Ziņas

Volvo “supersedans” ar 700 sniedzamību

Pirmais Volvo elektromobilis, kas nav SUV
Sniedzamība līdz pat 700 km
Cena no 72 000 līdz 95 000 eiro

ES90 ir pirmais Volvo elektromobilis, kas nav SUV, un, pateicoties aerodinamiskai, sedanam līdzīgai virsbūvei, modeļa nobraukuma rezerve sasniedz 700 kilometru. Zviedru uzņēmums pozicionē piecus metrus garo ES90 kā tehnoloģiju flagmani.

Šādu statusu nodrošina virkne progresīvu funkciju un ievērojama skaitļošanas jauda, kas ļaus to attālināti atjaunināt un ilgstoši papildināt ar jaunām funkcijām. Lai gan ES90 vizuāli atgādina sedanu, Volvo skaidro, ka tā ir tikai dizaina viltība, kas ļauj apvienot labu sēdpozīciju, palielinātu klīrensu, un patiesībā automobilis ir paaugstināts liftbeks – ar plaši paceļamu aizmugurējo pārsegu un ērtu piekļuvi bagāžas telpai.

Stilistiski jaunais modelis sasaucas ar EX90, tostarp tam uz jumta ir liels lidara korpuss, un ES90 ir visu laiku aerodinamiskākais Volvo – pretestības koeficients ir 0,25. Likumsakarīgi ES90 ir arī otrais modelis, kas balstīts uz Volvo SPA2 elektromobiļu platformas. Būdams piecus metrus garš, nepilnus divus plats un nedaudz augstāks par pusotru metru, izmēru ziņā tas līdzinās BMW i5, Mercedes-Benz EQE un Lucid Air.

Garā riteņu bāze (3,1 m) nodrošina daudz vietas aizmugurējo pasažieru kājām un sniedz iespēju uzstādīt individuāli regulējamus aizmugurējos sēdekļus, kas svarīgi Ķīnā – jaunā modeļa galvenajā noieta tirgū. Bagāžas kapacitāte ar 425 litriem turpretī ir salīdzinoša neliela, un 22 litru priekšējais bagāžnieks primāri paredzēts kabeļu uzglabāšanai.

Eiropā pasūtījumu pieņemšana jau ir sākusies, un orientējošais cenu diapazons – atkarībā no piedziņas veida un aprīkojuma līmeņa – ir no 72 000 līdz 95 000 eiro.

Runājot par piedziņu, modelis ir pieejams ar vienu aizmugurējo motoru (333 ZS, 480 Nm) vai diviem motoriem un visu riteņu piedziņu. Twin Motor izpildījumā dzinēju summārā jauda ir 449 ZS, bet maksimālais griezes moments ir 670 Nm. Twin Motor Performance šie rādītāji ir 680 ZS un 870 Nm. Tas nodrošina spēcīgu, bet ne radikālu dinamiku: 6,9, 5,5 un 4 sekundes līdz 100 km/h. Atbilstīgi pašreizējai Volvo politikai maksimālais ātrums visiem variantiem ir 180 km/h.

Single Motor versijai ir 92 kWh (neto) akumulators, kas dod 650 km sniedzamību, bet pilnpiedziņas mašīnām ir 106 kWh (neto) akumulators, kas nodrošina 700 kilometru. SE90 ir 800 V elektrosistēma, tāpēc tas var pieņemt 300 un 350 kW jaudu, un 10–80% uzlādei ideālos apstākļos būtu jāiekļaujas 20 minūtēs.

ES90 ir tāda pati divkameru pneimatiskā balstiekārta kā EX90; ražotāja inženieri apgalvo, ka automobilis būs “ārkārtīgi komfortabls un rāms”, un tiek solīta arī visu laiku klusākā kabīne. Salons – ar 14,5 collu centrālo displeju un Google programmatūru – lielā mērā atspoguļo EX90 iekštelpu, proti, piedāvā tradicionāli skandināvisku iekārtojumu un gaisīgu noskaņu. ES90 ir plašs drošības sistēmu arsenāls, un tā aparatūra ir sagatavota autonomajai braukšanai, kas reizē ar dažādām jaunām funkcijām un uzlabojumiem tiks ieviesta laika gaitā.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Volvo EX40

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Volvo EX40 - tāpat kā identiskais XC40 Recharge, ko tas aizstāj - ir praktisks, izsmalcināts iekšpusē un ar konkurētspējīgu sniedzamību starp uzlādes reizēm. Tiesa, Twin Motor versija ir dārga, tāpēc vienmotora versija ar Plus aprīkojumu šķiet visizdevīgākais pirkums.

What Car? TOP100

Lasi arī What Car? žurnālus