Testa brauciens

Peugeot e-5008 Dual Motor pirmie iespaidi Latvijā

Septiņvietīgs elektriskais SUV no Peugeot
Pilnpiedziņa un lielāka jauda
Konkurentus grūti atrast

AutorsToms Timoško

KAS TAS IR?

Ja Peugeot E-3008 ir franču dizaina manifests, tad E-5008 ir ģimenes vērtību konvencija. Būdams 4,9 metrus garš un ar 2,9 metru riteņu bāzi, septiņvietīgais E-5008 izskatās patiesi pieaudzis, lauvas ķepas lukturiem, plūdenajām virsbūves līnijām un diskrētajiem hromētajiem akcentiem veidojot solīdu, elegantu veidolu. Salonā būtiska loma uzticēta Panoramic i-Cockpit ar izliekto 21 collas ekrānu, kas vienā virsmā apvieno mērinstrumentus un multimediju displeju.

Paneli papildina daži klaviertaustiņi, kas kalpo kā īsceļi būtiskākajām funkcijām, bet skandināviski mierīgo noskaņu pastiprina LED apgaismojums un kvalitatīvi apdares materiāli. Peugeot mazā stūre jau kļuvusi par zīmola simbolu. Vieniem tā šķiet rotaļīga un precīza kā kartingā, citiem ergonomiski diskutabla, taču E-5008 gadījumā šī formula strādā labāk nekā mazākajos modeļos, jo, pateicoties augstajai sēdpozīcijai, tā neaizsedz skatu uz displeju.

Otrajā rindā ir trīs bīdāmi sēdekļi ar ISOFIX stiprinājumiem, bet Easy Access sistēma ļauj ar vienu kustību atbrīvot piekļuvi trešajai rindai. Tur pietiks vietas bērniem vai pusaudžiem, bet īsā distancē varēs iesēsties arī pieaugušie ar augumu līdz apmēram 180 cm. E-5008 ir fantastiska bagāžas ietilpība – nolaižot trešās un otrās rindas sēdekļus, kopējā kapacitāte pārsniedz divus kubikmetrus. Pilnpiedziņas versijā tā papildu elektromotora dēļ nedaudz sarūk, taču ir pagrūti iedomāties, ka ar šā Peugeot bagāžnieku varētu izrādīties par maz. Lai palīdzētu saglabāt kārtību, zem bagāžnieka grīdas ir vieta uzlādes kabeļiem.

Nav pārsteigums, ka modeļa praktiskumu un komfortu jau novērtējuši nozares eksperti – jaunais E-5008 šāgada Latvijas E-Auto 2025/2026 konkursā atzīts par labāko ģimenes automašīnu. Latvijā elektriskais SUV pieejams trīs konfigurācijās, kas ļauj izvēlēties dažādiem makiem un vēlmēm piemērotu versiju. Tā 214 ZS variantam ir 73 kWh akumulators, kas nodrošina nobraukuma rezervi līdz 497 km, bet 231 ZS modelis (Long Range) ar 97 kWh akumulatoru spēj nobraukt līdz 664 kilometriem. Mēs izmēģinājām pilnpiedziņas versiju, kas daļu sniedzamības iemaina pret dinamiku.

Dual Motor versijas maksimālā jauda ir 326 ZS, bet 73 kWh akumulatora sniedzamība – 465 kilometri. Kilometru ziņā tas ir pieticīgākais rādītājs E-5008 klāstā, taču ar to joprojām pietiek, lai šķērsotu Latviju no Valkas līdz Liepājai. Te arī jāpiebilst, ka Dual Motor piedziņa pieejama komplektā ar bagātīgākajiem GT un GT Exclusive izpildījumiem, toties pircējs saņem panorāmas lūku, 360 grādu kameru, apsildāmu stūri un vējstiklu, adaptīvās tālās gaismas un citas ekstras.

KĀ TAS BRAUC?

Divi elektromotori piešķir E-5008 azartisku raksturu. 214 ZS priekšējais un 112 ZS aizmugurējais elektromotors pa abiem nodrošina 511 Nm griezes momentu un ļauj noskriet 0–100 km/h 6,5 sekundēs. Ģimenes auto tas ir labs rādītājs, turklāt pilnpiedziņas E-5008 ir 3 sekundes straujāks par tā elektriskajiem monopiedziņas brāļiem. Salīdzinot ar rāmākajām viena motora versijām, Dual Motor noskaņo uz cita veida braukšanu un tā vien aicina aktivizēt sporta režīmu, kas atbrīvo pilnu jaudu, kā arī padara atsaucīgākus akseleratora pedāli un stūri. 326 zirgspēkus vislabāk var izjust apdzīšanas brīžos, kad paātrināšanās no 80 līdz 120 km/h notiek acumirklī.

Dual Motor versijai pieejams arī jauns pilnpiedziņas braukšanas režīms: kamēr citos režīmos prioritāri tiek piedzīti priekšējie riteņi, te abi elektromotori strādā sinhroni, kas īpaši noderīgi, kad zem riteņiem ir slidens segums vai jāpārvar sarežģītāki ceļa apstākļi. Ja runā par ikdienišķu, civilu braukšanu, ātruma uzņemšana un kreisēšana notiek elektromobiļiem raksturīgajā klusumā, kālab E-5008 ir patīkams sabiedrotais gan ikdienā, gan garākā ceļojumā ar ģimeni.

Vairums ceļa nelīdzenumu tiek efektīvi noslāpēti, gaitas komfortam saglabājoties arī uz bruģa un Brīvības ielas asfaltā iegrimušajiem aku vākiem. Dažbrīd ir dzirdama viegla fona dūkoņa no elektromotora, bet, ja vien nebraucat pilnīgā klusumā, to būs grūti pamanīt. Arī aerodinamiskie trokšņi ir maksimāli noslāpēti, un, braucot ar dažviet atļautajiem 100 km/h, salonā pavisam nedaudz dzirdamas tikai riepas. Patiesībā akustiskais komforts ir līmenī, kādu parasti sagaidām no dārgākiem konkurentiem, piemēram, Mercedes-Benz EQB.

Trīs rekuperācijas līmeņi piedāvā izvēlēties, cik strauji automobilis samazina ātrumu, atlaižot akseleratoru, – no brīvgaitas līdz pilnīgam “vienpedāļa” režīmam, kas īpaši ērts pilsētā. Ar 160 kW jaudu 20–80% akumulatora uzlāde notiek 30 minūtēs, bet ‘uzpildīšanās’ no privātās 11 kW stacijas aizņems 7 stundas. 73 kWh kapacitātes akumulators reālos apstākļos ļauj veikt 350 kilometru.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Peugeot E-5008 Dual Motor piemīt duāls un vienlaikus sabalansēts raksturs, kas vienā auto apvieno dinamismu un praktisku pragmatismu.

Nepretendējot uz klases sportiskākā auto statusu, tas tomēr piedāvā vieglu vadāmību un nepiespiestu komfortu, spējot būt pat patīkamāks par dažiem dārgākiem konkurentiem. Patiesībā, ja meklē septiņvietīgu elektromobili, kas izceļas ar dizainu, brauc klusi un nebaidās no Latvijas ceļu realitātes, alternatīvu nav daudz, īpaši šajā cenu segmentā.

Dual Motor versijas sākumcena ir 50 300 eiro, kamēr līdzvērtīgas jaudas un akumulatora kapacitātes ID.Buzz ar pilnpiedziņu maksās no 68 747, bet par KIA EV9 un Volvo XC90 dīleri prasa 89 990 un 93 080 eiro.

Tikpat maksā Tesla Model X, kam joprojām Latvijā nav oficiālā pārstāvja. Šis SUV atgādina, ka franči joprojām prot radīt komfortablus auto, tikai tagad tas tiek darīts elektriski. Turklāt Peugeot nodrošina 8 gadu vai 160 000 km garantiju, kā arī Peugeot Assistance palīdzību uz ceļa 24/7 visā Eiropā. Lai jauno E-5008 pielaikotu, atliek doties uz Amserv Krasta.

Peugeot e-5008 Dual Motor GT Exclusive tehniskie dati

Cena:  52 900 eiro

Dzinējs:  divi elektromotori

Maksimālā jauda:  240 kw (326 ZS)

Griezes moments:  511 Nm 

Pārnesumkārba:  1 pārnesuma reduktors, pilnpiedziņa 

Pašmasa:  2406 kg 

0–100 km/h: 6,5 s

Maks. ātrums: 180 km/h

Akumulators:  77 kWh

Sniedzamība:  465 km

Patēriņš:  18,8 kWh/100 km

CO2 izmeši: 0 g/km

KONKURENTI:  Kia EV9, Volkswagen ID.Buzz GTX 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot 308

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot 308 iemieso vairākas spēcīgas īpašības – tehnoloģijām piesātinātu salonu, bagātīgu standarta aprīkojumu un dažādas dzinēju izvēles. Diemžēl daudzās jomās to pārspēj citi ģimenes automobiļi. Ja vien nevēlaties elektrisko e-308, uzņēmuma autoparku īpašniekiem vislabāk noderēs uzlādējamā hibrīda versija, savukārt privātpersonām piemērotākais būs vieglā hibrīda dzinējs. Mēs iesakām izvēlēties Allure aprīkojuma versiju.

What Car? TOP100

Lasi arī What Car? žurnālus