Testa brauciens

Peugeot e-208: pirmie iespaidi

Organiski iekļaujas Peugeot 208 gammā
Atzīstama sniedzamība - vismaz 300 km
Mājas uzlādes stacija dāvanā

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

Pilnībā elektrisks Peugeot e-208 tik organiski iekļaujas godalgotā franču mazauto piedāvājumā, ka šķiet - tas starp ikdienišķiem benzīna dzinējiem un dīzeļiem bijis vienmēr. Ne velti Eiropas Gada auto 2020 tituls tika uzsvērti piešķirts Peugeot 208 un e-208.

Atšķirībā no galvenajiem konkurentiem, kuru elektriskie modeļi tapuši uz īpaši projektētas platformas un tiek ražoti pavisam citās rūpnīcās, Peugeot e-208 dala CMP modulāro platformu ar standarta 208, un pat tiek montēts uz tās pašas ražošanas līnijas. 

Tas ļauj būtiski samazināt izmaksas un organiski iekļaut elektrisko modeli Peugeot 208 varbūtējā pircēju izvēlē. Arī aprīkojuma līmeņi seko iekšdedzes modeļu paraugam. Pieci no sešiem ir pieejami arī e-208. Tomēr uzreiz jāpiebilst, ka pat vislētākais e-208 ir 5600 eiro dārgāks par visdārgāko iekšdedzes 208.

No 18 sekcijām veidotā, H burta formas baterija tik veiksmīgi integrēta Peugeot e-208 grīdā un zem sēdekļiem, ka neatņem jau tā nelielajai kabīnei nenieka derīgās telpas. Aizmugurējos riteņus baterijas dēļ tomēr nācies atvirzīt tālāk vienu no otra par 12 mm. To Peugeot veiksmīgi nomaskējis ar riteņu arku uzlikām jeb paplašinājumiem. Ja nebūtu to, dažu delikātu emblēmu un citāda dizaina radiatora restes, nekas, izņemot speciālu numurzīmi, nenodotu bezizmešu auto klātbūtni.

Kāds tas ir?

Peugeot e-208 interjers piestāv gan ārējam dizainam, gan elektromobiļa koncepcijai. Salona noformējums un aprīkojums atkarīgs no komplektācijas līmeņa, taču WhatCar? izmēģinātajā e-208 GT bija viss, ieskaitot elektromobilim adaptētu trīsdimensiju i-Cockpit mērskalu paneli un gaišpelēkas "alkantaras sēdekļus", kādi vispār pieejami tikai e-208. 

No acīm neredzamām priekšrocībām var izcelt siltumsūkni. Tas uzstādīts apkures/kondicionēšanas iekārtā, un par trešdaļu samazina pasažieru labsajūtai nepieciešamās elektroenerģijas patēriņu.

Pieskaņota apdare un 10" centrālais displejs gan nespēj noslēpt visai dažādās plastmasu šķirnes apdarē, kā arī Peugeot 208 raksturīgos ergonomiskos mīnusus - ne katram augumam piemēroto stūres izmēru un pozīciju (dažiem tā aizsedz spidometru) un pieticīgo vietas piedāvājumu aizmugurējos sēdekļos. Toties vadītājs un pasažieris var papilnam izbaudīt zemu, sportisku sēdpozīciju sēdekļos ar izteiktu sānu atbalstu.

Kā tas brauc?

50 kilovatstundu baterija baro 100 kW jeb 136 zirgspēku elektromotoru, kas griež priekšējos riteņus caur monopārnesuma reduktoru. Lai gan e-208 ir jaudīgākais sērijas modelis, tas ir arī vissmagākais. 300 kg baterija palielinājusi elektromobiļa svaru līdz pusotrai tonnai. Taču elektrība, kā zināms, dara brīnumus. Paātrinājums līdz 100 km/h ir "silto" hečbeku līmenī, nedaudz virs 8 sekundēm, un Peugeot e-208 teicami nokārto dinamikas eksāmenu pilsētas automašīnām aktuālajos diapazonos, piemēram 50 - 80 km/h.

Elektriskais e-208 ir pietiekami možs arī šosejas režīmā, tomēr var just, ka ilgstoši tā nav šīs automašīnas stihija. Ārpus pilsētas nav daudz iespēju izmantot B jeb bremžu rekuperācijas režīmu, kurš faktiski nav nekas cits kā elektromotora polaritātes pārslēgšana. Mazs Peugeot nevar būt tikpat komplicēts kā Porsche Taycan, lai gan braucot B režīmā darba bremzes var mazāk lietot arī te.

Eco režīms padara e-208 pavisam letarģisku. Kā jau pienākas elektromobilim, e-208 ir diezgan kluss, taču nav iztikts bez palīglīdzekļiem, piemēram, akustiski izolēta vējstikla, kādus biežāk gan uzstāda dīzeļiem.

Tā kā balstiekārta faktiski ir identiska benzīna modelim, vadāmība ir atsaucīga un tieša. Amortizācija turpretim ir mazliet pretrunīga. Paaugstinātā svara dēļ atsperojums ir samērā mīksts, taču GT versijas zemprofila riepas jutīgi reaģē uz ieplakām, tāpēc grūti uzminēt, kuram negludumam elektromobilis pārlidos pāri, bet kurā - smagi nobūkšķēs. Vēl viens iemesls padomāt par vienkāršāku komplektāciju alias augstākām riepām.

Vai to ir vērts pirkt?

Peugeot norādītā sniedzamība ar vienu uzlādi - 340 km, dabā ir tuvāka 300 kilometriem. e-208 ir jaudīgs iekšējais lādētājs, kas ļauj likt lietā pat 100 kW ātrās uzlādes stacijas. 

Mazo e-auto klasē tas ir retums un uzpilda bateriju līdz 80% pusstundā. No sadzīves tīkla baterija lādējas pārlieku ilgi, 16 - 20 stundas, tāpēc labāk izmantot Wallbox, kas samazina pilnu uzlādes laiku līdz 5 - 6 stundām.

Un te seko labākais - e-208 pircējiem Wallbox nav jāpērk pašiem. Līdz gada beigām Peugeot katram elektromobiļa pircējam dāvina 11 kW Wallbox 1200 eiro vērtībā ieskaitot pamata uzstādīšanas izmaksas.

Peugeot e-208 iegādi der apsvērt kaut vai tāpēc, ka tas ir tik parasts. Elektriskās versijas iekļaušana dzinēju piedāvājumā, iztiekot bez pompoza dizaina un šaubīgām kabīnes metamorfozēm ir lielisks veids, kā nepiespiesti vedināt ļaudis vismaz apsvērt elektroauto iegādi. Tieši šīs stratēģijas dēļ Peugeot e-208 kronēts par Gada elektrisko mazās klases auto pirmajā What Car? elektrisko auto apbalvošanas ceremonijā, pārspējot gan Renault Zoe, gan Honda e.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot e-2008

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot e-2008 ir bagātīgi aprīkots elektriskais krosovers ar lielisku interjeru, kas piedāvā lielu plašumu gan pasažieriem, gan viņu bagāžai. Ar vienu uzlādi veicamais attālums nav tik iespaidīgs kā Kia e-Niro un Hyundai Kona, tomēr Peugeot pārspēj abus konkurentus ar zemāku cenu. Ja nepieciešams relatīvi kompakts elektriskais SUV, e-2008 kandidatūru noteikti ir vērts izskatīt.