Testa brauciens

Peugeot Boxer pirmie iespaidi

Jaunais Peugeot Boxer komercauto
2,2 litru dīzeļdzinējam pieejamas trīs jaudas versijas
Cena no 20 800 eiro

Ceturtās paaudzes Peugeot Boxer tirgū ienāca 2014. gadā un tas tika veidots uz X290 platformas.  Boxer pieejams ar 2,2 litru turbo dīzeļmotoru, kas attīsta 120, 140 un 165 ZS, ko papildina ļoti laba cenas/īpašību attiecība un daudz versiju jebkurai jūsu biznesa specifikai. 

Tas viss padara šīs mašīnas par mūsu vieglā komerctransporta tirgus absolūtajiem līderiem - šeit uzvaras laurus vēlas plūkt gan Ford Transit, gan Renault Master, gan iemīļotie Mercedes-Benz Sprinter un Volkswagen Crafter. Visi Boxer transportlīdzekļi ir aprīkoti ar sešpakāpju manuālo ātrumkārbu un lauvas tiesa no tiem ir priekšējās piedziņas automašīnas.

Papildaprīkojumā tiek piedāvāta pilnpiedziņa, taču tā nav pieejama mašīnām ar vājāku motoru vai lielāku pilno masu (4000 kg). Boxer pieejams četros garumos – L1 (4963 mm), L2 (5413 mm), L3 (5998 mm) un L4 (6363 mm). Tāpat pieejami arī trīs augstumu veidi – H1 (2254 mm), H2 (2522 mm) un H3 (2760 mm). Klāstā pieejamas arī pasažieru pārvadājumiem piemērotas modifikācijas un Boxer Team vārdā nosauktas automašīnas, kurām tieši pirms kravas novietošanas telpas atrodas papildu otrā sēdvietu rinda. 

Šāds transportlīdzeklis pieejams ar sešām vai septiņām vietām. Atkarībā no pircēja vēlmēm, Boxer pieejams arī šasijas variantā ar īso vai garo kabīni, kas ir piemērotas atgāžamajām kravas kastēm vai citiem īpašajiem risinājumiem.

Uzmanības centrā

Boxer tiek piedāvāts trīs dažādās garenbāzēs – 3000, 3450 vai 4035 mm – no kurām pirmā un otrā ir attiecīgi pielietojamas ar L1 vai L2 garuma virsbūvi, bet garākās versijas paredzētas L3 un L4 tipam. Boxer kravas telpas ietilpība ir intervālā 8 – 17 m3. Grīdas platums ir 1870 mm, bet attālums starp riteņu arkām 1422 mm. Aizmugurējās durvis veras 96-180° diapazonā (papildu aprīkojumā līdz 270°) un ielādes sliekšņa augstums, atkarībā no versijas, ir intervālā no 493 līdz 602 mm. Papildus spēcīgākajai balstiekārtai (160 €), aizmugures asij var iegādāties arī regulējamu gaisa jeb pneimatisko balstiekārtu (1500 €), kas ielādes slieksni pieļauj pielāgot līdz pat 140 mm.

Mūsu izmēģinājuma brauciena automašīna ierindojas virs vidēja lieluma automašīnu grupas jeb – L3 garuma un H2 augstuma komerctransports, kura motors spēj attīstīt līdz 103 kW/140 ZS. Šāda Boxer kravas telpā ietilpst 13 kubi un kravnesība ir 1525 kg. Ar šādu kravas pārvadātāju braukt ir viegli un ērti. Vadītāja sēdeklis ar maināmo augstumu un jostasvietas balstu ir iekļauts pamataprīkojumā, bet papildaprīkojumā atradīsiet arī vadītāja sēdekli ar amortizāciju (393 €). Ērtu sēdpozīciju var atrast viegli un ātri. Garāka auguma braucēji varēs pavilkt stūri,, bet sēdekli pastumt atpakaļ, jo pat vidēja auguma šoferim (183 cm) kājas mēdz palikt mazliet saliektā stāvoklī.

Kā tas brauc?

Pirmais pārnesums paredzēts, lai uzsāktu braukšanu no vietas. Dinamika sāk parādīties aptuveni no 1200 apgr/min, taču patieso jaudu tas demonstrēs ap 2000 apgr/min. 

Ja vēlaties mazu degvielas patēriņu, nevajadzētu pārsniegt 1500 apgr./min robežu. Ar tukšu kravas nodalījumu vidējais degvielas patēriņš pilsētā bija 6,2 – 6,4 l/100km, bet uz šosejas 6,9 – 7,3 l/100 km. Braucot ar ātrumu 90 km/h, motora apgriezieni sestajā ātrumā bija nedaudz virs 2000 apgr./min. Braucot pa ātrgaitas šoseju ar ātrumu 110 km/h, apgriezieni “uzlec” uz 2500 apgr/min, un vidējam degvielas patēriņam jāpieskaita trīs litri.

Boxer balstiekārta ir patīkamāka nekā mazā Expert balstiekārta, kas atstāja pārāk maigu iespaidu. Boxer balstiekārta cieši notur mašīnas riteņus pie zemes pat visstraujāko manevru brīžos. Situācijās, kad ceļa segums ir viļņveidīgs, nenoslogota auto priekšējā daļa attiecībā pret aizmugurējo daļu var sākt viegli šūpoties, taču transportējamās preces šo ķibeli viegli izlabos. Vēja un riepu troksnis, braucot šosejas ātrumā, ir pārsteidzoši labi slāpēts, un vienīgais nopietnais trokšņa avots ir motors.

Vēja un riepu troksnis, braucot šosejas ātrumā, ir pārsteidzoši labi slāpēts, un vienīgais nopietnais trokšņa avots ir motors. Pēdējā apstākļa dēļ uz gluda asfalta pasažieru telpā trokšņu līmenis ir 84-90 dB, bet uz raupjāka seguma vairāk - tātad radio uz šosejas ir jāpagriež skaļāk. Citādā ziņā nav par ko gausties, it īpaši paturot prātā automašīnas cenu.

Ar saprātīgu aprīkojumu

Boxer bāzes cena ir 20 600 €, par ko var iegādāties mašīnu ar PRO aprīkojumu (L1/H1), 120 ZS dzinēju un īso garenbāzi. Bāzes aprīkojums ir askētisks, jo bez maināma augstuma vadītāja sēdeklim, centrālās atslēgas, ABS bremzēm un apsildāmajiem sāna spoguļiem nekas cits nav manāms, kas būtu pieminēšanas vērts. 

Automātiskā ārkārtas bremzēšanas sistēma maksā 880 €, gājēju uzraugs bāzes aprīkojumā pieejams no otrā aprīkojuma līmeņa (GRIP), automātiskais kondicionieris maksā 1562 €, un atpakaļskata kamera ar radio, kam ir skārienjutīgs ekrāns, maksā 500 €. Pēdējam pieejams arī Bluetooth, kas iespējo brīvroku telefona savienojumu, kā arī multifunkcionāla stūre. 

Uzmanību izpelnās arī 460 € vērtā pakotne, kas ietver pasažiera drošības spilvenu, sānu drošības spilvenus, sānu spoguļu sedzošus drošības aizkarus, plauktu, kas novietojams zem griestiem, radio instalēšanu, taču par šo cenu tas viss pieejams vien divvietīgajām kabīnēm. Tas arī ir tikai sākums garam papildaprīkojuma sarakstam.  

Kopsavilkums: pamatlietas ir savā vietā. Uzlabojumus prasa vien atdalošās sienas skaņas izolācija un ergonomika, jo, lai aizsniegtos līdz sīklietu novietnei, šoferim krietni jāpastaipās. Visādi citādi šis auto ir kārtīgs darbarīks, jo ir daudz iespēju, lai šo darba zirgu sakomplektētu pa prātam.

Peugeot Boxer, 3,5t BlueHDI 140 (L3/H2)

Bāzes cena: 23 600 €.

Motors: R4, dīzeļmotors.

Jauda: 103 kW/140 ZS 3750 apgr/min.

Griezes moments: 340 Nm @ 1750 apgr/min.

Vidējais degvielas patēriņš 8,2-11,1 l/100 km.

Garums/virsbūves platums/augstums 5998/2050/2522 mm.

Asu atstatums: 4035 mm.

Pašmasa: 2085 kg.

Degvielas bākas tilpums 90 litri

Kravnesība: 1525 kg.

Kravas telpas ietilpība: 13 m3

Atļautā piekabes masa ar bremzēm: 2500 kg.

Riepu parametri: no rūpnīcas 215/70/15 C.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot e-2008

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot e-2008 ir bagātīgi aprīkots elektriskais krosovers ar lielisku interjeru, kas piedāvā lielu plašumu gan pasažieriem, gan viņu bagāžai. Ar vienu uzlādi veicamais attālums nav tik iespaidīgs kā Kia e-Niro un Hyundai Kona, tomēr Peugeot pārspēj abus konkurentus ar zemāku cenu. Ja nepieciešams relatīvi kompakts elektriskais SUV, e-2008 kandidatūru noteikti ir vērts izskatīt.