Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Audi A6

Iemēģinam jauno Audi A6
3,0 litru TDI dīzeļdzinējs
Testa auto cena - 92 593 eiro

AutorsIvo Goldmanis

No pirmā acu uzmetiena jaunais Audi A6 izskatās pēc jaunā A8, vai pēc „vecā” A6, taču, jo vairāk uz to skatās, jo atšķirīgāks tas šķiet.

Tas ir pilnīgi jauns auto – īsāks, zemāks un platāks, nekā iepriekšējās paaudzes modelis, kā rezultātā vizuāli tas rada iespaidu par eleganci un sportiskumu, kamēr nedaudz platākā radiatora reste un daudzstūrainie priekšējie lukturi piešķir jaunajam A6 daudzu pircēju tik iecienīto agresīvo imidžu. 

Gaita un vadāmība, trokšņu izolācija

Testa braucienā devāmies ar, šķiet, potenciālo Latvijas bestselleru – 3,0 litru TDI quattro. Pirmais, kam nevilšus nācās pievērst uzmanību, bija 3000 eiro vērtie 20 collu diski. Plaisas asfaltā un kanalizācijas lūku vāki, kā arī citi tipiska vietējā ceļu seguma pārsteigumi nudien nav draudzīgi šādam komplektam, kas paredz uzturēt četru atmosfēru spiedienu riepās.

Tāpēc jārēķinās, ka laiku pa laikam ceļa trokšņi salonā būs dzirdami, taču labā ziņa ir tā, ka tie nav nepanesami – ja vien ilgstoši nav jābrauc pa grubuļainu asfaltu. Kopumā auto gaita no tā necieš un A6 demonstrē nevainojamu manevrētspēju. 

Stūres reakcija ir viegla un precīza, bet quattro pilnpiedziņa nodrošina stabilu saķeri ar ceļu pat visai straujās virāžās. Mūsu testa auto bija aprīkots arī ar 2231 eiro vērto pneimopiekari, kas ļauj auto pacelt vai nolaist, kā arī izvēlēties komforta, dinamisko vai automātisko režīmu. Atšķirība starp tiem ir jūtama (komforta režīmā pat aizmirstas par 20 collu diskiem), taču rodas šaubas, vai šī rotaļlieta spēs ieintriģēt arī pēc 10 tūkstošiem nobrauktu kilometru. Tiesa gan, pa Latvijas ceļiem vēl neesam iemēģinājuši A6 bez pneimopiekares. 

3,0 litru dīzeļdzinējs dzinējs ir kluss, un saglabā aristokrātisku stāju pat asākā paātrinājumā, reaģējot vien ar klusinātu rūkoņu. Būdams fantastiski neuzbāzīgs tālākos braucienos,  tukšgaitā, stāvot sastrēgumā, tas tomēr pārsteidz ar nelielu vibrāciju, kas to atšķir no drusku civilizētākajiem 3,0 litru dīzeļa agregātiem BMW un Mercedes-Benz motoru paletē.

Par dinamiku gan nav ko pārmest, jo 7 sekundes līdz 100 km/h ir cienījams rezultāts, kādu var apskaust daži "karsto hečbeku" īpašnieki, jo īpaši ņemot vērā, ka (ražotāja norādītais) vidējais degvielas patēriņš ir 5,7 litri uz 100 km. 

Salonā

Audi interjers, kā allaž, ir uzslavas vērts – tumšais virsbūves krāsojums lieliski kontrastē ar gaiši dzeltenīgo ādas apdari salonā, ko lieliski papildina mūsdienīgi alumīnija un koka akcenti. 

Kopumā tas par 98% ir tāds pats kā Audi A7 Sportback un tas nebūt nav slikti – ieslēdzot dzinēju, viduskonsolē atveras multimediju un auto funkciju vadības centra ekrāns, radot high-tech atmosfēru. Turklāt jaunākās paaudzes Audi MMI interfeisu ir ļoti ērti lietot – kad ir aprasts ar daudzajām funkcijām, ko tas piedāvā.

Par plašumu salonā nevar sūdzēties, īpaši priekšā sēdošie, taču pārsteidza fakts, ka Audi nav pacentušies rast vairāk vietas kājām aizmugurē sēdošajiem. Tā vietā ir paplašināts bagāžnieks, kura tilpums ir 530 litri. Tas nozīmē, ka jāizstiepjas visā garumā, lai aizsniegtu priekšmetus, kas novietoti tā dziļākajos stūros. 

Aprīkojums

Līdzīgi kā konkurenti no BMW un Mercedes, arī Audi lutina klientus ar iespējām individualizēt savu auto. Mūsu testa mašīnas bāzes cena bija nedaudz virs 50 tūkstošiem eiro, tāpēc mēs ilgi raudzījāmies uz papildaprīkojuma tāmi 40 tūkstošu eiro apmērā.

Teorētiski, nekā lieka sarakstā nebija – parkošanās sensori (1339 eiro), fantastiska Bang&Olufsen audiosistēma (6862 eiro), nakts redzamības sistēma, kas ļauj tumsā ātrāk ieraudzīt velosipēdistus, gājējus un krūmos paslēpušos ceļu policistus (2287 eiro, tātad par 1000 eiro dārgāk, nekā E-Klases Mercedes-Benz), priekšējie lukturi ar diodēm (3146 eiro), navigācijas un multimediju sistēma (kas var lejupielādēt Google Earth attēlus, lai ilustrētu, kāds izskatās maršruts un attiecīgi pielāgot priekšējo lukturu, DSG pārnesumkārbas un adaptīvās kruīzkontroles darbību gaidāmajiem līkumiem un pagriezieniem, 4003 eiro), kā arī daudz kas cits, kas braukšanu ar jauno A6 padarīja par itin patīkamu notikumu, ko gribas atkārtot vēl un vēl.

Spriedums

Spēcīgs turpinājums Audi A6 evolūcijā, kas spēj piedāvāt aizraujošāku braukšanu, saglabājot biznesa klases eleganci. Tomēr kārtīgi jāizvērtē, kādas papildaprīkojuma opcijas jums patiešām ir nepieciešamas, lai nejauši nesamaksātu divas cenas par vienu Audi. 

Jums patiks: kvalitāte salonā, sportiskāka āriene, dinamika, degvielas ekonomija

Jums nepatiks: analizēt papildaprīkojuma cenu pamatotību

Salīdzini Audi A6 modifikāciju cenas šeit

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!