Ziņas

Autosportists Jānis Vanks izmēģina jauno Renault Megane R.S.

Jaunais Renault Megane R.S. sportiskais hečbeks
280 zirgspēki, cena - sākot no 29 230 eiro
Ekspresintervija ar Jāni Vanku, autosportistu un DBS Autoskolas direktoru

Renault Megane R.S. mēs devāmies testēt jau vasarā, Poznaņas trasē Polijā. Tāpēc tagad, kad demo auto nonācis līdz Latvijai, mums bija iespēja to testēt uz koplietošanas ceļiem, ikdienas satiksmē. Pie viena iedevām to izmēģināt autosportistam Jānim Vankam, DBS autoskolas direktoram, ceļā no Biķernieku trases uz Kalnciema Kvartālu.

Whatcar.lv: Jāni, vai tu juti, ka tas vairs nav 2,0 litru tilpuma motors, bet gan 1,8?

Jānis Vanks: Man salīdzinoši maz sanāca izbraukt ar iepriekšējās paaudzes R.S., taču varu teikt, ka konkrēti šim modelim dzinēja nepietiekamību izjust nevar. Tas nozīmē, ka tas ir pietiekami jaudīgs. Arī atsaucīgs. Es teiktu, ka dzinējs ir ļoti labs, pietiekams un ar patīkamu skaņu, kas šādam auto nav mazsvarīgi.

Whatcar.lv: Un kā ir ar gaitas īpašībām? Starp citu, jaunajā modelī ir divi jaunievedumi – četru riteņu stūres piedziņa (4Control) un papildus amortizatori balstiekārtai, ko Renault angļu valodā sauc par “bump stops”.

Jānis Vanks: Iespējams, ka tieši šie “bump stops” bija tas, kas lika piekarei ļoti asi un ar triecienu noreaģēt uz salīdzinoši nelielu bedri. Kas, protams, nav forši. Taču, ja runājam par aktīvu braukšanu pa salīdzinoši līdzenu segumu, tad piekare ir noregulēta ļoti labi. Gan mierīgi pārvietojoties ir pietiekami komfortabli, gan trasē īsti neprasās lai auto būtu vēl "cietāks", kas bieži gadās ar "sportiskiem" ielas auto trasē.

Par 4Control sistēmu. Tā ir jūtama. Un es pieļauju, ka tieši šī sistēma arī dod to lielo pārliecību par neizsmeļošu saķeri uz ceļa. Auto brauc kā pielīmēts! Ir diezgan grūti sasniegt understeer, ja brauc pareizi un oversteer, atlaižot gāzes pedāli parādās vienmērīgi. Bet tad, it kā ar burvju nūjiņas palīdzību auto nostājas atpakaļ uz sliedēm. No sākuma nesaproti, vai elektronika palīdzēja, vai kas. Elektronika parasti piebremzē auto, taču šeit notiek kas maģisks. Un tas ir 4Control. Laikam jau mūsdienu hotheči ar saviem izaugušajiem izmēriem un svaru bez šādām viltībām vairs nespēj dāvināt visu sportisko prieku. Šis risinājums, katrā ziņā, man tīri labi patīk! Var ļoti pārliecinoši un ātri braukt.

Whatcar.lv: Tie izaugušie izmēri, kurus tu pieminēji, tā vien rosina šāda tipa auto izmantot ikdienā, jo bez dinamiskajām braukšanas īpašībām tie ir kļuvuši arī praktiskāki. Kā tev patika salona apdare?

Jānis Vanks: Es teiktu, ka salons un tā apdare jau sāk atgādināt kaut ko nedaudz no premium. Patīkami materiāli ir gandrīz visur, sēdpozīcija un sēdeklis, viss izskatās ļoti labi. Stūre arī vairs nav tik milzīga kā iepriekšējam modelim, tā man ļoti nepatika. Kopumā Megane R.S. atstāj solīdi uzbūvēta auto sajūtu, kurā ir diezgan patīkami atrasties un pat var braukt pavisam mierīgi kādā no Comfort režīmiem.

Whatcar.lv: Tātad tavuprāt tas IR lietojams gan ikdienā, gan trasē?

Jānis Vanks: Teikšu godīgi, arī es uzskatu, ka hothečiem tomēr ir jābūt aprīkotiem ar mehānisko pārnesumkārbu. Tā ir hot hatch esence. Taču jāatzīst, ka šī, automātiskā ātrumkārba ar paddleshift ir krietni atsaucīgāka un rātnāka, nekā, piemēram, līdzšinējās paaudzes Renault CLIO RS, kas man, godīgi, krita uz nerviem, īpaši trases režīmā. Taču jaunā Megane R.S. “automāts” strādā pietiekami ātri un nerada diskomfortu. Patika, ka pārslēdzot dažādos režīmus, auto uzvedība ļoti krasi mainās un tu tiešām jūti, ka esi Race vai Comfort režīmā.

Kopumā jāsaka, ka šis ir viens ļoti interesants un patīkams auto. Lai arī mani nepamet sajūta, ka hothečam ir jābūt kam mazam, vieglam, ņipram un ar mehānisko kārbu (nekas no šī nav Megane R.S.), savā šībrīža situācijā, un redzot konkurentus, ir jāsaka, ka Renault kārtējo reizi ir padarījuši labu darbiņu. Ne par velti šie auto Nirburgringā ir kā priekšpiedziņas auto karaļi. Ticu, ka arī šis tāds būs, ņemot vērā 4Control un citas viltības no autosporta.

Es droši varētu ar šādu auto pārvietoties ikdienā, jo tieši tas, ka nav mehāniskās ātrumkārbas un ir mierīgie režīmi, padara šo auto par multifunkcionālu. Kas, protams, ir forši. Arī vizuāli tas nav pārspīlēts, kā jaunākais Civic Type-R, kas man, personīgi, ne īpaši patīk. Jā, Honda ir ļoti laba tehniski, šaubu nav, bet Renault arī ir ļoti cienījams. Konkrētais auto, baltā krāsā, vispār likās ļoti laba kombinācija. Kopumā - ļoti patīkams, ātrs un interesants auto, ar kuru noteikti gribētu vēl kādreiz izbraukt.

Whatcar.lv: Paldies! Droši dodies pie jaunā Renault dīlera “Norde” un piesakies.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Renault Captur

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Captur pievilcīgais dizains, bagātīgo versiju kvalitatīvais interjers un zemā cena patiks daudziem, taču tā mazjaudīgie dzinēji un gaitas īpašības nedaudz atpaliek no konkurentu piedāvātā. Mēs vēlētos arī lielāku plašumu aizmugurē sēdošajiem.