Testa brauciens

Audi Q5 pirmais brauciens

Populārā Q5 jaunākā paaudze
Apvieno iekšdedzes dzinējus ar digitalizāciju
Sākumcena - 52 400 eiro

AutorsToms Timoško

KAS TAS IR?

Pērn cīņa par Latvijā visvairāk pirkto premium zīmolu bija īpaši sīva, un uzvarētājs tika noteikts fotonišā. Audi ar tikai dažām vienībām pārspēja Bavārijas zīmolu, un liela artava pārākuma gūšanā bija krosoveram Q5, kas, neraugoties uz ievērojamo stāžu, kļuva par iecienītāko pircēju izvēli visā premium segmentā.

Tagad pienācis laiks populārā SUV trešajai paaudzei. Kā zināms, pirmās vietas saglabāšana ir grūtāka nekā tās izcīnīšana, bet pretī panākumiem var iet vismaz pa diviem ceļiem – revolūcijas un evolūcijas. Q5 autori ir izvēlējušies otro, lemjot optimizēt uzvaras formulu, piejaucot tai jaunas, modernas idejas. Tā, piemēram, jaunā Q5 vaibstos var sazīmēt vizuālās līdzības ar tā priekšteci, taču jaunā paaudze nākusi ar savu vīziju par to, kā jāizskatās modernam krosoveram.

Dzinēja pārsegs ieguvis jaunas proporcijas, radiatora režģis ir novietots augstāk, bet bamperā atgriezušās īstas gaisa ieplūdes atveres. Tas gan ir tikai fons, jo galveno lomu šeit spēlē progresīvie Matrix LED lukturi, kurus iespējams individualizēt, izvēloties kādu no astoņiem digitālajiem gaismu rakstiem. Audi ir šīs jomas pionieris, tāpēc arī aizmugurē redzama novatoriskā otrās paaudzes OLED optika, kas pat prot signalizēt aizmugurē braucošajam par distances neievērošanu.

Ja jaunā Q5 eksterjers šķiet radīts, iedvesmojoties no teiciena “kas nav salauzts, to nevajag labot”, tad interjers ir šīs filozofijas pretpols. Līdzīgi kā elektriskajā Q6 e-tron, arī te priekšējo paneli teju pilnībā noklājuši trīs displeji, kuros integrētas visas funkcijas, un būtībā vienīgais fiziskais slēdzis, kas palicis stāvam pēc šīs digitālo tehnoloģiju lavīnas, ir audiosistēmas grozāmpoga līdzās glāžu turētājiem. 

To, vai un cik ērts ir šis jaunieviesums, lielākoties noteiks jūsu attiecības ar skārienekrāniem. Taču displeju ātrdarbība un satura izvietojums ir pelnījuši pozitīvu novērtējumu.

Audi tikām uzsver, ka jebkuras izmaiņas jaunajos modeļos izriet no klientu atsauksmēm, vai būtu runa par saskarnēm vai dizaina elementiem. Tieši šā iemesla dēļ Q5 atgriezies pie pamanāmiem izplūdes sistēmas uzgaļiem un auto entuziastu iecienītās S versijas emblēmas uz radiatora režģa. Interesanti, ka čehu praktiķu Škoda radītais Simply Clever praktisko risinājumu komplekts licis sarosīties arī citiem zīmoliem, jo – grozi, kā gribi, šādas sīkas gudrības spēj jūtami atvieglot automašīnas ikdienas lietošanu.

Tāpēc, piemēram, ar aizmugurējā sēdekļa garenvirziena bīdīšanu vairs nepietiek, un jaunais Q5 sper soli tālāk. Tagad bagāžnieka iekšējo pārsegu var novietot zem izņemamās grīdas, bet uz zemes tiek projicēta īpaša gaisma, lai mēs zinātu, kur jānovieto kāja bagāžnieka bezkontakta atvēršanai. Sīkums, taču noderīgi!

Jaunais Q5 ir nedaudz lielāks par priekšteci, taču salonā to just nevarēs, un tas ir pieejams gan ar SUV, gan Sportback virsbūvi. Otrajā gadījumā zemā jumta līnija padara krosoveru ārēji pievilcīgāku, turklāt no 520 litriem bagāžnieka ietilpības zūd mazāk par 1%. Stila vārdā to varam atļauties.

KĀ TAS BRAUC?

Pirmos testa braucienus aizvadot uz Malagas gludā asfalta, pat visnepraktiskākās zemprofila riepas šķitīs saprātīga izvēle. Tomēr pasākuma organizatori bija parūpējušies, lai arī 4000 km attālumā no mājām varētu pārbaudīt to, kā ģimenes krosovers uzvedas uz bedraina grantsceļa.

Adaptīvajai balstiekārtai šādos apstākļos nākas pamatīgi pasvīst, lai no zemes iznirušās akmeņu šķautnes notušētu un neliktu mums nožēlot šā maršruta izvēli. Ja šķēršļi ir pavisam lieli, klīrensu iespējams paaugstināt par 6 cm. Protams, jo mazāki būs vieglmetāla diski, jo mīkstāka būs gaita, taču pat ar 20 collu ‘apaviem’ šis krosovers sekmīgi prot nokārtot sarežģītu ceļu eksāmenu. Tam nav tik sportisku manieru kā Porsche Macan, tomēr gan stūres iekārtu, gan balstiekārtu var pielāgot vadītāja garastāvoklim. Iestatot stūri komforta, bet amortizatorus dinamiskajā režīmā, tiek iegūta sportiskas un komfortablas gaitas kombinācija, kas arī vislabāk atbilst Audi tēlam.

Trešās paaudzes Q5 ir radīts uz jaunās PPC platformas, kas ir arī jaunā A5 pamatā. Cik spītīgi pircēji turas pie iekšdedzes dzinējiem, tik cītīgi autoražotāji tos turpina piedāvāt, tāpēc Q5 ticis pie 2 litru benzīna un dīzeļa agregātiem, kas attīsta 204 ZS. Benzīna motors būs pieejams arī priekšpiedziņas versijā, taču 2 litru TDI Latvijā ieradīsies tikai ar quattro pilnpiedziņu. Ja vēlaties vēl vairāk jaudas, jāizvērtē SQ5 versija, kurā par braukšanas prieku gādā 3 litru benzīna dzinējs ar 367 ZS jaudu.

Šī versija ir pārsteidzoši noturīga pret ceļa seguma negantību, un Malagas bezceļu sekcija tika atvēlēta tieši SQ5. Izbraucot uz normāla ceļa, priecē spēcīgs 4,5 sekunžu paātrinājums līdz 100 km/h, turklāt izplūdes sistēmas tonis šeit nudien nav piezemēts. Arī degvielas patēriņš saglabājas saprātīgu 9 litru robežās. To sekmē 48V hibrīda sistēma, ar ko aprīkoti visi dzinēji. Tā padara braukšanas uzsākšanu plūdenāku un samazina CO2 izmešus, jo nelielā ātrumā auto spēj braukt ar elektrību vien, izmantojot gana ietilpīgo 1,7 kWh akumulatoru.

Vēlāk klāstam pievienosies arī lādējamā hibrīda dzinējs, kas nodokļu atvieglojumu dēļ varētu kļūt par pievilcīgu izvēli uzņēmumu autoparkiem.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Ņemot vērā Audi plānus jau drīzumā pāriet uz pilnībā elektrisku automobiļu ražošanu, var izteikt atzinību par ieguldīto darbu jaunā Q5 izveidē, tam pat izmantojot pilnībā jaunu platformu. Audi modeļu raksturojošā iezīme – tas ir drošs pirkums.

Latvijā Q5 pieejams no 52 400 eiro. Ja vien interjera digitalizācija jums neizraisa alerģisku reakciju, jaunais Q5 būs tikpat labs sabiedrotais, kā tas bijis divas iepriekšējās paaudzes.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Audi Q7

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Izcilais Q7 piedāvā relaksējošu komforta un mierīgas kreisēšanas manieru apvienojumu, vienlaikus demonstrējot pārsteidzošu veiklumu šāda izmēra SUV veidolā. Izvēlieties 55 TFSI S line komplektācijā vai 55 TDI, ja vēlaties dīzeļdzinēju.