Testa brauciens

Volkswagen Tayron pirmais brauciens

Pieejams arī septiņu sēdvietu versijā
Plug-in hibrīds ļaus veikt 100 km ar elektrību
Cena no 40 851 eiro

AutorsToms Timoško

KAS TAS IR?

Ja jums ir laba atmiņa un mazliet sekojat Ķīnas autobūves jaunumiem, iespējams, atceraties, ka Volkswagen turienes tirgū jau 2018. gadā laida klajā kopražojuma modeli Tayron. Automobilim, uz ko raugāties pašlaik, ar ķīniešu projektu nav nekādas saistības. Izstrādāts un ražots Eiropā, tas aizstāj agrāk piedāvāto septiņvietīgo Allspace un atšķirībā no minētā Allspace nav pagarināts Tiguan, bet visās nozīmēs patstāvīgs modelis ar savu identitāti.

Pirmais apliecinājums tam ir modeļa āriene – pēc ražotāja apgalvotā, virsbūvei nav neviena kopīga paneļa ar Tiguan, un Tayron var lepoties ar moderniem IQ.LIGHT HD matricas lukturiem. Turklāt izgaismots VW logotips nu lepni spīd ne tikai priekšā, bet arī aizmugurē, kas līdz šim bija dārgā Touareg atšķirības zīme. Vienlaikus modeļa āriene nav pārlieku ekspresīva. Kamēr korejieši nebaidās eksperimentēt un tirgū laiž tādas mašīnas kā jauno Santa Fe, Volkswagen saglabā neuzkrītoši elegantu stilu.

Protams, Tayron un Tiguan ir kopīga tehniskā bāze jeb platforma, taču daudz svarīgāk ir tas, kā modeļi diferencēti. Tayron ir otrs lielākais modelis aiz Touareg un garumā stiepjas 4792 mm, bet tā riteņu bāze ir 2790 mm. Salīdzinājumā Tiguan šie izmēri ir 4539 un 2680 mm. Tas nozīmē vairāk vietas otrās rindas pasažieru kājām un vairāk vietas arī bagāžai. Turklāt Tayron 885 litru bagāžnieks pārtrumpo pat Touareg. Atšķirībā no dažiem konkurentiem Tayron otrās rindas sēdekļu atzveltnes var nolocīt attiecībā 40:20:40, bet pašus sēdekļus bīdīt turp un atpakaļ. Trešā sēdekļu rinda ir pieejama par 885 eiro, taču šīs vietas vajadzētu uztvert kā rezerves variantu gadījumam, ja citi sēdekļi jau aizņemti.

Lai Tayron “nelīstu” Touareg dārziņā, interjera dizains, funkcionalitāte un izmantotie apdares materiāli lielākoties pārņemti no Tiguan. 12,9 collu centrālo displeju par piemaksu var aizstāt ar 15 collu ekrānu, bet mērinstrumentu paneļa pienākumus pilda 10,25 collu displejs aiz stūres. Modernizētā multimediju sistēma tagad ir vieglāk lietojama, turklāt Volkswagen izstrādājis rotējošu slēdzi viduskonsolē dažādu funkciju pārvaldībai.

Škoda Smart Dials grozāmo pogu trijotne gan ir ērtāka nekā VW skārienvirsmas, un tas īpaši attiecas uz klimata vadību. Lai nodrošinātu nepārtrauktu Apple CarPlay/Android Auto darbību, paneļa apakšējā daļā novietots dubultais lādētājs, kas ļauj vienlaikus induktīvi uzlādēt divus mobilos tālruņus ar jaudu līdz 15 W. Līdzās atrodas divas USB-C pieslēgvietas, no kurām ar 45 W var uzlādēt arī datoru.

KĀ TAS BRAUC?

Adaptīvā daudzrežīmu balstiekārta (DCC Pro) ir iekļauta bāzes aprīkojumā un ļauj amortizāciju pielāgot dažādai slodzei un braukšanas apstākļiem. Būtiskākais ieguvums te ir komfortablāka gaita, kas ir prioritāte vairākumam ģimeņu. Nelielā ātrumā balstiekārtai nav pa spēkam absorbēt visus nelīdzenumus, taču jo ātrāk brauc, jo pārliecinošāk Tayron jūtas. Trokšņus izolējošais stiklojums samazina aerodinamisko fonu, savukārt dzinēja rūkoņa izteikti dzirdama vien strauja paātrinājuma laikā.

Dzinēju klāstu veido 2 litru benzīna dzinēji (204 un 265 ZS) un tāda paša tilpuma dīzeļi (150 un 193 ZS), ko papildina 1,5 litru eTSI vieglā hibrīda agregāts (150 ZS). Tiem visiem ir savi argumenti, taču lielās starmešu gaismas ražotājs ir pavērsis pret 1,5 litru TSI eHybrid (204 un 272 ZS), kas ir ārēji lādējamais hibrīds. Tas ir likumsakarīgi, jo Volkswagen šā gada laikā plāno četrkāršot PHEV pārdošanas rādītājus, un

Tayron šā mērķa sasniegšanā ir viens no atslēgas spēlētājiem. Pircēji lādējamos hibrīdus iegādājas, praktisku iemeslu vadīti, un Tayron azotē ir ne mazums argumentu, kāpēc izvēlēties tieši to. Pirmkārt, Volkswagen ir sarūpējis īpašu iepazīšanās cenu, padarot PHEV par pieejamāko sortimenta pārstāvi, kas, jāteic, ir netipiska situācija. Piemērojot 4500 eiro valsts atbalstu, sākumcena noslīd līdz 36 600 eiro, bet Goda ģimenes statusā esošie var izmantot pat 6750 eiro atbalstu.

Citas versijas ar šādiem bonusiem nav pagodinātas. Vieglā hibrīda versija pieejama no 40 860 eiro, divlitru benzīna mašīnas maksā no 48 070 eiro, bet dīzeļi – no 42 800 eiro. Vasarīgos laikapstākļos un braucot apdomīgi, ar lādējamo hibrīdu izdosies paveikt vairāk nekā 100 elektrisko kilometru, bet vēsākā laikā ar akumulatorā uzkrāto enerģiju pietiks 70–80 kilometriem. Uz konkurentu fona tas ir ļoti labs rādītājs un lielai daļai pilsētās un piepilsētās dzīvojošo varētu ļaut aizmirst par degvielas uzpildes procesu.

Īpašo dotumu medaļai gan ir arī otra puse: lādējamajam hibrīdautomobilim nav pieejama trešā sēdekļu rinda, bagāžnieka ietilpība samazinās līdz 705 litriem un nav iespējama visu riteņu piedziņa. Ja gribas 4Motion, jāizvēlas jaudīgākais benzīna dzinējs vai dīzelis. Zemākais degvielas patēriņš, protams, ir tieši eHybrid, tiesa, ražotāja norādītajiem 0,4 l/100 km pietuvoties spēs vien tie, kuri ļoti naski uzlādēs automašīnu.

Lai veiktu 25,7 kWh akumulatora 10–80% uzlādi, publiskajā 50 kW stacijā būs nepieciešamas 26 minūtes, bet iebūvētais 11 kW maiņstrāvas lādētājs nodrošinās ātru uzlādi arī mājās vai lēnajās stacijās. Turbodīzeļu o²ciālais degvielas patēriņš ir 5,4–6,4 litri, bet 2 litru benzīna motori uz 100 km ēdīs 7,7–8,7 litrus.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Tayron ir ietilpīgāks nekā pircēju iemīļotais Tiguan, un tā PHEV versijas piedāvātās priekšrocības noteiktā ekspluatācijas režīmā ir ļoti pārliecinošas. Kombinācijā ar agresīvu cenu politiku tas varētu izraisīt šādas tādas tirgus pārbīdes.

Jā, tas nepiedāvā septiņas sēdvietas kā citi līdzīgi PHEV, piemēram, Kia Sorento, Hyundai Santa Fe vai Peugeot 5008, taču šie automobiļi ir arī dārgāki. Ja jums akurāt nedeg trešā sēdekļu rinda vai pilnpiedziņa, lādējamais Tayron noteikti ir vismaz izmēģinājuma brauciena vērts.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...