Ziņas

Peugeot elektrisko automobiļu plašo klāstu papildina e-Rifter

Pilnībā elektrisks komercauto
100 kW un 260 Nm griezes moments
280 km nobraucamā distance

Peugeot turpina sava pasažieru automobiļu klāsta elektrifikāciju un iepazīstina ar jauno e-Rifter. 

Peugeot e-Rifter ir būvēts uz jaunās EMP2 platformas (Efficient Modular Platform jeb efektīvā modulārā platforma), kas paredzēta dažādu tipu spēka agregātiem. Tam ir 100% elektrisks motors ar 100 kW jaudu un 260 Nm maksimālo griezes momentu.

Kad aktivizēts maksimālās jaudas Power režīms, elektromobilis sasniedz 100 km/h 11,2 sekundēs un spēj no 80 līdz 120 km/h paātrināties 8,9 sekundēs. Maksimālais ātrums ir 135 km/h.

Moderni uzlādes risinājumi

Abas piedāvājumā esošās versijas - ar standarta un pagarināto virsbūvi - ir apgādātas ar 18 moduļu litija jonu akumulatoru (gaitas bateriju), kura ietilpība ir 50 kWh. Atkarībā no konfigurācijas un braukšanas apstākļiem ar vienu uzlādes reizi pietiek, lai nobrauktu 280 kilometrus (WLTP ciklā).

Gaitas baterijas dzesēšanas sistēma apvienojumā ar salona apsildi dod iespēju izmantot 100 kW ātrās uzlādes stacijas. Šie risinājumi arī palielina nobraucamo attālumu un paildzina gaitas baterijas efektīvo darba mūžu.

Paturot prātā dažādu klientu vajadzības un dažādos infrastruktūras risinājumus, 7,4 kW vienas fāzes iebūvētais lādētājs tiek piedāvāts kā standarta aprīkojums.
Ātrās uzlādes stacijās e-Rifter gaitas bateriju līdz 80% var uzlādēt 30 minūtēs.

Nekādu lieku sviru

Aukstajā sezonā Peugeot e-Rifter pasažieriem komfortu nodrošina uzstādītais 5 kW sildītājs, apsildāmie sēdekļi, kā arī iespēja attālināti jau iepriekš iestatīt gaisa temperatūru salonā.

Viegli pamanāmas izmaiņas ir automobiļa viduskonsolē. Ierastais ātrumpārslēgs ir aizvietots ar e-Toggle transmisijas vadības pogām. Nospiežot pogu B, tiek aktivizēts intensīvākas bremzēšanas un reģenerācijas  režīms, kas ieslēdzas tiklīdz vadītājs atlaiž akseleratora pedāli. Atgūstot bremzēšanas laikā atbrīvoto enerģiju, tiek pagarināts ar vienu uzlādi nobraucamais attālums. Noklusējuma iestatījumā reģeneratīvā bremzēšana ir līgana un automobilim dod tādu pašu gaitas sajūtu kā ar iekšdedzes dzinēju.

Papildus augstāk minētajām gaitas pogām e-Rifter viduskonsolē ir atsevišķs braukšanas režīma izvēles slēdzis. Tam ir trīs pozīcijas: ar ekonomisku un līganu braukšanu var pieveikt maksimālo distanci, normālais režīms derēs ikdienas gaitām, savukārt maksimālās jaudas režīmu var lietot, kad jāpārvadā sevišķi smagas kravas.

Visām e-Rifter versijām tiks uzstādīta elektriskā stāvbremze. Šī automātiskā funkcija ļāvusi salonā atbrīvot vietu, ko iekšdedzes versijā aizņem papildus svira.

Analogs un digitāls instrumentu panelis

Peugeot i-Cockpit instrumentu panelis ir uzlabots, lai elektriskā automobiļa vadība būtu ērtāka. Standarta aprīkojumā būs analoga instrumentu paneļa versija ar divām skalām, kas vadītājam sniedz vissvarīgāko informāciju. Galvenā no tām atainos momentāno enerģijas patēriņu: Eco, kad vadītājs brauks ekonomiski, Power, kad akseleratora pedālis tiks nospiests spēcīgāk, un Charge, kad notiks reģenerācija- gaitas baterijas uzlāde.

Atsevišķi indikatori uzrādīs, cik enerģijas tiek patērēts vēlamās temperatūras uzturēšanai salonā (strādājot apsildes sistēmai vai gaisa kondicionētājam), kā arī gaitas baterijas uzlādes līmeni. Krāsainais centrālais displejs ļaus sekot līdzi enerģijas plūsmai, uzlādes procesam, nobraukuma attālumam un citiem automobiļa svarīgākajiem parametriem.

Auto, kas spēj pārvadāt ne tikai pasažierus, bet arī kravu

Jaunais e-Rifter saņems visas jaunākās Peugeot atbalsta un multimediju sistēmas, ieskaitot automobiļa atvēršanu un iedarbināšanu bez aizdedzes atslēgas, modernu piecu līmeņu saķeres kontroli, asistentu gaitas uzsākšanai pret kalnu, automātiskās ārkārtas bremzēšanas sistēmu, ceļa zīmju atpazīšanas sistēmu, piekabes stabilitātes kontroli un citas.

Abas e-Rifter versijas, gan standarta 4,4 metrus garais furgons, gan modelis ar pagarināto 4,75 m virsbūvi, pēc izvēles varēs tikt aprīkots ar piecām vai septiņām sēdvietām.

Otrajā sēdekļus rindā ir paredzēta iespēja katrā no trim atsevišķajiem sēdekļiem uzstādīt bērnu sēdeklīti. Sēdekļus var ērti nolocīt no bagāžas nodalījuma, izmantojot Magic Flat (līdzeno grīdu) kontroli. e-Rifter pagarinātajā versijā divi neatkarīgie trešās rindas sēdekļi ir salokāmi un izņemami (tāpat kā standarta virsbūves versijā), kas ļauj modeli pielāgot visām dzīves situācijām, kā prioritāti nosakot bagāžas nodalījuma tilpumu vai vietu pasažieru kājām.

Kopējais e-Rifter bagāžas nodalījuma tilpums ir no 775 litriem zem pārklāja standarta modelī ar piecām sēdvietām līdz 4000 litriem pagarinātajā modelī, ja tam nolocīti sēdekļi un tiek izmantots viss salons līdz griestiem. Unikāla funkcija šajā segmentā ir iespēja atvērt e-Rifter aizmugurējo logu, lai bagāžas nodalījumā ievietotu neliela izmēra priekšmetus.

Baltijas valstīs jaunais Peugeot e-Rifter debitēs 2021.gada nogalē.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot e-2008

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot e-2008 ir bagātīgi aprīkots elektriskais krosovers ar lielisku interjeru, kas piedāvā lielu plašumu gan pasažieriem, gan viņu bagāžai. Ar vienu uzlādi veicamais attālums nav tik iespaidīgs kā Kia e-Niro un Hyundai Kona, tomēr Peugeot pārspēj abus konkurentus ar zemāku cenu. Ja nepieciešams relatīvi kompakts elektriskais SUV, e-2008 kandidatūru noteikti ir vērts izskatīt.