Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Peugeot 408 Hybrid

Testējam jauno Peugeot 408
Pieejams gan ar benzīna motoru, gan hibrīdu
Vēlāk pievienosies arī pilnībā elektriskā versija

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

Kas tas ir?

Šorīt Peugeot teica, ka tas ir coupe - krosovers. Citudien viņi saka, ka tas ir drīzāk sedans ar krosovera iezīmēm vai fāstbeks ar sedana funkcijām. Peugeot 408 formāta definīcija šaudās kā nevaldāma bumbiņa pinbola galdā, un uzreiz pat grūti saprast, kas atgadījies: vai nu Peugeot automašīnu virsbūvju klasifikatorā sajaucis lappuses vai, gluži otrādi, izplēsis un apēdis vajadzīgo ar mērķi pārrakstīt krosoveru vēsturi. Tā kā krosovers jau tāpat ir vairāku tipu automašīnu kombinācija, mēģinājums sakrustot krosoveru ar vēl kaut ko līdzinās sci - fi blokbāstera cienīgam eksperimentam ar grūti paredzamu rezultātu.

Tomēr Peugeot 408 iznācis apbrīnojami izskatīgs un… liels. Tas ražots uz pagarinātas jaunā Peugeot 308 platformas (to sauc par EMP2 V3), tāpēc riteņu bāze (2787 mm) un kopējais garums (4687 mm) teorētiski vēl atpaliek no Peugeot 508, taču dabā viss izskatās pavisam citādi. Iztēlojoties ko līdzīgu Audi A7 Sportback ar divkārt lielāku klīrensu, melnas plastmasas balastu zemākajos karosērijas apgabalos un lampām no Peugeot 308, un būsit visai tuvu patiesībai.

Salīdzinājums ar premium produktu ārpus Stellantis koncerna sienām ir neizbēgams, jo Peugeot 408 nav precīza analoga nedz pašu mājās, nedz konkurentu kvartālos. Kia XCeed varētu būt kaut kas uz to pusi, taču ir mazāks, savukārt Citroen C5X, ar kuru 408 tik tiešām dala kā platformu tā tehniku, ir, atklāti sakot, citāds. Noteikti ne sliktāks, taču katrā ziņā ne tāds, ko kāds paklusām dēvētu par “Lamborghini Urus tautai”. Un, pirms pajautājat, nē, jaunais un siluetā līdzīgais Citroen C4X nav tas pats, kas Peugeot 408. Kaut vai tāpēc, ka Peugeot bagāžnieka vāks atveras kopā ar stiklu, kurpretim Citroen - nē.

Salons ar mazformāta stūri un jaunāko trīsdimensiju i - Cockpit gandrīz pilnībā atkārto Peugeot 308, taču ir plašāks, un Peugeot 408 aizmugurē ir vairāk vietas. Tā kā krosovera sākuma komplektācijas līmenis ir Allure nevis Active kā citiem, tas vienmēr ir tikpat izskatīgs kā bildēs, kur gan pārsvarā vērojama topversija GT. Avangarda cienītājiem patiks dzirnakmeņa dizaina Peugeot 408 riteņu diski, savukārt plašākai publikai paredzēta visai izvērsta krāsu palete, - tik spilgta personība pelnījusi ko vairāk par tradicionālajiem pasteļtoņiem. Šī paša iemesla dēļ Peugeot 408 virsma ir pārbagāta funkcionāliem un dekoratīviem aerodinamiskajiem elementiem, ieskaitot tā sauktās “lapsas ausis” jeb aizmugurējā spoilera pagarinājumus. To uzdevums ir uzlabot jau tā pieklājīgo aerodinamiku, bet nekrāsotas plastmasas bruņas sargā krosoveru lēngaitas epizodēs, ja nu kāds (ieskaitot pašu vadītāju) riskētu ieskrambāt spožo mundieri.

Kā tas brauc?

Ja, pirmoreiz ieraugot Peugeot 408, jūsu nāsis baudkāri ieplešas jaudas orģiju gaidās, esam spiesti atvēsināt emocijas. Atbilstoši platformas iespējām Peugeot 408 ir tikai priekšpiedziņa, turklāt ar visai rezervētu agregātu izvēli: trīscilindru 1,2 litru “turbobenzīns” (130 ZS, no šī gada ar mild hybrid sistēmu) vai 11 tūkstošus dārgāka lādējamā hibrīda iekārta ar 180 vai 225 ZS. To visu saauž kopā diezgan izdarīgs astoņātrumu “automāts”.

Pirmajā iepazīšanās reizē Spānijā mums izdevās kontaktēties tikai ar PHEV modeli, turklāt GT izpildījumā. Šeit jāuzteic veiksmīgā balstiekārtas adaptācija garākam un augstākam automobilim par 308. Subjektīvi lielākus aplausus pelnītu stūres iekārtas kalibrējums, bet, godīgi sakot, tāda nav, - stūres pārnesums neatšķiras no Peugeot 308.

Peugeot liek skaidri noprast, ka šis ir gran turismo tipa spēkrats komfortabliem ceļojumiem, nevis sporta krosovers, ar ko izaicināt fizikas likumus. Stūre ir patīkami precīza un pat asa. Taču uz komfortu vērstā balstiekārtas kinemātika delikāti, taču strikti liek noprast, ka tieši tik ātri šajā līkumā braukt nav ieteicams, un aizmugurē iekārtotā hibrīdiekārtas baterija, kas veido daļu no 300 kg papildus svara, klusējot piebalso. Tā kā Peugeot 408 nav plānoti demokrātiska izmēra riepu izmēri, jo tie kompromitētu iznesīgo koptēlu, maigāka balstiekārta uz Latvijas asfalta atlūzām varētu izrādīties priekšrocība.

Ja autonoma Francijā vai Spānijā piedāvā Peugeot 408, neatsakiet kaut vai dubulto sānstiklu dēļ. Automobilis ir apbrīnojami labi izolēts savai cenu kategorijai.

Taču serpantīnu gardēžiem labāk palikt pie Peugeot 308 vai arī apgūt noderīgu prasmi grozīt stūri tikai tiktāl, cik nepieciešams, citādi Peugeot 408 tiecas noslīgt uz viena ceļa, respektīvi, uz ārējā priekšējā riteņa.

Pašuzlādes hibrīds turpina būt pieņemami ekonomisks arī pēc baterijas rezervju izsīkšanas (tas notiks aptuveni pēc 50 kilometriem), taču jau pirmā brauciena laikā aptuveni 408 reizes iztēlojāmies, cik pilnasinīgi šis auto pārvietotos ar jebkuru no HDi dīzeļiem. Diemžēl tas nekad nenotiks, toties pēc gada varēsit laist pa autobusa joslām ar 100% elektrisku 408.

Vai to ir vērts pirkt?

Ņemot vērā izmērus, dizainu, kokpitā izmantotās tehnoloģijas un, mininums, Allure komplektāciju, būtu tikai loģiski gaidīt cenu, kas ir vismaz līdzvērtīga, ja ne augstāka par Peugeot 508. Patiesībā Peugeot 408 cena iekārtojusies starp modeļiem 308 un 3008, kas ir patiesi intriģējošs cenas piedāvājums krosoveram ar spilgtu ārieni, plašu otro sēdekļu rindu un skaņas izolāciju, kādu parasti sagaidām no augstākas klases spēkratiem.

Cena: no 44 200 eiro*

  • Dzinējs: 4 cilindri, 1598 ccm PHEV
  • Jauda: 180 ZS pie 5500 apgr./min
  • Moments: 360 Nm pie 2200 apgr./min
  • Pārnesumkārba: 8 pārnesumu automātiskā
  • Pašmasa: 1825 kg
  • Paātrinājums: 7,6 s
  • Max ātrums: 225 km/h
  • Patēriņš: 1,1/100 km
  • CO2: 26 g/km

*) Peugeot Puretech 130 AT8 sākuma cena - 32 700 eiro.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot e-2008

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot e-2008 ir bagātīgi aprīkots elektriskais krosovers ar lielisku interjeru, kas piedāvā lielu plašumu gan pasažieriem, gan viņu bagāžai. Ar vienu uzlādi veicamais attālums nav tik iespaidīgs kā Kia e-Niro un Hyundai Kona, tomēr Peugeot pārspēj abus konkurentus ar zemāku cenu. Ja nepieciešams relatīvi kompakts elektriskais SUV, e-2008 kandidatūru noteikti ir vērts izskatīt.