Testa brauciens

Renault Kadjar: izmēģinām atjaunināto versiju

Renault Kadjar ieguvis jaunus motorus
Nelieli kosmētiski uzlabojumi, arī interjerā
Cena, sākot no 16 770 eiro.

To nav viegli pamanīt, bet šis ir jaunais Renault Kadjar. Nosacīti jaunais, jo faktiski tas ir feislifts, “produkta modernizācija”, modeļa atjaunināšana – sauc to kā gribi, katram auto sava mūža laikā ar noteiktu regularitāti pienāk brīdis, kad tas ir jāatsvaidzina, lai saglabātu intrigu konkurencē ar citiem līdzīgiem piedāvājumiem tirgū.

Tas, ka Renault neko būtiski vizuāli nav mainījuši, ir saprotams. Salīdzinot ar Nissan Qashqai, ar kuru Kadjar ir kopīgs praktiski viss, Renault variants vienmēr izskatījies simpātiskāks. Nozīmīgākās pārmaiņas ir notikušas vietās, kuras mēs ikdienā neredzam – to vidū ir divi jauni motori, kā arī jaunas motoru un transmisiju kombinācijas. Jaunie motori ir tādi paši, kā Nissan Qashqai, kas arī tos ieguva šogad. Pirmais ir 1,3 litru benzīna motors ar 140 vai 160 ZS. Un ja ar to ir par maz, ir arī dīzeļdzinējs ar 115 vai 150 ZS. Pieejama arī pilnpiedziņa, taču tikai komplektā ar jaudīgāko no dīzeļdzinējiem. 


Šķiet, ka daudzi potenciālie pircēji novērtēs arī uzlabojumus interjera arhitektūrā un apdarē. Lai gan tas nav, kā mēdz teikt, game-changer, tas ir pozitīvi vērtējams pavērsiens, ir īpaši Kadjar gadījumā.

Kāds tas ir?

Tas jaunais 140 ZS turbomotors patiešām nav slikts. Pirmkārt, braucot nav iespējams pateikt, ka tam ir tikai 1,3 litru tilpums. Paātrinājums ir vienmērīgs jau no salīdzinoši zema apgriezienu diapazona, turklāt neliek nepārtraukti manīt par savu “1,3 faktoru”.  Protams, tas nav motors, kas paliks atmiņā kā jaudīgs vai dinamiski aizraujošs, taču tas atrodas automašīnā, kas jau sākotnēji nebija šādam mērķim paredzēta. 


Stūre nav īpaši informatīva, taču tā ļauj Kadjar mainīt braukšanas virzienu ar tikpat lielu entuziasmu, kādu varētu gaidīt no krosovera. Tiesa gan, Seat Ateca vai Peugeot 3008 varbūt ir nedaudz labāka vadāmība, taču lielākā daļa šī segmenta auto pircēju nenoslogo savus prātus ar pārdomām, vai viņu jaunais ģimenes krosovers būs spējīgs braukt pa līkumainu kalnu ceļu ar zaķa cienīgu izveicību, tāpēc tam šajā gadījumā nav kritiska nozīme.

Taču gaitas komfortam gan ir nozīme, it īpaši valstīs ar daudziem sliktas kvalitātes ceļiem (piemēri nav tālu jāmeklē). Šajā pozīcijā Kadjar viss ir kārtībā – atliek vienīgi nepārspīlēt ar riteņu disku izmēru. Arī praktiskuma ziņā nav pamata satraukumam – bagāžas nodalījuma 527 litru ietilpība šķiet pieņemama, kaut gan tā mazāka, nekā, piemēram, VW Tiguan.  


Vai to ir vērts pirkt?

Kadjar nav slikts variants, ņemot vērā tā vērtības un cenas proporciju. Eksistē dinamiskāki krosoveri, kas apveltīti ar labāku vadāmību, taču tie ir arī ievērojami dārgāki. Pircējiem, kuriem interesē praktisks, pietiekoši moderns krosovers, bet par nepārspīlētu cenu, Kadjar cenu lapā būs, ko izvēlēties - cenas sākas no 16 770 eiro, bet pats dārgākais Kadjar, ar pilnpiedziņu, dīzeļdzinēju un visām ekstrām maksā 26 820 eiro. 

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!