Septiņi sacīkšu auto: Whatcar.lv iespaidi
Whatcar.lv testē 7 sacīkšu auto
No Porsche līdz Formula Jaguar
Noskaties divus video

Bedfordas autodroms – autosporta sapņu teātris
Aizvadītajā
nedēļas nogalē Whatcar.lv viesojās Lielbritānijas pilsētā Bedfordā, kur piedalījās
nevis ikdienas auto testos, bet gan vienas dienas laikā sacīkšu režīmā izmēģināja
septiņus pilnīgi atšķirīgus sacīkšu auto.
Bedfordas autodroms jeb autosporta sapņu
teātris kā to iesaucis tās veidotājs, F-1 ekspilots Džonatans Palmers, aizņem
iespaidīgu 155 hektāru lielu platību, uz kuras atrodas četras dažādu
konfigurāciju sacīkšu trases, piemērotas dažādiem sporta auto. Autoparks ir
ļoti iespaidīgs – vairāk kā simts sacīkstēm sagatavoti sacīkšu auto. Ikvienam programmas dalībniekam ir iespēja izbraukt ar reāliem sacīkšu auto
sacīkšu režīmā, sasniedzot, un ar pieredzējušiem instruktoriem - pat pārsniedzot savus
maksimālos spēju limitus.
Braucieni notiek gandrīz absolūtā drošībā – trasē nav drošības barjeru un, izslīdot no tās, jūs sagaida ļoti garas drošības zonas, vai - pašā sliktākajā gadījumā - drošības piloni, pildīti ar ūdeni. Pilnīgs pretstats, piemēram, mūsu pašu Biķerniekiem, kur viena neliela kļūda var maksāt ar ietriekšanos betona sienā.
7 auto sacīkšu režīmā
Ja domājat,
ka savā dzīvē esat braucis ļoti ātri, tad pēc vienas Bedfordas
autodromā pavadītas dienas var nākties pārdomāt. Mums savas domas nācās mainīt jau no paša
rīta, sēžoties pie stūres pašam ātrākajam sacīkšu bolīdam – Formula Jaguar, kas ir vistuvākais no pieejamajiem auto F-1. Formula
Jaguar ir aprīkots ar trīslitru V6 motoru, sver tikai 600 kilogramus, līdz
"simtam" ieskrienas 3,1 sekundē un attīsta 270 km/h maksimālo ātrumu.
Otrs ekstrēmākais un ātrākais
auto ir divvietīgs Lemānas tipa Palmer
Jaguar JP1, ar kuru, pateicoties instruktora padomiem, var braukt ātrāk un labāk apgūt pareizās trajektorijas. JP1 parametri ir gandrīz tādi paši kā
formulai – tas pats motors, 3,5 sekundes līdz "simtam" un maksimālais ātrums 265
km/h (šajā trasē ātrāks nekā sacīkšu Ferrari F430). Sliku riepas un virsbūves
aerodinamika nodrošina fenomenālu piespiedējspēku un saķeri, iespaidīgs ir ne
tikai auto paātrinājums, bet arī bremzēšana.
G-spēks pagriezienos un bremzējot
ir divreiz lielāks nekā braucot ar ielas auto uz limita robežas. Par to, cik
ātri var pabraukt ar šo auto, liecina fakts, ka daži līkumi trasē pietuvojas tik
ātri, ka pats braucējs vēl nav paspējis to aptvert.
Tālak jau dienas gaitā seko
priekšpiedziņas Renault Clio Cup sagatavots auto, mēģinājums braukt sānslīdēs ar Caterham 7, atslodze kartingā un apvidus braukšana ar Land Rover Defender . Visbeidzot seko brauciens ar ‘’tikai’’ 320 zirgspēku
jaudīgo Porsche 911 JP3 un dienu noslēdz
mēģinājums ar pustraku sacīkšu instruktoru izbraukt ceturto trasi neprātīgā
ātrumā ar 420 zirgspēku jaudīgo sacīkšu Jaguar
XKR, ar kuru mums pārsteidzošā kārtā izdodas uzstādīt dienas ātrāko apļa laiku.
Ja esat auto entuziasts, tad noteikti iesakam vismaz reizi dzīvē aizbraukt uz Bedfordu un izbaudīt, ko nozīmē būt sacīkšu braucējam. Visticamāk, tik ātri vēl nekad dzīvē nebūsiet braucis. ‘’Sacīkstes - tā ir dzīve, viss pārējais – tikai gaidīšana’’ tā savulaik atzina kinoleģenda un autosportists Stīvs Makvīns.
Piedāvājam noskatīties divus video, kas ataino Whatcar.lv emocijas, braucot ar Formula Jaguar un Palmer Jaguar JP1
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...