Ziņas

Volkswagen gatavojas laist klajā 20 000 eiro ID.1 – kāds tas būs?

Plašākam pircēju lokam pieejams elektroauto
250 km sniedzamība
VW norāda, ka macījušies no savām kļūdām

Volkswagen ir apņēmies īstenot sen izvirzītu mērķi un 2027. gadā laidīs klajā jaunu mazcenas automobili, kas maksās 20 000 eiro. Konceptuālais ID Every1 rāda, kāds tas būs. Pieteikts kā modelis “no Eiropas Eiropai”, tas būs A segmenta pilsētas auto un populārā Up idejiskais pēctecis, kā arī ieejas punkts markas elektrisko ID modeļu klāstā. ID Every1 sērijveida versijai tiks izmantota MEB Entry platforma ar priekšējo riteņu piedziņu, kas izstrādāta topošajiem ID.2, ID.2 X, Cupra Raval un Škoda Epiq.

Te vērts piebilst, ka ID.2, nākamgad nonākot pārdošanā, maksās no 25 000 eiro. ID Every1 priekšējā daļa tehniski ir līdzīga ID 2all konceptauto, taču mazākajam ID ir īsāka riteņu bāze un jauns, mazāks litija dzelzs fosfāta (LFP) akumulators. Tam ir arī citāds aizmugurējais tilts, kas aizgūts no Polo.

Jaunizstrādātais elektromotors attīsta 70 kW jeb 95 ZS jaudu un nodrošina maksimālo ātrumu 130 km/h. Volkswagen nav sniedzis sīkāku informāciju par akumulatora ietilpību, bet apgalvo, ka sniedzamība būs vismaz 250 km. Salīdzinājumam ID 2all piedāvā 226 ZS jaudu un aptuveni 450 km nobraukuma rezervi. Lēmums izmantot to pašu priekšējo riteņu piedziņas sistēmu kā ID 2all daļēji saistīts ar izmaksām un laiku: ID Every1 izstrāde prasīs aptuveni trīs gadus, kas ir ievērojami mazāk, nekā parasti nepieciešams.

EKSTERJERA UN INTERJERA DIZAINS

ID Every1 koncepts sniedz precīzu ieskatu par sērijveida automobili. Izceļas zīmīgās, ducīgās proporcijas, lielie LED lukturi un noapaļotā priekšpuse, kura, pēc VW dizaina vadītāja Andrēasa Minda vārdiem, radīta, lai piešķirtu automobilim “nedaudz nekaunīgu smaidu”. Konceptam ir lielas riteņu arkas un tālu stūros novietoti riteņi ar 19 collu diskiem, un Minds min, ka katram modelim ir kāds īpašs dizaina elements.

ID Every1 gadījumā viens no šādiem elementiem ir pazeminātā jumta vidusdaļa, ko iedvesmojuši sporta auto. ID Every1 garums ir 3880 mm, kas to ierindo starp Up (3600 mm), Polo (4074 mm) un gaidāmo ID 2all (4050 mm). Volkswagen jauno pilsētas automobili sauc par četrvietīgu un norāda, ka tam būs 305 litru bagāžas nodalījums. ID Every1 salonā dominē liels, horizontāls panelis un “kantains” stūresrats.

PROGRAMMATŪRA, KAS MAINA SPĒLES NOTEIKUMUS

ID.1 būs pirmais Volkswagen grupas modelis, kurā tiks izmantota “fundamentāli jauna” programmatūras arhitektūra, Ducīgais korpuss gādā par salīdzinoši ietilpīgu salona telpu. kas izstrādāta grupas jaunajā kopuzņēmumā ar amerikāņu Rivian. Jaunās sistēmas pamatā ir programmatūra, ko izmanto pašreizējos Rivian modeļos un kas izceļas ar lielu elastību un pielāgojamību.

Tas nozīmē, ka ID.1 modelim to var vienkāršot, bet augstākas klases modeļiem pievienot papildu elementus, lai nodrošinātu vairāk funkciju. “Galvenā priekšrocība ir elastība un atjaunojamība,” teic Volkswagen tehniskais vadītājs Kajs Grinics. “Jau izlaistos Rivian var attālināti uzlabot un papildināt. Tas patiešām ir nākamais solis.”

Lai arī ir neparasti ieviest jaunu programmatūras arhitektūru sākumlīmeņa modelim, tas ilustrējot ID.1 nozīmi uzņēmuma piedāvājumā. Otrkārt, desmitgades beigās gaidāms nākamās paaudzes Golf, kam arī izmantos jauno arhitektūru, un mazais priekšgājējs ļaus aprobēt gan tehnoloģiju, gan ieviešanas procesu.

RAŽOŠANA UN NĀKOTNES PLĀNI

Sērijveida ID Every1 ražos Eiropā, un Grinics pieļauj, ka to papildinās karsts GTI – uz MEB Entry bāzētā mašīna šādu iespēju nodrošina. Viņš norāda uz potenciālo pārklāšanos ar ID 2all GTI un teic, ka galīgais lēmums būs atkarīgs no klientu reakcijas uz ID.1. ID Every1 būs pirmais, ko laidīs klajā, kopš uzņēmums pagājušā gada beigās vienojās ar arodbiedrībām par jauno “nākotnes Volkswagen” plānu.

Šī stratēģija ietver mērķus nākotnes projektiem, tajā skaitā apņemšanos stiprināt uzņēmuma konkurētspēju, paplašinot modeļu klāstu un kļūstot par “tehnoloģiski vadošu lielapjoma ražotāju”. Līdz 2027. gadam Volkswagen Eiropā laidīs klajā deviņus jaunus modeļus, to skaitā ID 2all un ID Every1 sērijveida versijas, kā arī ID.2 X, kas tiks atklāts jau šogad.

Jautājumi & atbildes – Andrēass Minds, Volkswagen dizaina šefs

Jūs vēlējāties, lai šis auto izskatītos draudzīgs. Kā to panākt, lai izskats nekļūtu smieklīgs?

Ja neuzmanīsieties, rezultāts var atgādināt džokeru. Smaidam ir jābūt smaidam, nevis smīnam vai citai grimasei. Tāpēc strādājām pie pozitīvām līnijām. Tādos laikos kā šie nepieciešams kaut kas draudzīgs, kaut kas, kas cilvēkiem dotu kaut nelielu cerību.

Kāda iecere jūs vadīja, radot šādu jumtu?

Pazeminot jumta sekciju, uzlabojas aerodinamika. Piedevām automobiļiem ar gludu jumta virsmu jāveido pastiprinājumi, citādi jumts saulē var deformēties. Mums ir pazemināta centrālā daļa – kā sporta auto. Tas padara jumtu stiprāku un reizē samazina izmaksas.

Kas jūs pamudināja izvietot pogas zem skārienekrāna?

Sākot ar ID.2, mums zem ekrāna būs fiziskas pogas svarīgākajām funkcijām: skaļuma regulēšanai, apsildei, ventilatoriem, avārijas gaismai. Mēs izdarījām secinājumus un nekad, nekad vairs nepieļausim šo kļūdu. Uz stūres būs fiziskas pogas. Vairs nekādas minēšanas. Mums ir atgriezeniskā saikne – cilvēkiem tas patīk. Godīgi, tas ir automobilis. Tas nav tālrunis, tas ir automobilis.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Volkswagen ID.4

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Volkswagen ID.4 ir pieklājīgs elektromobilis ar praktisku salonu, lielisku drošības novērtējumu un labu sniedzamību (īpaši ar 77 kWh akumulatoru). Tomēr labākie konkurenti ir ātrāki, vēl modernāki interjerā, ar daudz labākām informācijas un izklaides sistēmām un īsāku uzlādes laiku. Mēs dotu priekšroku Pro versijai.