Testa brauciens

Jaguar F-Pace SVR pirmais testa brauciens

Ātrākā F-Pace modifikācija
V8 motors attīsta 700 Nm un 550 ZS
Maksimālais ātrums - 286 km/h

Kas tas ir?

Lieliski! Ja vēlaties, sauciet to par mājas priekšrocībām, jo SVR savācu, redzot garāžas, kurā tas radīts, un dodos uz ceļiem, kur tas attīstīts un kur pieņemts lēmums, ka auto gatavs ražošanai. Bet es domāju, tas lieliski strādās arī citviet. Viņiem šoreiz viss izdevies pareizi.

Acīmredzot, kopš Jaguar 5 litru V8 kompresora motoru pirmo reizi iemontēja tā lielā SUV priekšgalā, darbs pie ātrā F-Pace nekad nav apstājies. SVR versija pārdošanā gan nonāca tikai 2019. gadā, krietnu laiku pēc standarta modeļa, bet tā modernizācijai bija jānotiek vienlaikus ar parasto F-Pace.

Modernizācija lielākoties izpaužas detaļās, bet to ir ļoti daudz. Jaunais motortelpas pārsegs uzlabo aerodinamiku un ir devis iespēju izmantot lielākas ventilācijas atveres ar uzlabotu dzesēšanu gan dzinējam, gan bremzēm (tādi paši 396 mm diski, bet ar citādām uzlikām).

V8 motors ir palicis tāds pats, taču automātiskā kārba ir ņemta no ekstrēmā Project 8, tāpēc tagad tas maksimālo griezes momentu – 700 Nm – var attīstīt visus pārnesumos. Tas, kā arī samazināta aerodinamiskā pretestība ļāvusi 0–100 km/h sprintu saīsināt no 4,3 līdz 4,0 sekundēm. Šaubos, vai jūs to pamanītu, bet apaļš četrinieks izskatās labāk, vai ne!?

Tas, ko jums vajadzētu pamanīt, ir izmaiņas balstiekārtā, kas SVR padarījušas nobriedušāku un vispusīgāku, vienlaikus nezaudējot dinamismu. Interesanti, ka tas panākts bez izmaiņām adaptīvajos amortizatoros, šķērsstabilizatoros un atsperēs, toties 70% bukšu ir jaunas, un ir izmantotas vairākas jaunas piekares atsaites. Tādas lietas, kam cilvēki parasti nepievērš uzmanību, toties pamana darbībā.

Atmiņas atsvaidzināšanai – F-Pace ir balstīts uz Jaguar platformas, kas lielākoties izgatavota no alumīnija un ir orientēta uz aizmugurējo piedziņu. Braukšanas režīmā Comfort tas ir pilnpiedziņas automobilis, un centrālais diferenciālis griezi pārdala 30:70 proporcijā par labu aizmugurei, kur to tālāk sadala elektroniski kontrolēts pašbloķējošais diferenciālis; Dynamic režīmā aizmugurējie riteņi saņem 90% griezes momenta. Pat Snow/Ice režīmā, kas domāts ziemai, sadalījums ir 50 pret 50, un, lai cik slidens būtu ceļš, priekšējie riteņi nekad nesaņems vairāk par 50 procentiem.

Kā tas brauc?

Sēžot vadītāja vietā, lielākās izmaiņas ir tādas, ka minētās funkcijas, kā arī visu, kas saistīts ar informāciju un izklaidi, vada no jauna infoizklaides centra. Tā pamatā esošā sistēma ir pārņemta no Jaguar elektrisko modeļu platformas, un, tāpat kā jaunajā Land Rover Defender, funkciju, ātruma un lietošanas ērtuma ziņā tā tagad pieder pie labākā, kas pieejams tirgū.

Un man patīk, kā šajā mašīnā apvienots modernais un tradicionālais: divi lielie mērpulksteņi aizvien ir mērpulksteņi; ir divi stūres, piekares, pārnesumkārbas un dzinēja režīmi, bet tas arī viss. Automobilis jūs nebombardē ar izvēlēm un informāciju. Ja gribat, sauciet mani par vecūksni, bet, kad braucu, es nevaru izmantot bezgalīgi daudzas funkcijas.

Un brauc auto tiešām iespaidīgi, tiesa – ar piebildi, ka tas ir 2,1 tonnu smags SUV, un tas ievieš šādus tādus ierobežojumus. Bet nosauciet jebkuru konkurentu – Alfa Stelvio, Mercedes-AMG GLC63, Porsche Macan Turbo vai vēl citu – un SVR stūres iekārtas, gaitas un vadāmības ziņā brīvi sacenšas ar labākajiem no tiem.

Pārslēgšanās no komforta uz dinamisko braukšanas režīmu prasa vienu pieskārienu slēdzim, kas izvietots uz nepieblīvētas centrālās konsoles, un dažādības pēc jūs mierīgi varat izmantot abus režīmus ne tikai uz perfekti gluda asfalta. Acīmredzami veidu, kā tie strādās, ir izvēlējušies inženieri, nevis mārketinga cilvēki.

Es parasti nejūtos diez ko komfortabli ar “entuziastu SUV”, mēģinot izšķirt, vai tiem vairāk kopīga ar 4 x 4 vai sporta mašīnu. Bet es tomēr varu iedomāties, kāpēc cilvēkiem patīk šāds apvienojums, un viņiem nudien nevajadzētu palaist garām Jaguar. Ja man pietiktu ar tā spējām visos laikapstākļos, es to izvēlētos kā labāku par visiem cietiem – gan Range Rover Sport, gan Aston Martin DBX.

Vai to pirkt?

Jums arī nav sajūtas, ka runājam par 2021. gadu, vai ne? Jaguar ar 550 ZS benzīna dzinēju, laists klajā neilgi pēc tam, kad ražotājs paziņojis, ka tā nākotnē ir pilnībā elektriska?

Es domāju, ka ne, bet hobiisti kādudien atminēsies aizgājušo dienu nedaudz komiskos pārspīlējumus un ar siltumu sirdī atgriezīsies pie spilgtākajiem momentiem. Es domāju, SVR būs viens no tiem.

Jaguar F-Pace SVR

  • Cena                            103 850 eiro
  • Dzinējs                        V8, 5000 cm3, kompresors, benzīns
  • Pārnesumkārba           8 pakāpju automātiskā
  • Jauda                           550 ZS pie 6250–6500 apgr./min
  • Griezes moments        700 Nm pie 3500–5000 apgr./min
  • 0–100 km/h                 4,0 s
  • Maks. ātrums              286 km/h
  • Pašmasa (EU)             2133 kg
  • Patēriņš                       12,2 l/100 km
  • CO2 izmeši                 275 g/km
  • KONKURENTI         Porsche Macan Turbo, Alfa Romeo Stelvio


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.