Testa brauciens

Testa brauciens: Volvo S60

Izmēģinam jauno Volvo S60
Jaunais modelis seko nesen klajā laistajam V60
Viens no labākajiem gimenes sedanu segmentā

Amerikā acīmredzot nemēdz uz konfekšu kastēm detalizēti aprakstīt, kas īsti tajās ir, jo kā gan citādi Foresta Gampa māte būtu nonākusi pie viedās atziņas, ka dzīve ir kā konfekšu kaste - tu nekad nezini, kas tajā ir iekšā.

Mēs Latvijā savukārt esam raduši nepirkt kaķi maisā un tas attiecas arī uz konfektēm - reti kurai šokolādes kastei otrā pusē nav vizuāls un rakstisks atšifrējums, ko īsti nozīmē konkrētais “asorti”. Mēs esam pieraduši zināt, ko mēs pērkam - un šodien uz paplātes mums ir jaunais Volvo S60, pirmais zviedru autoražotāja modelis, kas pilnībā ir būvēts Amerikā.

Tāpat kā citi jaunākie Volvo, tas ir tieši tāds, kā mēs gaidījām - jo tie visi ir veidoti vairāk vai mazāk pēc vienas un tās pašas formulas. Līdz šim tā ir bijusi veiksmīga - un to apliecina arī jaunais S60. Vizuāli tas ir viens no izskatīgākajiem auto savā klasē - nekļūdīgi atpazīstams kā “jaunais Volvo”, tas apvieno smalkas proporcijas ar diskrētu agresiju. Atšķirību no citiem zīmola pārstāvjiem ir tieši tik daudz, lai tam nevarētu pārmest Matrjoškas sindromu kā dažiem konkurentiem, kas ražo teju identiskus auto, tikai dažādos izmēros.



Volvo S60 ir ierindojams 4,7 metru garo sedanu klasē, kur tā konkurentu lokā ir gan Peugeot 508 un VW Passat, gan arī BMW 3. sērija un Audi A4. Volvo pārstāvji, protams, cenšas uzsvērt, ka S60 ir tuvāk “premium”  līmenim  - par to signalizē arī cenas. Kāds noteikti gribēs iebilst, taču - paskatieties, kas notiek tirgū - tajā (tāpat kā Volvo modeļu sarakstā) joprojām dominē SUVi, krosoveri, tāpēc būt par sedanu, kuru nerotā kāds no populārajiem vācu zīmoliem nebūt nav viegls uzdevums.

Taču mūsu reģionā nevienam nav īpaši jāpaskaidro, kas ir Volvo. Šī zīmola fanu te netrūkst, un lai arī lielākā daļa pagaidām vēl nebrauc ar zviedru autoražotāja ķīniešu īpašnieku paspārnē tapušajiem modeļiem, viņi pārsvarā atzinīgi vērtē skandināvu ģimenes auto tuvināšanos vācu trijniekam. Tiesa gan, S60 motoru klāstā neko lielāku par 2,0 litru tilpumu neatrast, arī dīzeļdzinējus tur ir veltīgi meklēt. Tāpēc pirmos iespaidus par S60 guvām, izmēģinot šī modeļa priekšpiedziņas versiju ar R-Design apdari un 250 ZS četrcilindru benzīna motoru. 



Kāds tas ir?

Nebūs nekāds pārsteigums, ja atklāsim, ka jaunajam S60 ir kopīga platforma ar visiem lielajiem Volvo modeļiem. Lielākā daļa autoražotāju tagad izmanto universālu platformu, ko var pagarināt vai saīsināt pēc nepieciešamības. Un, kamēr no ārpuses vēl var saskatīt dažādu modeļu atšķirīgās iezīmes, S60 interjers ir praktiski tāds pats, kā citiem jaunajiem Volvo. Tas izskatās moderns, pateicoties lielam, vertikāli novietotam infodisplejam, kas pārņēmis virkni funkciju, ko iepriekš varēja kontrolēt ar pogām vai slēdžiem. Tagad tās ir jāmeklē ekrāna izvēlnēs. Izšķirtspēja tam ir laba, bet procesors nodrošina ātru pāreju no izvēlnes uz izvēlni. Retorisks jautājums - skaidrs, ka atteikšanās no pogām ir viens no šībrīža trendiem, bet vai bakstīt ar pirkstu ekrānā ir ērtāk un drošāk?

Tātad, jaunais S60 izskatās labi, tam ir ērti sēdekļi, pieņemama izmēra (lasi - liels) bagāžas nodalījums un ietilpīgs salons, kurā mierīgi var sasēsties pieci cilvēki. Pieejami adaptīvie amortizatori un vairāki braukšanas režīmi, taču - vai tas šim auto ir nepieciešams, ir diskutabli, pieņemot, ka lielākā daļa Volvo īpašnieku tos saregulēs pirmajās pāris nedēļās un tad trīs gadus vispār vairs neaiztiks, jo nekādas būtiskas pārmaiņas tie nepiedāvā. 



2,0 litru tilpuma dīzeļdzinējs nerada nekādus iebildumus - tas ir salīdzinoši klusāks, nekā daži līdzšinējie šāda tilpuma motori un darbojas saskanīgā tandēmā ar astoņpakāpju automātisko transmisiju. Start/stop sistēma gan ir hiperaktīva, nereti slāpējot motoru vēl pirms auto ir pilnībā apstājies - teorētiski, tā nevajadzētu būt.

Gaita ar 235/40/19 izmēra riteņiem ir mazliet uz cieto pusi, tāpēc, ja tev ir svarīgs maksimāls braukšanas komforts, standarta 18 collu diski to nodrošinās. Stūre ir informatīva, taču vadāmība kopumā vairāk atbilst Volvo tradīcijām, nevis tam līmenim, kādu sasnieguši BMW vai Mercedes-Benz. Tāpēc šī ir pozīcija, kurā var pastrīdēties par to, kādam jābūt premium līmeņa auto, jeb - ko tu  vēl vari dabūt par šo cenu, kas mūsu testa auto gadījumā bija nepilni 55 tūkstoši eiro. 



Vai to ir vērts pirkt?

Šādu naudas summu daudzi mūsdienās ar lielāko prieku iztērēs par SUV vai krosoveru, bet ne par ģimenes sedanu, taču mēs labprāt dotu priekšroku tieši S60, nevis C-Klasei vai A4. Vienīgi 3. sērijas BMW liktu mums padomāt divreiz. Taču Alfa Romeo Giulia, Kia Stinger vai Jaguar XE vadāmība noteikti nebūs tas, kas liktu mums aizmirst, cik jauks ir Volvo S60 interjers. Līdz ar Peugeot 508 un vairāku citu modeļu ienākšanu šajā segmentā, izvēle nekad nav bijusi tik plaša. Taču Volvo S60 noteikti ir starp labākajiem.



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!