Testa brauciens

Peugeot 508 RXH: pirmie iespaidi

Izmēģinam Peugeot 508 RXH universāli
Dīzeļhibrīds - 2,0 litru dīzeļdzinējs un elektromotors
Cena, sākot no 41 900

AutorsIvo Goldmanis

Peugeot 508 RXH ir intriģējošs auto, vismaz trīs iemeslu dēļ. Tie ir: „paaugstinātās caurgājamības” izskats, pilnpiedziņa un dīzeļ-hibrīdsistēma. Vēl jāpiebilst, ka tas ir 508 modifikāciju klāsta flagmanis, tātad jau visknapākajā izpildījumā ir ļoti dāsni aprīkots. Taču, vai šāds komplekts attaisno tā augsto cenu?

Kāds tas ir? 

Uz 508 universāļa bāzes veidotais RXH uzreiz ir atšķirams no pārējām šī modeļa variācijām, pateicoties lielākam klīrensam, LED dienasgaitas gaismām, atšķirīga dizaina priekšējo buferi un radiatora resti, kā arī īpaša dizaina 18 collu diskiem.

Tas izmanto dīzeļa-hibrīdsistēmu, kas jau debitējusi izmēros mazākajā 3008 Hybrid4. Tā izpaužas sekojoši: 2,0 litru turbodīzelis griež priekšējos riteņus, kamēr elektromotors – aizmugurējos.  

Ir četri braukšanas režīmi – ZEV, pilnpiedziņas, Sport un Auto. Izvēloties ZEV (tam nav nekāda saikne ar sengrieķu dieviem, tas nozīmē „zero emission vehicle”) apmēram 4 kilometrus var nobraukt tikai ar elektrību vien, pie nosacījuma, ja baterijas ir uzlādējušās un labā kāja nav pārāk smaga.

Pilnpiedziņas režīms liek dīzeļdzinējam un elektromotoram strādāt kopā, palielinot saķeri ar ceļu, savukārt Sport režīms padara gāzes pedāļa reakciju asāku, vienlaikus paātrinot automatizētās manuālās pārnesumkārbas darbību.

Vienmēr pastāv iespēja izmantot Auto (automātisko) režīmu, kas ļauj RXH pašam izdomāt, kā labāk attiecīgajā situācijā braukt, lai optimizētu dinamiku un degvielas ekonomiju.
















Starp citu, nevarētu teikt, ka reālajā dzīvē hibrīddīzelis būtu ievērojami ekonomiskāks par parastu dīzeļdzinēju - lai gan uz papīra tā vidējais patēriņš tiek solīts starp 4 un 5 litriem uz 100 km, šajā testa braucienā šādu ekonomiju mums izdevās sasniegt vien uz šosejas.

Pāreja no dīzeļa uz elektrību ir vienmērīga, jaudas šķietami pietiek, taču šai hibrīdsistēmai ir arī mīnuss. Atšķirībā no sistēmām, kas izmanto benzīna dzinēja palīdzību, piemēram Toyota, šis dīzeļhibrīds ir diezgan skaļš, jo motora vibrācijas un raksturīgo „traktora” troksni Peugeot tā arī nav izdevies apslāpēt.
















Jā, vienmērīgā ātrumā tas ir kluss, kā gandrīz jebkurš cits dīzeļmotors. Par plusu uzskatāms arī tas, ka elektromotors palīdz šai automatizētajai pārnesumkārbai strādāt daudz vienmērīgāk, nekā citos Peugeot modeļos. Tomēr tā tik un tā ir jūtami neveiklāka par parastu „automātu” vai DSG pārnesumkārbu.  

Ja neskaita pārnesumkārbu, braukšanas baudu negatīvi ietekmē arī visai nestabilā gaita. Tās iemesls ir neinformatīvā stūre, kas neiedveš pietiekamu pārliecību azartiskai braukšanai. Žēl, jo virsbūves svārstību kontrole ir salīdzinoši laba.


Ja neskaita jau minētos dīzeļa „akordus”, trokšņu izolācija būtu tīri laba, un vēl labāka, ja RXH nebūtu panorāmas stikla jumts. Mieru mūsu testa auto šad tad traucēja arī balstiekārtas klunkšķi un graboša skaņa no auto aizmugures, kuras avotu tā arī neizdevās atrast. 

Interjers, komforts

Ja neskaita displeja rādījumus, kas demonstrē hibrīdsistēmas darbu, kā arī jau iepriekšminēto braukšanas režīmu izvēlnes slēdzi viduskonsolē, tad RXH interjers faktiski ir tāds pats, kā jebkuram citam Peugeot 508.

Apdares materiāli ir kvalitatīvi un nevar nepamanīt daudzās pogas un slēdžus, kas atgādina, ka jau standarta versijā RXH ir ļoti plašs aprīkojums. Pasažieriem vietas netrūkst ne priekšā ne aizmugurē, vienīgi bagāžnieks ir diezgan sekls – jo sava vieta vajadzīga elektromotoram.

Vai tas būtu jāpērk?

Pat plašais aprīkojums īsti neattaisno Peugeot RXH augsto cenu, turklāt visu, ko vēlies (piemēram, ventilējamu vadītāja sēdekli, kā VW Passat) tā arī nevar dabūt. Vairāk nekā 40 tūkstoši eiro ir ievērojama naudas summa par Peugeot, lai vai cik revolucionārs nebūtu tā dzinējs - izņemot, ja jums par katru cenu ir vajadzīgs pilnpiedziņas Peugeot 508 universālis.

Lai arī sevi cienoša Francijas uzņēmuma pārstāvim RXH būtu loģiska izvēle, prātīgāks pirkums šķiet lieliskais 508 universālis ar parastu 2,0 litru dīzeļdzinēju un manuālo pārnesumkārbu, kura vidējais degvielas patēriņš (reālajā dzīvē) ir apmēram tādā pat līmenī.

Lasi vairāk par Peugeot 508, salīdzini cenas, tehniskos datus



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot 308

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot 308 iemieso vairākas spēcīgas īpašības – tehnoloģijām piesātinātu salonu, bagātīgu standarta aprīkojumu un dažādas dzinēju izvēles. Diemžēl daudzās jomās to pārspēj citi ģimenes automobiļi. Ja vien nevēlaties elektrisko e-308, uzņēmuma autoparku īpašniekiem vislabāk noderēs uzlādējamā hibrīda versija, savukārt privātpersonām piemērotākais būs vieglā hibrīda dzinējs. Mēs iesakām izvēlēties Allure aprīkojuma versiju.