Pirmie iespaidi: jaunais Volvo XC90
Izmēģinām jauno Volvo XC90
2,0 litru tilpuma D5 dīzeļmotors ar 225 ZS
Cena, sākot no 52153 eiro

Pamēģini domās atgriezties 2002.gadā – Džeimsu Bondu vēl
atveidoja Pīrss Brosnans, Harijs Poters vēl tikai sāka savu maģisko slavas
gājienu uz kino ekrāniem, pasaule sāka globālo cīņu ar terorismu un tikko bija
nācis klajā Krisa Bengla veidotais, pretrunīgi vērtētais 7.sērijas BMW.
Jā,
togad arī Volvo laida klajā XC90, kas vēl šī gada sākumā – 13 gadus vēlāk - ar
lielām atlaidēm bija pārdošanā. Taču šovasar uz Latvijas ceļiem beidzot
parādījās jaunais, otrās paaudzes XC90, pilnīgi jauns modelis, kas veidots uz
Volvo SPA platformas – tā turpmākos četrus gadus būs pamatā vairākiem kompānijas
jaunajiem modeļiem.
Jaunais XC90 ir lielāks, funkcionālāks un daudz kvalitatīvāks, nekā tā priekštecis. Interesanti, ka Volvo ir atvadījušies no vecajiem pieccilindru un sešcilindru motoriem, tā vietā jaunais XC90 pieejams tikai ar četru cilindru 2,0 litru tilpuma dzinējiem, kas gan var lepoties ar tīri iespaidīgu zirgspēku skaitu. Benzīna T6 motoram ir 320 ZS, bet D5 dīzelim, kāds bija arī mūsu testa auto – ir 225 ZS. Drīzumā gaidāma arī T8 plug-in hibrīdversija ar 400 ZS.
Dinamika
D5 dīzeļdzinējs komplektā ar astoņpakāpju automātisko
pārnesumkārbu nodrošina pārliecinošu paātrinājumu jau no 1700 motora
apgriezieniem. Tā troksnis ir diezgan labi apslāpēts, vibrācija nav jūtama un
vienmērīgā ātrumā uz šosejas tas praktiski nav dzirdams. Paātrinājumā nepārprotami
ir saklausāms, ka tas ir četrcilindru agregāts, taču šis troksnis nav nomācošs.

Mūsu testa auto bija 21 collu diski un standarta balstiekārta (regulējamā
aktīvā piekare ir 2218 eiro papildaprīkojuma opcija). Pieļaujam, ka
pneimopiekare būtu iztērētās naudas vērta, jo ļauj padarīt balstiekārtu
stingrāku, izvēloties “Dynamic” režīmu, kas vienlaikus aktivizē asāku
akseleratora un stūres reakciju.
Modifikācijai bez pneimopiekares asākos pagriezienos par sevi atgādina XC90 izmēri, jo virsbūvei ir tendence sasvērties. Tas liek samazināt tempu un braukt skandināviski mierīgā režīmā. Arī stūre ir vairāk orientēta uz komfortablu, nevis sportisku braukšanu. Jāuzslavē apgriešanās rādiuss, kas ir manāmi labāks, nekā pirmās paaudzes XC90 – un dažiem citiem Volvo modeļiem.
Salons, komforts, praktiskums
Tas, kas pirmās paaudzes, 2002.gada līmenim atbilstošā XC90
modeļa interjerā šķita iekārojams, tagad labākajā gadījumā ir normāla parādība.
Mēs vēl neesam izmēģinājuši bāzes versijas Momentum XC90, taču mūsu testa auto
Inscription aprīkojuma līmenis ar prātīgi izraudzītām papildaprīkojuma opcijām
šķiet pats greznākais Volvo, kādu mums jebkad nācies redzēt.

Nappa ādas apdare
salonam (1430 eiro), riekstkoka apdare paneļiem (430 eiro), ādas apdare
instrumentu panelim, roku balstam un durvju ielaidumiem (1825 eiro), melnie
griesti (460 eiro) un mākslas darba līmeņa cienīgā Bowers&Wilkins akustiskā
sistēma (2874 eiro) padara jauno XC90 par patiešām patīkamu vietu, kur būt.
Īsti
neredzam jēgu tērēt 1300 eiro par grafisko displeju vējstiklā, taču apsildāmas
logu slotiņas (119 eiro) un aklo zonu kontroles sistēma (774 eiro) ir starp
ekstrām, kas mūsu klimata un ceļu apstākļos sevi attaisnotu. Skārienjutīgais
monitors atgādina vertikāli novietotu planšetdatoru, arī izšķirstpēja ir laikmetam
atbilstoša, turklāt viss ir skaidri nolasāms neatkarīgi no tā, cik spilgta ir
saule. Ja tev ir planšetdators, tad tu diezgan ātri sapratīsi, kas kur un kā ir
jāmeklē.
Piecvietīgajās versijās nevienam no pasažieriem par šaurību nebūs
jāsūdzas, arī divas papildvietas septiņvietīgajās versijās ir izmantojamas,
taču tik ērtas tomēr nav. Tiesa gan, vietas tur ir vairāk nekā septiņvietīgajos
BMW X5 un Range Rover Sport. Minētie konkurenti arī nespēj konkurēt ar Volvo
XC90 775 litru bagāžas nodalījuma ietilpību. Jāņem vērā, ka vidējā sēdvietu
rindā sēdekļus var bīdīt uz priekšu vai atpakaļ pēc nepieciešamības,
manipulējot starp vietu bagāžai vai pasažieriem.

Vai to ir vērts pirkt?
Jaunais XC90 kārtējo reizi ir katapultējis Volvo zīmola pamatvērtības – drošību, praktiskumu, tīru dizainu – pilnīgi jaunā teritorijā. Kā ziņo Volvo pārstāvis, liela daļa jaunā modeļa pircēju to iegādājušies vēl pirms to bija redzējuši dzīvē. Šķiet, jaunais XC90 ir attaisnojis viņu cerības, taču jāņem vērā, ka tas vairs nav tik lēts, kā pirmās paaudzes modelis – piemēram mūsu testa auto cena bija 84 000 eiro. Par šādu cenu jaunajam XC90 spēcīgi konkurenti ir arī Range Rover Sport un BMW X5, kā arī Audi Q7.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...