Ziņas

What Car? paziņo Gada Auto 2023 galveno titulu ieguvējus

What Car? Gada auto balvu pasniegšana
Galveno titulu iegūst VW ID. Buzz
Zināmi uzvarētāji arī apakškategorijās

Volkswagen ID. Buzz ir ļoti iespaidīgs automobilis. Protams, ka tādi ir arī citi mūsu kategoriju uzvarētāji, tomēr ID. Buzz triumfēja tikai pēc tam, kad pierādīja, ka ir labāks par visiem saviem tiešajiem konkurentiem. Lai gan ar lielāko daļu no visiem konkursantiem mēs saistījām lielas cerības, ID. Buzz spožums bija neliels pārsteigums.

Kāpēc? Nu, vienkārši runājot, Buzz retro dizains ir tik ļoti simpātisks, ka Volkswagen varēja viegli ietaupīt uz inženierijas rēķina un joprojām pārdot tik daudz automobiļu, cik vien varēja saražot. Taču tā vietā tas acīmredzami ir darījis visu iespējamo, lai radītu automobili, kas apvieno minivena praktiskumu ar premium klases SUV komfortu un izsmalcinātību un potenciāli zemām elektrotransportlīdzekļa ekspluatācijas izmaksām.

Turklāt, lai gan mēs nepiešķiram balvas par stilu (galu galā, skaistums ir subjektīvs), milzīgais pieprasījums pēc Buzz sniedz papildu ieguvumus, kas izpaužas kā stabila tālākpārdošanas vērtība.

What Car? Gada Auto 2023 uzvarētāji:

Mazie auto – Honda Jazz 1,5 i-MMD Hybrid

Honda Jazz vairākās jomās rāda tik labu sniegumu, ka kopumā omulīgais hečbeks pārvēršas par fantastisku auto. Tas ir mazs automobilis, kas šķiet liels ne tikai komforta ziņā, bet arī salona ietilpības dēļ. Vienkāršāk sakot, šajā ziņā tas pārspēj gandrīz visus konkurentus.

Lai gan Mini hečbekam ir pievilcīgāks interjers, nav šaubu, ka Jazz interjers ir veidots tā, lai kalpotu ilgi. Pateicoties augstai sēdpozīcijai un šaurajiem vējstikla statņiem, arī apkārtējā pārskatāmība ir labāka nekā daudziem konkurentiem.

Jazz ir ne tikai ietilpīgs un praktisks - tas var arī ietaupīt naudu. Tā kā šis ir hibrīdautomobilis, īsus attālumus var nobraukt, izmantojot tikai elektrisko enerģiju, tādējādi panākot izcilu degvielas ekonomiju. 1,5 litru Jazz reālajā satiksmē patērēja vien 4,2 l/100km.

Jazz ir dārgāks nekā daži citi mazie automobiļi, taču priekšrocība ir tā, ka tas labāk saglabās savu vērtību pārdošanas brīdī.

Ģimenes auto – Honda Civic 2,0 l e:HEV Sport

Visām Honda Civic versijām (izņemot Type R hot hatch) tagad ir uzstādīta degvielas taupošā hibrīda tehnoloģija, kas nodrošina lielisku ekonomiju: nesen veiktajā testā mēs ieguvām 4,7 km/100km patēriņu, un automašīna var nobraukt īsus attālumus, izmantojot tikai elektrību. Uz ceļa tas ir dinamisks, un lieliskā saķere nodrošina to, ka varam droši pārvarēt līkumainus ceļus.

Civic salons izceļas ar to, ka tehnoloģijas vieglāk lietojamas nekā lielākajai daļai konkurentu. Šeit ir viegli lietojamas pogas un slēdži galvenajām vadības ierīcēm, piemēram, klimata kontrolei. Mīksti un pievilcīgi apdares materiāli uzlabo noskaņu interjeru. Salonā ir daudz vietas kājām, un 400 litru ietilpīgais bagāžnieks pārspēj konkurentu iespēto, turklāt aprīkojums ir bagātīgs. Kopumā šis modelis ir labi aprīkots, ekonomisks un patīkams.

Karstais hečbeks – Hyundai i20 N

Hyundai i20 N ir kā atsauce uz vecajiem laikiem, kad "hot hatch" automobiļu izmaksas bija zemas un radītais prieks augsts, taču tam ir daudz kas vairāk nekā tikai zema cena. Vispirms ir 204 ZS motors ar turbokompresoru, kas palīdz automobilim sasniegt 100 km/h tikai 6,2 sekundēs. Tas arī skan lieliski, kad palielinās motora apgriezienu diapazons, un lieliskā manuālās pārnesumkārbas darbība liks jums ar nepacietību gaidīt katru nākamo pārslēgšanos.

Atšķirībā no Ford Fiesta ST to ir vieglāk vadīt tuvu tā spēju robežām, un uz līkumaina ceļa jūs varat pilnībā izmantot lieliskās virsbūves izsvarojuma un saķeres priekšrocības. Tā stūres mehānisms ir precīzs un labi izsvērts, sniedzot teicamu atgriezenisko saiti. Interjera kvalitāte, tiesa, varētu būt labāka, taču tas ir daudz civilizētāks nekā Fiesta ST, un ar to varētu ērti pārvietoties uz darbu. Kad radīsies labs noskaņojums, tas liks jums smaidīt.

Mazais SUV – Volkswagen T-Roc 1,0 l TSI 110 Life

“Feislifta” versijā Volkswagen T-Roc kļuvis par daudz labāku automobili; tā eksterjers tika atsvaidzināts, apdares līmeņi pārskatīti, un beidzot tas ieguva labāku salona kvalitāti. Daudzējādā ziņā T-Roc ir izdevīgāks nekā iepriekš, jo lētākā versija nodrošina daudz kvalitatīvāku interjeru nekā iepriekš. Rezultātā sākumlīmeņa Life versija ir mūsu favorīts, un arī lētākais 110 ZS benzīna dzinējs ir dārgakmens: jā, tas nav gluži ātrs, bet tam ir pietiekami daudz vilkmes jaudas, un tas ir klusāks nekā Ford Puma.

Tas ir praktisks, un T-Roc bagāžniekā bez problēmām var ievietot bērnu ratiņus. Tam ir daudz lietotājam draudzīgu elementu, piemēram, regulējama bagāžnieka grīda, un aizmugurē ir daudz vietas kājām. Dažiem konkurentiem ir savi triki, taču T-Roc iemieso vispusīgu talantu, kas kaldina tā uzvaru šajā kategorija.

Ģimenes SUV – Kia Sportage 1,6 l T-GDI

Lai gan ir pieejamas vieglā hibrīda un plug-in hibrīda versijas, mēs priekšroku dodam sākumlīmeņa benzīna versijai, jo tā ir visizdevīgākā - jo īpaši tāpēc, ka tās ekspluatācija nav daudz dārgāka. Sportage nodrošina ideālu līdzsvaru starp veiklību un komfortu, labāk pieveic bedres nekā tādi konkurenti kā Hyundai Tucson, un kopumā ir ļoti ērts. 

Sportage ir arī viens no labākajiem interjeriem savā klasē, kas apvieno praktiskumu un stilu. Tas izskatās pievilcīgāk nekā populārie konkurenti, bet vieta galvai un kājām ir plaša, savukārt bagāžnieks ir liels.

Spraudņa hibrīds (Plug-in) - Lexus NX

Lexus NX ir zīmola pirmais plug-in hibrīddzinējs, taču tas ir ārkārtīgi labs. Tikai ar elektrību nobraucamais 69 km diapazons ir ļoti konkurētspējīgs šajā klasē, un tas ļauj automobilim piemērot zemāku uzņēmuma automašīnas nodokļu likmi nekā lielākajai daļai konkurentu. Regulāri izmantojiet hibrīda priekšrocības un jūs varētu sasniegt daudz zemākas benzīna izmaksas - tiesa, tās kompensē neparasti augstās elektroenerģijas cenas. Taču pat ar benzīnu vien automašīna sasniegs gandrīz 5,8 l/100km patēriņu.

Runājot par braukšanas pieredzi, NX uzvedas ir vienmērīgāk nekā BMW X3 un Volvo XC60, un tas ir gandrīz tikpat veikls kā pirmais no minētajiem, turklāt uz ceļa tas svārstās mazāk nekā XC60. Iekšpuse NX ir grezni iekārtota un komfortabla, ar bagātīgiem materiāliem un bagātīgām krāsām. Šo komplektu papildina dāsna garantija un pārliecība par zīmola nepārspējamo uzticamību.

Lielais elektroauto – Volkswagen ID.Buzz      

Volkswagen ID Buzz izmanto to pašu platformu, ko radniecīgie VW ID. 4 un Audi Q4 e-tron, un tas sniedz dažas būtiskas priekšrocības. Smagais akumulators ir novietots zemu, kas palīdz “busiņam” būt daudz stabilākam, un tā vadāmība vairāk atgādina premium klases SUV, nevis MPV. Stūres mehānisms ir precīzs un labi nosvērts. Lai arī pilsētā balstiekārta bedres uztver pārāk saasināti, uz šosejas tas jūtas ļoti mierīgi.

Lai gan ID.Buzz nav tik efektīvs kā Tesla Model 3, mēs uzskatām, ka Buzz oficiālā 410 km sniedzamība joprojām ir vairāk nekā pietiekama vairumam cilvēku. Buzz pārspēj Model 3 praktiskuma ziņā, kas noteikti ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc izvēlēties "lielu" elektromobili. Tiesa, 60 000 eiro ir liela summa, taču šo faktu mīkstina Buzz lieliskā prognozētā tālākpārdošanas vērtība.

Biznesa auto – Tesla Model 3 RWD

Tesla Model 3 atbilst visām autovadītāju vēlmēm. Pirmkārt, pat šim sākumlīmeņa modelim ir vairāk nekā pietiekami jaudīgs dzinējs, pateicoties elektromotora tūlītējai reakcijai. Arī tā ātrā stūres reakcija vienmēr liek domāt, ka braucat ar ko sportiskāku nekā ar parastu četru durvju sedanu, pat ja galu galā tas nav tik sportisks kā BMW 3. Sērija.

Šajā klasē tikai Skoda Superb var sacensties ar Model 3 bagāžas ietilpību, jo katrs no tiem kopumā spēj vest 10 rokas koferus. Ar Model 3 jūs iegūsiet piekļuvi plašajam Tesla Supercharger tīklam, un automobiļa satelītnavigācijas sistēma var automātiski plānot pieturvietas maršrutā, lai jums nebūtu jāplāno katrs brauciens. Modeļa 3 uzlabotais akumulators palielina oficiālo sniedzamību līdz 490 km.

Iepriecinošākais patēriņš – Tesla Model 3

Pieņemot, ka uzlādējat auto mājās, Tesla Model 3 RWD neticamā 7 km/kWh efektivitāte nozīmē, ka tā ekspluatācija izmaksās ievērojami lētāk nekā pat labāko benzīna un dīzeļdegvielas automobiļu gadījumā. Šis skaitlis tika sasniegts, kad mēs aizvedām Model 3 uz mūsu privāto testa trasi, pilnībā uzlādējām akumulatoru un pēc tam braucām simulētā maršrutā ar mainīgu ātrumu, līdz tas izlādējās. Nelielā 57,5 kWh baterija nodrošināja 370 km nobraukumu - vairāk nekā konkurentiem ar lielākām baterijām.

Universālis - Škoda Superb universālis

Ja vēlaties universāli ar vēl lielāku bagāžnieku, jums būs daudz jāpiemaksā. Tikai Mercedes E-klase var spēkoties ietilpībā, taču Superb to pārtrumpo pasažieru vietas ziņā. Šeit ir pietiekami daudz vietas pat lielākajām rokzvaigznēm, jo aizmugurē sēdošajiem tiek nodrošināta limuzīna cienīgs plašums. Šit pietiktu vieta pat Džimija Peidža matiem.

Uz Superb motora pārsega nav premium klases emblēmas, taču salona kvalitāte neatpaliek no Audi vai Mercedes. Mūsu favorīts ir 1,5 litru benzīna turbomotors.

Lielais SUV - Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDi Hybrid 4WD

Sākotnēji to varēja iegādāties tikai ar dīzeļdzinēju, bet 2020. gadā klāstam pievienojās hibrīda hibrīda alternatīvas. Apvienojot zemāku izmešu līmeni, ko nodrošina hibrīdtehnoloģijas, ar dažiem noderīgiem papildinājumiem standarta specifikācijā, tiek radīts ļoti iespaidīgs komplekts.

Tāpat kā Kia Sorento un Peugeot 5008, arī Santa Fe ir septiņas sēdvietas. Pieaugušie var ērti sēdēt aizmugurējos sēdekļos – ērtāk nekā 5008 vai septiņvietīgā Defender. Arī tad, ja tiek izmantoti visi septiņi sēdekļi, bagāžas nodalījumā ir daudz vietas.

Santa Fe izceļas ar to, ka tas ir izdevīgs. Vislētākajā versijā ir daudz luksusa aprīkojuma, kas mūsu iepriekšējam iecienītākajam lielajam SUV - Sorento - bija pieejams tikai augstākajās pakāpēs. Un, ņemot vērā to, cik daudz kopīga ir zem abu modeļu virsbūvēm, tas ir vairāk nekā pietiekams pamatojums, lai izvēlētos Santa Fe.

Luksusa auto – Range Rover Sport P440e SE

Range Rover Sport vadītāja sēdeklis ir regulējams 20 virzienos, salona apdares materiāli ir no augstākā plauktiņa un sajūtas salonā ir lieliskas. Uz ceļa Sport ir klusāks nekā BMW X5, un standarta aprīkojumā iekļautā pneimatiskā balstiekārta, kas palīdz tik gala ar ceļa untumiem.

P440e versijai ir elektromotors, kas ļauj gandrīz bez trokšņa izkustēties no luksofora, un, kad tas apvienojas ar 3,0 litru benzīna dzinēju, jūs iegūstat 434 ZS un 0-62 km/h 5,8 sekunžu laikā. Plug-in hibrīdsistēma nozīmē, ka braucieni uz DUS varētu būt reti: automašīnas oficiālais elektriskais diapazons ir 110 km, kamēr BMW X5 var nobraukt tikai 86 km.

Kupeja - BMW 420i M Sport

BMW 4. sērijas kupejā redzams 3. sērijas iestrādnes, taču tam ir pievilcīgāks siluets, stingrāka konstrukcija, uzlabota balstiekārta un platāka aizmugure. Citiem vārdiem sakot, to, ko jūs zaudējat praktiskuma ziņā, jūs iegūstat (un tas ir ļoti būtiski) estētiskā pievilcībā un braukšanas baudījumā.

Mēs ļausim jums pašiem novērtēt izskatu, taču varam teikt, ka šī nav aita vilka ādā. Līkumoti ceļi ir 4. sērijas auto dabiskā vide. Pagriezienus tas apgūst ar lielāku entuziasmu nekā Audi A5 un Mercedes-Benz C-klases kupejas.

Stilīgais interjers aizgūts no 3. sērijas. Tas nozīmē, ka jūs lietotājam draudzīgu braukšanas vidi, lielisku iDrive informācijas/izklaides sistēmu un iespaidīgu uzbūves kvalitāti.

Sporta auto - Porsche 718 Cayman

Porsche 718 Cayman trīs gadus pēc kārtas ir ieguvis mūsu “Gada sporta automobiļa” balvu. Kā tas ir noturējies tronī tik ilgi? Ja konkurenti ir speciālisti vienā vai divās jomās, tad Cayman ir meistars visās jomās, īpaši GTS versijā. Šai versijai ir lielisks 4,0 litru sešcilindru dzinējs ar dabisko kompresoru, kas attīsta 400 ZS.

Šī jauda ļauj sasniegt 100 km/h tikai 4,5 sekundēs, vienlaikus radot brīnumainu troksni. Cayman pārsteidz tikpat spēcīgi, ja ne vēl vairāk, kad tuvojaties līkumam; šeit tas pārspēs gandrīz visu pārējo. Tomēr, neraugoties uz sportisko ievirzi, Cayman joprojām var kalpot kā ērts ikdienas braucamais, jo tā interjers ir veidots no augstākās kvalitātes materiāliem, un vadītāja pozīcija ir ērta.

Sporta SUV - Ford Puma ST 1.5 Ecoboost 200

Sporta apvidus automobiļi agrāk bija brutāli, ar lielu jaudu un četru riteņu piedziņu, kas ļauj iztraukties no līkumu izejām, bet tiem trūka izsmalcinātības. Ford Puma ST piedāvā pavisam citādu un daudz vērtīgāku pieredzi.

Tā galvenais trumpis ir mazais svars, padarot to veiklu un viegli vadāmu. Un, lai gan Puma ST visu savu jaudu novirza uz priekšējiem riteņiem, ja atlaidīsit akseleratora pedāli līkuma vidū, aizmugurējā daļa graciozi “pagriezīsies”, lai palīdzētu ieņemt nosprausto sacīkšu trajektoriju.

Jautrība turpinās arī uz taisna ceļa, jo 200 ZS jaudīgais 1,5 litru benzīna turbomotors (aizgūts no Fiesta ST karstā hečbeka) ir pietiekami žiperīgs. Tas savienots ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, kurai ir patīkami īsa pārslēgšanas. Tas sniedz sajūtas, ko nevar gūt no konkurentiem, kas aprīkoti ar automātiskajām pārnesumkārbām.

Sporta auto - Porsche Taycan Cross Turismo 4S

Pērn Porsche Taycan pierādīja, ka elektriskajiem automobiļiem ir potenciāls būt tikpat noderīgiem un izmantojamiem kā labākajām ar benzīnu darbināmām mašīnām, iegūstot mūsu Gada auto titulu. Tagad ir pieejams jauns piecdurvju variants ar nosaukumu Cross Turismo.

Mūsu iecienītajā 4S versijā Cross Turismo attīsta tādu pašu 490 ZS jaudu kā tā četru durvju ekvivalents. Tas ir tikai par 0,1 sekundi lēnāks lidojumā līdz 100 km/h. Un, lai gan vērīgie elektromobiļu fani atzīmēs, ka Tesla Model 3 Performance spēj paātrināties vēl ātrāk, dinamikas ziņā tas nav līdzvērtīgs Taycan. Porsche priekšrocība ir precīza stūrēšana, neticami kontrolējama gaita un pamatīgas bremzes.

Kabriolets - BMW 420i M Sport

BMW lēmums aizstāt cieto jumtu ar tradicionālāku auduma jumtu ir ļāvis radīt automobili, kas ir labāks nekā jebkad. Pirmkārt, jaunais jumts ir daudz vieglāks nekā vecais. Tas pazemina automobiļa smaguma centru, kad jumts ir pacelts, un nodrošina vienmērīgāku svara sadalījumu, kad jumts ir nolaists. Abi šie faktori veicina asāku vadāmību.

Otrkārt, tas ļāva BMW padarīt jauno 4. sērijas kabrioletu lielāku, ietilpīgāku un greznāku, vienlaikus ierobežojot tā “uzpūšanos”. Tas ir arī uzlabojis ikdienas lietojamību, jo bagāžnieks kļuvis brīvāks - 4. sērijas kabriolets tagad ir praktiskāks par saviem tuvākajiem konkurentiem. Tas ir arī labāk vadāms, veiklāks pagriezienos un nodrošina augstāku braukšanas komfortu. Iesakām izvēlēties papildu M Sport Pro pakotni, kas ietver adaptīvo balstiekārtu, sniedzot iespēju pielāgot balstiekārtas stingrību atbilstoši apstākļiem. Izcila uzbūves kvalitāte, samērā zema un sportiska braukšanas pozīcija, kā arī labākā informācijas un izklaides sistēma šajā klasē.

Drošākais auto – Tesla Model Y

Tesla Model Y ir automobilis, kas kopš 2020. Gada EURO NCAP testos ieguvis visaugstāko novērtējumu. Tas ieguva gandrīz 100 % vērtējumu par pieaugušo pasažieru drošību, un tik labi rezultāti skaidrojami ar to, ka tā automātiskās avārijas bremzēšanas un adaptīvās kruīza kontroles sistēmas ir ļoti labi attīstītas un spēj ļoti agri pamanīt briesmas.

Uzticamākais zīmols - Lexus

Ir trīs iemesli, kāpēc Toyota piederošais luksusa zīmols jau sesto gadu pēc kārtas ir mūsu uzticamības reitingu augšgalā: tā automašīnām reti gadās problēmas, kad tās rodas, mehāniķi tās ātri novērš, un nepieciešamie remontdarbi parasti ir bezmaksas. Kopumā tikai 6 % Lexus modeļu, par kuriem mums tika ziņots, bija bojājumi, un vairums no tiem bija nelieli. Ar lielāko daļu no tiem joprojām varēja braukt, un 69 % no tiem tika salaboti vienas dienas laikā vai ātrāk. Problēmas, par kurām tika ziņots, skāra sešas jomas: gaisa kondicionēšanu, informācijas un izklaides sistēmu, salona apdari, 12 V akumulatoru, virsbūvi un balstiekārtu.

Visizturīgākais no visiem modeļiem bija CT ģimenes hečbeks, kura uzticamības rādītājs bija 99,3 %. 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!