Peugeot 5008: testa brauciens
Peugeot 5008 tests
No MPV pārvērsts par SUV
Cena sākas no 30 800 eiro
Minivenu segmentā pēdējā laikā iestājies kaut kas līdzīgs krīzei. Ir pagājušas tās dienas, kad cenas pieejamība un praktiskums bija vienīgie apsvērumi, pērkot septiņvietīgu auto. Tagad lielākajai daļai pircēju ne mazāk svarīgs ir arī komforts un stilīgs izskats. Tas ir iemesls, kāpēc SUV pārdošanas apjomi turpina augt, bet minivenu pieprasījuma rādītāji strauji gājuši uz leju.
Peugeot ir centušies šo tendenci izmantot savā labā. Oriģinālais 5008 bija tradicionāls minivens, kas salīdzinoši ar Ford S-Max un Volkswagen Sharan nebūt neizskatījās slikti. Toties šis jaunais otrās paaudzes modelis pavisam noteikti iederas SUV nometnē, kurā tā konkurentu vidū ienāk arī, piemēram, Škoda Kodiaq.
Jaunā Peugeot 5008 ārējais izskats ir agresīvāks nekā priekštecim, kas varētu patikt lielākajai daļai pircēju. Tas ir arī garāks un platāks nekā pirms tam, nodrošinot lielāku salona ietilpību un vietu pasažieriem.
Kāds tas ir?
Tāpat kā citiem jaunajiem
Peugeot, arī 5008 ir ļoti mazs stūresrats. Tas ir 351 mm plats un 329 mm
augsts, un ar šādiem parametriem – mazākais, kāds pašlaik redzēts plaša
patēriņa auto tirgū. Ieguvums no samazinātā stūresrata ir braukšanas sajūtās –
rodas iespaids, ka stūre reaģē asāk, taču ar laiku pie tā pierod. Nevienai no
5008 versijām nav pilnpiedziņas, taču ir iespējas izvēlēties GRIP CONTROL
sistēmu, kas pielāgo ESP sistēmu labākai saķerei dubļaina, smilšaina vai
sniegota ceļa apstākļos.
Peugeot 5008 gaita ir mīkstāka nekā dažiem konkurentiem, taču balstiekārta tīri labi apvalda virsbūves sasveri. Mūsu testa auto bija 150 ZS 2,0 Blue HDi dīzeļdzinējs – ar šo jaudu bija vairāk nekā pietiekami, lai iekļautos šosejas satiksmē un turpinātu ceļu pa kalnainu apvidu, kur lieti noderēja maksimālā griezes momenta pieejamība jau no zemiem motora apgriezieniem.
Interjers, praktiskums
Peugeout i Cockpit informatīvā paneļa izkārtojums ieguva What Car? 2017. gada Tehnoloģiju balvu, jo to ir ļoti vienkārši lietot, tas ir pilnībā pielāgojams individuālām vēlmēm un kalpo lielākai drošībai uz ceļa. 12,3 collu digitālais instrumentu panelis arī labi iederas Peugeot 5008 futūristiskajā interjerā, turklāt tam ir laba izšķirtspēja, kas ļauj labāk saskatīt nolasāmo informāciju.
Sēžot otrajā rindā, ir jūtams, ka vietas te ir daudz vairāk nekā iepriekšējā modelī. Atvēlētā telpa galvai un kājām ir līdzvērtīga labākajiem šīs klases pārstāvjiem. Trešajā sēdekļu rindā šaurība ir lielāka, taču, ja šīs papildvietas netiek izmantotas, tad bagāžas nodalījuma izmērs iegūst visai grandiozu ietilpību.
Vai to ir vērts pirkt?
Jaunais 5008 ir dinamisks un iespaidīgi praktisks septiņvietīgs SUV. Tomēr ir svarīgi atzīmēt, ka mēs līdz šim esam izmēģinājuši tikai vienu no jaudīgākajām dīzeļversijām, kuras cena sākas no 30 800 eiro. Lētākais Peugeot 5008 ir Access 1.2 PureTech ar 130 ZS benzīna turbomotoru, taču par to mums pašreiz nav viedokļa. Visticamāk, populārākās Peugeot 5008 modifikācijas būs ar dīzeļdzinējiem, no kurām greznākā – GT aprīkojuma līmeņa 185 ZS 2,0 litru tilpuma dīzeļversija ar automātisko transmisiju – maksā no 35 900 eiro. Par šo cenu tā konkurentu vidū stabili nonāk gan VW Tiguan Allspace, gan arī – Škoda Kodiaq.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...