkurenti - BMW M3 Competition xDrive, Volkswagen Golf R
Cena - 70 000 eiro

KAS TAS IR?
Paskatoties uz modernizētā Audi RS 3 tehniskajiem datiem, jums var rasties šaubas, vai tā tehnikai kāds vispār ir pielicis roku. Pieccilindru dzinēja jauda nav mainījusies, griezes moments palicis tāds pats, un arī paātrinājuma un maksimālā ātruma ailēs viss ir pa vecam.
Stila pārmaiņas tikām ir pilnīgi skaidras: lielākas gaisa ieplūdes atveres priekšā, efektīgāks difuzors aizmugurē, jauna dizaina riteņu diski, savukārt salonā izceļas sacīkšu tehnikas iedvesmots stūresrats ar saplacinātu augšdaļu un apakšdaļu un lielām, sarkanām pogām Performance režīma ieslēgšanai. Plus – pēc izvēles pieejami jauni kausveida sēdekļi.
Automobilis izskatās agresīvāks, taču šai agresivitātei, tipiskā Audi garā, uztaisīts manikīrs. Tomēr šis nav tas gadījums, kad visas pūles aizgājušas kosmētiskiem uzlabojumiem, un vislabāk to var saprast, novērtējot veiktspēju: modernizētajam RS 3 pieder jauns Nirburgringas kompaktklases rekords, 7 minūtes 33,123 sekundes, taču pat vēl svarīgāk, ka jaunais auto trasi noskrējis vairāk nekā septiņas sekundes ātrāk par priekšgājēju.
Un Audi apgalvo, ka tas ir nopietna darba rezultāts, nevis rūpnīcas pilota Štiplera veiksme. Uzlabojumu pamatā ir jaunas riepas un darbs pie aizmugurējā griezes momenta dalītāja, stūres mehānisma, adaptīvajiem amortizatoriem, kā arī programmatūras, kas to visu vada. Visu šo pūļu mērķis bija paaugstināt RS 3 veiklību, īpaši jaunajā RS Performance režīmā, kurā, iebraucot līkumā, automobilis bremzē iekšējos riteņus, lai vadītājs pēc iespējas drīzāk varētu atkal uzmīt gāzei.
KĀ TAS BRAUC?
Nordšlaifes vietā mūsu kontakts ar RS 3 sportiskajām spējām notika Katalonijas Parcmotor Castellolí trasē. Neraugoties uz braukšanas prasmēm, kas ir daudzkārt pieticīgākas nekā rūpnīcas pilotam, mašīnas sniegums ir iespaidīgs: pat ja jūtat, ka līkuma ieejā RS 3 zaudē stabilitāti, tiekot garām apeksam, vienmēr ir sajūta, ka “gāzēt” varējāt vēl agrāk.
Laika lielāko daļu RS 3 gan pavadīs uz ceļa, kur objektīvi apļa laiki nav tik svarīgi kā subjektīvas izjūtas. 2,5 litru EA855 turbodzinējs skan tikpat lieliski kā vienmēr un ir iespaidīgi atsaucīgs un spēcīgs – kā jūs arī gaidītu no karstā heča, kura jauda ir 400 zirgspēku. Pateicoties uzlabojumiem, uz ātra, līkumota ceļa automobiļa gaitai piemīt papildu stabilitāte un apņēmība.
Salīdzinājumā ar iepriekšējo mašīnu pārmaiņas nav tik lielas, lai transformētu braukšanas pieredzi, taču šī izmaiņu ekstra ir jūtama. Relaksētākā tempā RS 3 saglabā Audi tipisko gaitu, un komforts, neraugoties uz augsto veiktspēju, kopumā ir labs. Automaģistrāles ātrumā bija jūtamas vieglas vibrācijas, taču tās varēja noslāpēt, pārslēdzoties uz komforta režīmu. Turklāt, pat ņemot vērā augsto cenu, jāatceras, ka šis ir karstais hečbeks, tāpēc kaut kādi kompromisi ir neizbēgami.
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
Šajā klasē esot arī Mercedes-AMG A45 un Volkswagen Golf R, RS 3 jārēķinās ar niknu un kompetentu konkurenci, taču modernizācijā veiktajiem uzlabojumiem būtu jāpalīdz. Lai noteiktu uzlabojumu apmēru, nepieciešams tiešs salīdzinājums ar priekšgājēju, un man ir aizdomas, ka par labu jaunajai mašīnai jūs nosliektu iekšējā izjūta, tas ir, ja vien jums nav pieejama Nirburgringa, profesionāls sacīkšu braucējs un laika uzņemšanas aparatūra. Taču dažkārt var un vajag uzticēties tieši iekšējai izjūtai.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...