Testa brauciens

Renault Megane RS Trophy: izmēģināts!

Jaunais Renault Megane RS Trophy
Cena, sākot no 30 510 eiro (Megane RS cena - 26 720 eiro)
Kopā ar Whatcar.lv izmēģina autosportists Jānis Vanks

Pērn Poznaņas trasē Polijā, kā arī tepat Latvijā izmēģinājām sportisko Renault Megane RS, tagad kārta pienākusi šī modeļa Trophy versijai, kas ir pati sportiskākā sērijveida  Megane interpretācija. Konkurentu šim modelim varbūt nav tik daudz, cik Kadjar vai Captur krosoveram, taču franču zīmols jau ir pierādījis, ka māk būvēt patiešām ātrus hečbekus.

Tātad Megane RS Trophy. Šis hothečs ar saviem 300 ZS un 400 Nm ir jaudīgāks nekā, piemēram,  VW Golf GTI TCR, kura motoram ir 290 ZS, taču 0-100 km/h paātrinājumu Renault veic 5,7 sekundēs, kamēr Golf šajā pozīcijā „uz papīra” ir par 0,1 sekundi  ātrāks, kaut arī tas ir smagāks – 1430 kg pret Megane RS Trophy 1419 kg.

RS Trophy pieejams ar manuālo vai arī automātisko transmisiju, turklāt tā aprīkojumā, līdzīgi kā daudziem mūsdienu Renault,  ir četru riteņu stūrēšanas opcija, kas nodrošina vēl asāku vadāmību lielākā ātrumā. Renault Megane jaudīgākajai  versijai standartaprīkojumā ir arī Cup šasija un balstiekārta, tātad Torsena ierobežotas slīdes diferenciālis un „cietāka” balstiekārta, kas nāk komplektā ar to.

Taču dekorācija uz tortes ir RS Trophy 1,8 litru motors ar 300 ZS, par 20 ZS jaudīgāks nekā RS. Versijā ar manuālo transmisiju tam ir 400 Nm liels griezes moments, jo ar šo pārnesumkārbu tas ir maksimums, bet 420 Nm ir modifikācijām ar sešpakāpju EDC automātisko pārnesumkārbu – kā mūsu testa auto.

Dienu pirms pie Trophy stūres Rīgā sēdās rallijkrosa komandas GCK īpašnieks, francūzis Žerlēns Šišerī , iedevām to izmēģināt autosportistam un DBS Autoskolas direktoram Jānim Vankam. Viņš ir braucis arī ar mazāk jaudīgo RS versiju, un, kā apliecina viņa līdzšinējā karjera, šo to zina par priekšpiedziņas automašīnām un to uzvedību trasē, sacīkšu režīmā.

Whatcar.lv:  Atšķirības starp Megane RS un Megane RS Trophy ir minimālas, jo, ja neskaita zirgspēkus, ar papildaprīkojuma palīdzību arī RS var nokomplektēt kā Trophy. Tai skaitā uzlikt Bridgestone Potenza 001 riepas, kas ir laba izvēle braukšanai pa sausu segumu un trasi. Trophy gan atšķiras arī ar noformējuma akcentiem (uzraksts Trophy šur un tur) un jauniem, alkantarā ietērptiem Recaro sēdekļiem, kas ir par 20mm zemāki. Kuru no atšķirībām tu ievēroji pirmo – un vai tās vispār var sajust?

Jānis Vanks:  Sēdekļi. Ļoti laba, ērta  sēdpozīcija, izskatās eleganti.  Pārējais, to lietojot kā ikdienas auto, nebūs jūtams, jo uz koplietošanas ceļiem nevar pilnībā izbaudīt papildus cietību amortizatoriem, labāku riepu saķeri un visas pārējās nianses, kas atšķir Trophy no standarta RS. Un tie amortizatori nebija tik cieti, lai RS Trophy nebūtu lietojams ikdienā, pilsētā. Jo par spīti tam, ka tas ir hardcore sporta auto, Megane RS Trophy ir absolūti OK arī kā ikdienas auto, ņemot vērā cik tas ir liels, ietilpīgs un komforta ekstrām aprīkots. Taču - šī ir ātra "ikdienas" mašīna. Un, lai arī ikdienā tās potenciālu nevar pilnībā izmantot,  tā patīkama sajūta ir, ka tu brauc ar hečbeku, parastu hečbeku, bet tev ir pilnīgi vienalga, kas tev blakus nostājas - dusmīgs BMW, Porsche vai vienalga kas. Jo tu zini, ka tu vari paskrieties.

Whatcar.lv: Arī kontekstā ar citiem priekšpiedziņas "monstriem"? Paātrinājums tam ir par 0,1 sekundi sliktāks, nekā Golf GTI TCR.

Jānis Vanks: Gan Megane RS, gan arī RS Trophy priekšrocība ir četru riteņu stūrēšana (Renault to sauc par 4Control - Whatcar.lv piezīme). Tā ļauj izbraukt līkumus lielākā ātrumā, tāpēc es nebrīnīšos, ja Megane RS Trophy rezultāts, izbraucot Nirburgringas trasi būs labāks, nekā minētajam Golf.

Bet tās smalkās atšķirības starp RS un RS Trophy spēs novērtēt vien feinšmekeri, trasē, izbraucot ar abiem diviem, pēc tam salīdzinot visas telemetrijas un laikus

Whatcar.lv: Šādu tehnoloģiju, kas mazliet pagriež aizmugurējos riteņus priekšējiem pretējā virzienā, lai būtu vieglāk noparkoties, un tajā pašā virzienā, kur priekšējie, lai lielā ātrumā veiktu straujus manevrus izmanto retais - Rolls-Royce, Porsche, un vēl daži zīmoli. Taču nebūs grūti atrast autovadītājus, kas to uzskata par tikpat noderīgu ekstru, kā 3D efekts kinoteātros. Kā Tev šķiet?

Jānis Vanks: Pie tā ir jāpierod, jo, ja par šīs opcijas klātesamību nezin, var sanākt visādi. Tas nav reizēm tik lineāri, kā tu iedomājies vai esi paredzējis. Taču, ja zini, kā mašīna uzvedīsies, ja iemācīsies to izmantot, tā ir reāla priekšrocība, salīdzinot ar konkurentiem. Mūsdienās hotheči vairs nav tādi kā senāk, kad tie bija mazi, auto ar kuriem var dinamiski šaudīties no joslas uz joslu. Tagad tie ir pamatīgi izauguši izmēros, tās ir lielas mašīnas ar 19 collu riteņiem, un, lai piespiestu tās darīt to, ko sagaida no hothečiem - tas ir izaicinājums. Tāpēc viņiem jādomā, kā to izdarīt - ar labākām bremzēm vai ar ko citu, piemēram šādu aizmugurējā tilta piestūrēšanu.

Whatcar.lv: Vai izmēģināji atšķirības starp braukšanas režīmiem?

Jānis Vanks: Izmēģināju un teikšu godīgi - man ikdienā vislabāk patika Race režīms. Tas atbrīvo mašīnas jaudu, viss strādā tā, kā tam jāstrādā. Akseleratora reakcija kļūst asāka, pārnesumkārba darbojas citādāk. Taču normālajā režīmā mašīna kļūst nevis mierīgāka, bet saraustītāka.



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!