Džeimsa Bonda iespaidīgākās automašīnas
Ceļojums kino pagātnes dzīlēs
Aģenta Džeimsa Bonda autoparks
Leģendāri Aston Martin
Kā atzinis šī brīža
galvenās lomas atveidotājs Daniels Kregs, viņa mīļākais auto ir Aston Martin
DB5, kas pirmo reizi bija redzams 1964. gada filmā Goldfinger, bet vēlāk uz
ekrāniem parādījās arī Skyfall filmā 2012. gadā. Aplūkosim Džeimsa Bonda
autoparku!
Aston Martin
DB5 (Goldfinger - 1964)
To ir grūti atzīt, bet DB5 nav tik labs kā leģendas vēsta. Tiek uzskatīts, ka šī modeļa panākumus lielā mērā sekmēja atrašanās galvenās zvaigznes lomā. DB5 ir patiesi izcils dizains, klasisks interjers un dzinējs ar īpašu raksturu, tomēr braukšanas īpašību ziņā tas ir mīkstāks un maigāks nekā 50. gadu sporta automašīnas.
Gstaad Palace
hoteļa priekšnamā tas izskatās lieliski, taču brauciens kalnu serpentīnos līdz
Šveices hotelim nebūs tik aizraujošs kā varētu šķist.
Toyota 2000GT
Convertible (You Only Live Twice - 1967)
Teju izcila izvēle spiegu
varonim. Tas ne tikai iespaidīgi izskatās, bet ir arī ļoti svarīgs auto. 2000GT
bija japāņu pirmais patiesi uzticamais sporta auto. 2,0 litru sešcilindru
motors demonstrēja tam laikam cienījamu veiktspēju (150 ZS), pateicoties Yamaha
izstrādātajiem mehāniskajiem risinājumiem.
Filmēšanas laikā tika konstatēta
netipiska problēma – Bonda atveidotājs Šons Konerijs nevarēja komfortabli
iesēsties 2000GT salonā. Tas tika atrisināts gaužām vienkārši – nozāģējot jumtu
un padarot auto par kabrioletu. Šāds risinājums, visticamāk, negatīvi ietekmēja
sporta automašīnas vadāmību, līkumos virsbūvei nekontrolēti šūpojoties.
Lotus Esprit S1
(The Spy Who Loved Me - 1977)
Lūk, viens no atpazīstamākajiem Bonda auto! Sākotnējais Spirit bija apveltīts ar pievilcīgām dizaina formām un fantastiskām braukšanas īpašībām, tiesa, realitātē tam netrūka dažādu problēmu un uzbūves konstrukcijas īpatnību.
Filmā Esprit S1 perfekti ļāva Bondam
izvairīties no kravas automašīnām un eksplodējošiem objektiem. Atmiņā palika
aina, kurā, pēc izbraukšanas pludmales smiltīs, Bonds no automašīnas izmet
salonā ieklīdušu zivi. Kā gan tā tur nonāca? Mēs pieņemam, ka vainīgas apdares
paneļu spraugas.
Citroen 2CV6
(For Your Eyes Only - 1981)
Nedaudz neticami gan šķita tas, ka
2CKV izdevās tik veikli aizbēgt ļauno puišu vadītajiem Peugeot 504s.
Aston Martin
Vanquish (Die Another Day - 2002)
Ātra, skaļa un lieliski izsvarota
sporta kupeja, kas ir kā radīta dinamiskam braucienam. Interesanti, ka
robotizētā pārnesumu slēgāšana bija tik neizturama, ka Aston piedāvāja uzstādīt
mehānisko transmisiju, kas pasaulē iecienītajam supervaronim itin labi
piestāvēja.
Aston Martin
DB10 (Spectre - 2015)
Bonda līdz šim lieliskākais auto.
Ne tikai tāpēc, ka šis ir pirmais modelis, kas bija īpaši izstrādāts Džeimsa
Bonda filmai, nevis paņemts kāds modelis no autosalona, bet arī tādēļ, ka tas
nemaz nebija paredzēts Bondam. Kuri nav redzējuši filmu, 007 iekārojamo DB10
pārņēma no aģenta 009.
Patiesībā DB10 bija pārveidots V8
Vantage modelis un kopā tika saražoti 10 eksemplāri, kalpojot arī kā kaskadieru
un reklāmas mašīnas.
Jaguar CX-75
(Spectre - 2015)
Jaguar CX-75 tika izmantots
pakaļdzīšanās ainā, Bondam bēgot no ļauno darbiņu veicēja
mistera Hinksa. Ja kāds šaubās par to, vai abu mašīnu spēku samēri patiesi ir
līdzīgi, der atcerēties, kā Pīrsa Brosnana vadītais DB5 tika līdzi Famkas
Džensenas pilotētajam Ferrari F355.
Filmā izmantotajam CX-75 nebija
hibrīda piedziņa, tomēr tas jebkurā gadījumā ir viens no iespaidīgākajiem
Jaguar projektiem, kāds jebkad tapis.
Aston Martin
DB2/4 MkIII (Goldfinger - 1964)
Pirms Goldfinger filmas tika izdota tāda paša nosaukuma grāmata, kuras autors bija rakstnieks Ians Flemings. Tā vietā, lai izvēlētos Jaguar 3.4, Bonds priekšroku deva Aston Martin DB2/4 un, gluži kā filmā izmantotais auto, arī šis bija pirmais Bonda spēkrats, kuram tika uzstādīti dažādi uzlabojumiem.
To vidū bija pastiprinātas izturības
bamperi, radiolokators un slepenā nodalījumā zem vadītāja sēdekļa paslēpts Colt
45 ierocis. Interesanti, ka braukšanas ziņā šīs paaudzes modelis bija
saistošāks un aizraujošāks nekā DB5.
Alfa Romeo GTV6
(Octopussy - 1983)
Bonda filmu vēsturē itāļu auto zīmoli nav izcēlušies ar lielu spozmi. Goldeneye filmā piedalījās Ferrari F355, taču pat tas nespēja aizbēgt no vecāka gadagājuma DB5.
Lai arī 1983. gada filma
Octupussy nekļuva par Džeimsa Bonda filmu paraugstundu, kāds no radošās
komandas visai labi pārzināja itāļu autobūves apvāršņos, filmā iekļaujot V6
aizmugures piedziņas auto - Alfa Romeo GTV6.
Sākumā Džeims Bonds itāļu auto nozog no kādas sievietes, vēlāk ar iespaidīgām sānslīdēm bēgot no policijas. Neraugoties uz to, ka filmas darbība it kā notiek Vācijā, apkārtnes ceļi pārāk atgādina Oksfordšīru.
Filmas producentiem GTV6 tiešām paticis, jo tas iekļauts
pat filmas noslēdzošajās ainās, automašīnai ietraucoties ASV Rietumvācijas
armijas gaisa bāzē. Patiesībā tas notika kādā ciemā netālu no Oksfordšīras,
Anglijā.
Aston Martin
DBS (On Her Majesty’s Secret Service - 1969)
Šis DBS ir nepietiekami novērtēts
Aston Martin. Lai arī filmā tas bija redzams vien dažās ainās, šo modeli atceras
spilgta notikuma dēļ. Misis Treisija Bonda šajā modelī piedzīvoja pēdējos savas
dzīves mirkļus, pirms viņu skāra Irmas Buntas izšautā lode.
Sākotnēji tika paredzēts, ka DBS
iegūs V8 motoru, taču novēloto piegāžu dēļ 007 bija spiests iztikt ar rindā
novietotu sešu cilindru motoru no DB6. Vēlāk V8 motors tika palaists arī
sērijveida ražošanā.
Mercedes-Benz
600 (On Her Majesty’s Secret Service - 1969)
Lielo Mercedes-Benz limuzīnu izmantoja ļaundari ne tikai 1969. gada filmā “On Her Majesty's Secret Service”, bet arī 1971. gada “Diamonds Are Forever” un 1983. gada “Octupussy” daļās.
Par
ļauno puišu izvēli gan nebūtu jābrīnās. Mercedes-Benz 600 ir liels, askētisks
un draudīgs auto, un gluži piemērots sliktajiem zēniem. Turklāt, zem garā
motora pārsega atradās 6,3 litru V8 ar 300 ZS, kas ļāva braukt dinamiskāk nekā
ar dažu labu Bonda auto.
Rolls-Royce
Phantom III (Goldfinger - 1964)
Kāds gan auto būtu labāk
piemērots zelta tirgotājam Aurikam Goldfingeram, ja ne
majestātiskais Rolls-Royce ar 7,3
litru V12 motoru. Jā, tolaik Silver Seraph vēl nebija pieejams. Dinamikas ziņā
šis nebija spožākais piemērs, taču vairākas šī auto komponentes tika
izgatavotas no zelta. Līdz 100 km/h tas ieskrējās 16,8 sekundēs, kas ir sekundi
ātrāk nekā 1,2 litru Dacia Sandero. Tas var šķist pārsteidzoši līdz uzzināt, ka
Rolls-Royce sver 3500 kg.
Ford Mustang
Mach 1 (Diamonds Are Forever - 1971)
Ford Mustang Mach 1 bija viens no pēdējiem īstajiem Amerikāņu muskuļauto, pirms masīvajam Detroitas V8 nācās saskarties ar emisiju standartiem. 7,0 litru Super Cobra Jet attīstīja 375 ZS un mežonīgu 610 Nm griezes momentu.
“Diamonds Are Forever” filmā pakaļdzīšanās
aina bija atmiņā paliekoša ar braukšanu uz diviem ratiem, Mustangam
izspraucoties caur šauru eju, bēgot no policijas. Lai paveiktu šādu triku un
uzturētu ātrumu, bez bloķējošā diferenciāļa neiztikt.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...