Testa brauciens

Volvo XC40 T5 hibrīds: pirmie iespaidi

What Car? Gada auto titula ieguvēja hibrīdversija
10,7 kWh akumulators
Elektriskā režīmā var veikt līdz 44 km

Pateicoties 2l/100 km degvielas patēriņam, Volvo XC40 plug-in hibrīds kļuvis par efektīvāko zviedru krosovera versiju. Tieši XC40 2018. gadā ieguva What Car? Gada auto balvu. Ekonomiskākais, bet vai labākais?

Laika gaitā Volvo kļuvis par īstu plug-in hibrīdu karognesēju. V60 modelis Eiropā bija viens no pirmajiem, kas ieguva dīzeļa-elektrības modifikāciju, bet līdz ar XC40 spraudņa hibrīda versiju, Volvo ir kļuvis par pirmo auto ražotāju, kas piedāvā PHEV versiju visam aktuālo modeļu klāstam.

KĀDS TAS IR?

XC40 ir nedaudz atšķirīgs no saviem elektrificētajiem sugas brāļiem. Pirmkārt, tam ir mazāks dzinējs – 1,5 litru agregāts ar 180 ZS, kas ir ļoti piemērots šāda izmēra automašīnai. Otrkārt, uz aizmugures ass neatrodas elektriskais motors. Tā vietā 82 ZS elektromotors savienots ar septiņpakāpju divsajūga automātisko pārnesumkārbu, tāpēc XC40 pieejams tikai ar priekšējo riteņu piedziņu.

Kā jau spraudņa hibrīdam pieklājas, arī šim XC40 ir nelieli izmeši – 48 g/km. Tas padara krosoveru draudzīgāku gan dabai, gan jūsu maciņam.

Kā liecina oficiālie dati, ar pilnībā uzlādētu 10,7 kWh akumulatoru iespējams veikt līdz 44 km garu distanci. Lai pilnībā uzlādētu bateriju, 0-100% uzlāde pie standarta rozetes ilgs līdz sešām stundām, bet, izmantojot lādēšanas stacijas Type 2 kabeli, laiks sarūk līdz 2,5 stundām.

Ar uzlādētu akumulatoru, XC40 vienmēr uzsāks braukšanu elektriskajā režīmā – klusi un mierīgi. 1800 kg nastu uzveļot 82 ZS elektromotoram, paātrinājums ir nesteidzīgs, taču pilnībā pietiekams, lai sekmīgi pārvietotos sastrēgumstundās. Tiklīdz centīsieties tikt stāvā kalnā vai straujāk uzņemt ātrumu, elektromotoram asistēs iekšdedzes dzinējs.

Benzīnmotora pieslēgšanās un darbība ir klusāka nekā Peugeot Hybrid4, mierīgajai motora darbībai saglabājoties arī šosejas režīmā. Pat brīdī, kad tiek pamatīgāk nospiests akseleratora pedālis, trīscilindru motors nebūs trokšņains, radot vien minimālas stūres vibrācijas. Tiklīdz abi motori saslēdzas tandēmā, 262 zirgspēku dinamika ir iespaidīga, taču uz slapja seguma vadītājam jābūt uzmanīgam, lai nezaudētu priekšējo riteņu saķeri.

Pārslēgšanās starp iekšdedzes dzinēju un elektromotoru nebūs tik harmoniska kā T8 spraudņa hibrīdā, taču plūdenāka nekā Hybrid4. Pie bremžu pedāļa jūtības gan nāksies kādu laiku pierast.

10,7 kWh akumulators neizbēgami uzaudzējis XC40 hibrīda svaru, taču tas nav būtiski ietekmējis krosovera gaitas īpašības. Līdzīgi kā standarta XC40, arī šeit līkumos būs jūtamas nelielas virsbūves svārstības, sportisku braukšanas pieredzi atstājot otrajā plānā. Tā vietā labāk izbaudīt nesteidzīgu un komfortablu braucienu. Brauciena līganumu pavisam nedaudz ietekmēs 19 collu vieglmetāla diski, liekot sajust tikai būtiskākās seguma nepilnības.

Arī hibrīda modifikācija saglabājusi vienu no XC40 galvenajiem trumpjiem - interjera kvalitāti. Salonā redzami augstas kvalitātes materiāli un mīkstas virsmas, ko papildina patiesi komfortabli sēdekļi. Arī aprīkojums ir ļoti bagātīgs, taču to izskaidro fakts, ka hibrīda versiju ar sliktu aprīkojumu gluži vienkārši nav iespējams nopirkt.  

Mūsu izmēģinātais XC40 Plug-in hibrīds ieguvis Inscription aprīkojuma versiju, kas ietver Harman Kardon audio sistēmu, 19 collu vieglmetāla diskus, elektriski regulējamu vadītāja sēdekli ar atmiņu, bezvadu uzlādi tālrunim un citas ekstras.

Nedaudz neticami, taču bagāžas nodalījums ir tieši tikpat liels, cik standarta XC40, turklāt zem bagāžnieka grīdas atradusies rūme arī nepieciešamajiem uzlādes vadiem. Tas nozīmē, ka XC40 būs iespējams ievietot vairāk bagāžu kā 3008 Hybrid4. Arī salona ietilpība nav sarukusi, aizmugurējiem pasažieriem izbaudot klases līdercienīgu plašumu.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Tāpat kā vairumam spraudņa hibrīdu, arī šeit pircējiem nāksies maksāt vairāk, lai iegūtu automašīnu ar zemākiem izmešiem un iespēju samazināt degvielas rēķinus. Ņemot vērā papildus ieguldījumus,  ir svarīgi aprēķināt, vai hibrīda tehnoloģija spēs atmaksāties. Ja ieguvumus neredzat, XC40 vēl joprojām iespējams iegādāties ar benzīna vai dīzeļa dzinējiem.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Volvo V60 Cross Country

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Gluži kā standarta Volvo V60, arī Cross Country ir ietilpīgs ģimenes universālis ar kvalitatīvu interjeru. Turklāt ceļošanai piemērotais auto ir labi aprīkots, komfortabls, viegli lietojams un daudzpusīgs, pateicoties paaugstinātajam klīrensam. Jāņem vērā tas, ka standarta V60 versija būs lētāka kā iegādes brīdī, tā arī lietošanas laikā, savukārt Audi A4 Allroad būs klusāks un izsmalcinātāks.