Ziņas

Jaunais Peugeot 9X8 hiperauto

Hibrīds ar visu riteņu piedziņu
2,6 litru V6 biturbo dzinējs ar 680 ZS jaudu
Piloti izsakās atzinīgi

Peugeot 9X8 – zīmola jaunākais izturības sacīkšu automobilis – ir tiešs pēctecis tādiem prototipiem kā Peugeot 905, kurš Lemānas 24 stundu izturības sacīkstēs uzvarēja 1992. un 1993. gadā, un Peugeot 905, kurš klasiskajās sacensībās Francijā triumfēja 2009. gadā. Jaunais auto ir gatavs turpināt zīmola ilgo un panākumiem bagāto iesaisti pasaules klases autosportā ar ļoti konkurētspējīgiem automobiļiem, kam piemīt spēcīga, atpazīstama zīmola identitāte.

Nosaukums, kurā apvienots vēsturiskais mantojums un skats nākotnē

Peugeot jaunā hiperauto nosaukums ir Peugeot 9X8. “9” ir atsauce uz modeļu sēriju, ko ražotājs izmantoja paša augstākā līmeņa sacīkšu automašīnām, proti, Peugeot 905 (sacensībās brauca no 1990. gada līdz 1993. gadam) un 908 (2007.-2011. gads), kuras abas kļuva par zīmola ikonām.

“X” apzīmē Peugeot hiperauto pilnpiedziņas tehnoloģiju un hibrīda piedziņu, kas iemieso zīmola elektrifikācijas stratēģiju autosporta pasaulē.

Savukārt ar “8” tiek indeksēti visi pašreizējie Peugeot modeļi, sākot no 208 un 2008, līdz 308, 3008, 5008 un, protams, 508, kurš pavisam nesen bija nonācis jaunā hiperauto inženieru un dizaineru rokās, tā kļūstot par pirmo sērijveida ielas automašīnu, ko rotā Peugeot Sport Engineered emblēma.

2022. gada FIA pasaules izturības čempionātā par uzvarām cīnīsies divi Peugeot 9X8.

Lemānas Hypercar klases tehnisko noteikumu potenciāla maksimāla izmantošana

Peugeot 9X8 aizmugures dizaina smalki noslīpētās detaļas ietver zīmolam raksturīgo lauvas nagu grafiku, savukārt paši lukturi no abām pusēm ieskauj platu difuzoru, virs kura rakstīts “We didn’t want a rear wing” (“Mēs nevēlējāmies aizmugurējo spārnu”).

Aizmugurējais spārns Lemānas 24 stundu izturības sacensībās pirmo reizi bija redzams uz sacīkšu auto Chaparral 2F 1967. gadā.

Ar jauno Peugeot 9X8 tā nepieciešamība pirmo reizi vairāk nekā pusgadsimta laikā ir apšaubīta. 9X8 inovatīvā aizmugure, kurai nav tā dēvētā antispārna, ir Peugeot Sport inženieru komandas apjomīgas izpētes rezultāts.

“Jaunie Lemānas Hypercar klases noteikumi tika izstrādāti, lai izlīdzinātu tradicionālo veiktspējas palielināšanas sistēmu nozīmi,” skaidro Olivjē Žansonī, Peugeot Sport WEC programmas tehniskais direktors. “9X8 projektēšana bija aizraujoša pieredze, jo mums bija rīcības brīvība izgudrot, ieviest jauninājumus un izpētīt iespējamos veidus, kā optimizēt automašīnas sniegumu un jo īpaši tās aerodinamiku. Noteikumi nosaka, ka ir atļauta tikai viena regulējama aerodinamiskā iekārta, taču netiek minēts, ka tam jābūt aizmugurējam spārnam. Mūsu aprēķini un simulācijas atklāja, ka augsta veiktspēja ir iespējama arī bez tā.”

Hiperefektīva hibrīdā piedziņas sistēma

Rūpnīcā Versaļā, netālu no Parīzes, intensīvs 9X8 izstrādes darbs rit kopš 2020. gada septembra, kad Peugeot paziņoja par iesaistīšanos izturības sacensībās Lemānas Hypercar klasē.

Kā plānots, automašīnai aizmugurē uzstādīts Peugeot Hybrid4 spēka agregāts, kas ietver 2,6 litru 90 grādu V6 biturbo dzinēju ar 500 kW (680 ZS) jaudu. Motora stenda testi notiek jau kopš aprīļa.

Tikmēr priekšā paredzēts uzstādīt 200 kW elektromotora-ģeneratora, septiņu pakāpju sekvenciālās pārnesumkārbas un akumulatoru kopni, kas ir komplektēšanas procesā un iekļaujas stenda testu grafikā.

Jaudīgais, tehnoloģiski modernais augstsprieguma (900 voltu) akumulators ar augstu enerģijas blīvumu, ir izstrādāts, sadarbojoties Peugeot Sport un TotalEnergies meitasuzņēmumam Saft.

Lemāna – Peugeot inovāciju laboratorija

Papildus aerodinamiskajai, mehāniskajai un elektroniskajai efektivitātei jaunais auto kalpos Peugeot plašo inženierzinātņu demonstrēšanai bezkompromisa izturības sacīkšu pasaulē. Lemānas 24 stundu sacīkstes ir ļoti sarežģīts pasākums, un 5400 kilometri, kurus automašīnas veic sacīkšu gaitā, ir ļoti tuvu Formula 1 sezonā nobrauktajai distancei. Tāpēc vitāli svarīga ir gan efektivitāte, gan uzticamība.

“Peugeot iesaistīšanās izturības sacīkstēs ir saistīta ne tikai ar sportisko aspektu,” uzsver Linda Džeksone, Peugeot zīmola izpilddirektore. “Izturības sacīkstes ir autosporta veids, kas funkcionē kā ekstrēma laboratorija. Tas izskaidro, kāpēc mūsu saikne ar Lemānu ir tik spēcīga. Iespējams, daudz nozīmīgāka par rezultātiem, ko iegūstam sacīkšu trasē, ir iespēja pierādīt mūsu tehnoloģiju un mūsu pētnieciskā darba augļus sacīkstēs, kas ārkārtas apstākļus nodrošina 24 stundu garumā. Lemāna ir konkurences pilna vide, kurā varam gūt apliecinājumu hibrīdsistēmām un tehnoloģijām, ko šobrīd izstrādājam, lai samazinātu mūsu ielas automobiļu degvielas patēriņu un līdz to arī CO2 izmešu apjomu.

Peugeot Sport speciālistu komandas lepojas, redzot, ka viņu pētījumi tiek pārnesti uz mūsu sērijveida modeļiem. Mūsu klientiem Lemāna ir laboratorija, kurā apliecinājumu gūst mūsu automašīnu kvalitāte.”

Runājot, pilotu vārdiem…

  • Pols di Resta – Skotija / 35 gadi / kādreizējais Formula 1 pilots / 2010. gada DTM čempions:

“Visi ar nepacietību gaidīja, kā izskatīsies Hypercar klases mašīnas, un tagad tās ir šeit. 9X8 agresīvā, novatoriskā stāja un spēcīgā zīmola identitāte ir liels pārsteigums.”

  • Loiks Divāls – Francija / 39 gadi / 2013. gada Lemānas 24 stundu sacensību uzvarētājs / 2013. gada pasaules izturības sacīkšu čempions:

“Ir automašīnas, kuras aplūkojot, jūs sakāt, ka tās izskatās labi trīs ceturtdaļu skatā vai no sāniem, vai priekšas un aizmugures. 9X8 izskatās fantastiski no katra leņķa!”

  • Mikels Jensens - Dānija / 26 gadi / izturības sacīkšu braucējs / 2019. gada ELMS LMP3 čempions:

“9X8 līnijas ļoti atšķiras no tām, kuras tika rādītas pēdējos mēnešos. Ja mums izdosies uzvarēt ar šo automašīnu, tas būs vēsturisks brīdis, jo šādā stilā nekas vēl nekad nav mēģināts.”

  • Kevins Magnusens - Dānija / 28 gadi / bijušais Formulas 1 pilots / IMSA izturības sacīkšu braucējs:

“Nekas tamlīdzīgs iepriekš nav bijis. Tas tiešām izskatās kā autosacīkšu nākotne. Pirmo reizi tik daudz darba ir ieguldīts tieši sacīkšu automašīnas dizainā. Atteikšanās no aizmugurējā spārna bija milzīgs pārsteigums. Tas tiešām šķiet kā jauna laikmeta sākums.”

  • Gustavo Menezess - ASV / 26 gadi / Pasaules izturības sacīkšu čempionāta braucējs / 2016. gada LMP2 Lemānas 24 stundu uzvarētājs / 2016. gada LMP2 pasaules čempions:

“9X8 ir jaunas nodaļas sākums autosportā. Pēdējie aptuveni 10 gadi ir pagājuši LMP1 prototipu zīmē. Bija laiks izgudrot 9X8 un nākotni no jauna.”

  • Džeimss Rositers - Lielbritānija / 37 gadi / bijušais Formula 1, ALMS un Super GT pilots:

“Es tiešām nebiju gaidījis tik daudz radošuma. Tās dizains ir patiešām graujošs. Peugeot hiperauto patiešām ir pārkāpis iespēju robežas.”

  • Žans Ēriks Verņs - Francija / 31 gads / bijušais Formulas 1 pilots / divkārtējais Formulas E čempions:

“Peugeot 9X8 ir revolucionārs auto. Komandas, kas ir atbildīgas par tā dizainu, ir spērušas soli virzienā, kas motorsportā sen nav pieredzēts. Lieliski!”

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot e-2008

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot e-2008 ir bagātīgi aprīkots elektriskais krosovers ar lielisku interjeru, kas piedāvā lielu plašumu gan pasažieriem, gan viņu bagāžai. Ar vienu uzlādi veicamais attālums nav tik iespaidīgs kā Kia e-Niro un Hyundai Kona, tomēr Peugeot pārspēj abus konkurentus ar zemāku cenu. Ja nepieciešams relatīvi kompakts elektriskais SUV, e-2008 kandidatūru noteikti ir vērts izskatīt.