Peugeot 2008: pirmie iespaidi
Jaunais Peugeot 2008
Pirmie iespaidi par franču krosoveru
Pieejama arī elektriskā versija
Ar ko jums asociējas skaitlis 2008? Varbūt ar Baraka
Obamas ievēlēšanu vai Pekinas olimpiskajām spēlēm? Visticamāk, ar finanšu
krīzes sākumu. Un tikai pavisam nedaudzi teiks, ka ar Peugeot 2008 –
galvenokārt tāpēc, ka objektīvi un subjektīvi tas konkurentu vidū īpaši
neizcēlās, turklāt patiesībā iznāca 2013. gadā.
Kopš tā laika Peugeot gan mums ir servējis lielisku
ģimenes SUV 3008 un vienu no labākajiem lielajiem SUV – 5008. Tagad tas ir
izmantojis līdzīgas sastāvdaļas, lai pagatavotu jaunu 2008, kam ir labas izredzes
pacīnīties pret Q2, Nissan Juke un Volkswagen T-Cross.
KĀDS TAS IR?
Bez kautrēšanās koncentrējies uz jaunāko modi, tas
izskatās ievērojami uzlabots iekšpusē, un būtiski pagarināta virsbūve ir
mazliet palielinājusi bagāžnieku un devusi ievērojami vairāk vietas pasažieriem
aizmugurē.
Dzinēju piedāvājumu veido benzīna turbomotori un
dīzelis, ko zinām no Peugeot 208, plus pieejama modeļa elektriskā versija
e-2008, kuras oficiālais nobraukums ir 310 kilometru.
Gaitā 2008 lielākoties ir patīkams, stabils un
viegli vadāms. Stūre ir viegla, bet akurāta, tāpēc auto vadīšana rosīgās ielās
ar aktīvu satiksmi norit bez stresa. Tiesa, auto ir mazāk savākts pie lielākiem
ātrumiem, un virsbūve sasveras, ja līkumus izbraucat strauji. Ja esat braucējs,
kas meklē izklaidi uz nomaļiem ceļiem, jūsu kaislību tas neuzkurinās; Q2 un
Seat Arona šķiet izveicīgāki un stabilāki līkumos.
Par spīti tam, gaita pilsētas apstākļos ir visai
stingra. Tā kļūst plūdenāka uz šosejas, kur 2008 šķiet stabilāks un labāk
kontrolē virsbūves svārstības, bet visā visumā T-Cross ir komfortablāks. Lai
vai kā, ikdienas scenārijos 2008 dabā nav nekā pa īstam kaitinoša.
Labāk pirktās versijas lomai ir izvirzīts Puretch
130 ar 1,2 litru benzīna turbodzinēju. Tas ir spēcīgs, elastīgs un ņiprs, bet,
vadoties no pieredzes, mēs lēšam, ka lielākajai daļai automobilistu pietiks ar
Puretech 100. Līdzīgā garā mēs iesakām palikt pie sešu pārnesumu manuālās
kārbas, ja vien jums automāts nav obligāts, jo piedāvātā astoņu pārnesumu kārba
ir dārga un dažkārt strādā saraustīti.
2008 ir viens no jaukākajiem interjeriem klasē.
Salikšanas kvalitāte ir ļoti laba, un dizains ir daudz iedvesmojošāks nekā uz
izteiktu funkcionalitāti orientētais konkurentu piedāvājums. Vienīgi pie skārienjutīgā
infoizklaides displeja (8 vai 10 collu) būs jāpierod un jāiemanās tas lietot.
Piemēram, tajā izvietota klimata vadība.
Pie 2008 stūres nevienam nevajadzētu izjust šaurību.
Jā, kā vairums mazo SUV, 2008 ir knapi augstāks par parastu hečbeku, bet
sēdekļi uzstādīti pietiekami augstu, lai jums dotu “dominējošu” sēdpozīciju.
Vienīgais patiesais trūkums te ir mazā kvadrātveida stūre, kas dažu vadītāju
skatienam aizsedz digitālo mērinstrumentu paneli.
2008 ir viens no lielākajiem automobiļiem klasē, un
tāds tas šķiet, arī sēžot aizmugurē. Telpa galvai ir mazliet sašaurināta, ja ir
uzstādīta panorāmas lūka, bet normāla, ja tās nav, un jūs varat izstiept kājas,
turklāt pēdām ir pulka vietas zem priekšējiem sēdekļiem. Bagāžnieks nav gluži
tikpat iespaidīgs, Renault Captur piedāvājot lielāku ietilpību. Taču nolaidiet
aizmugurējos sēdekļus, un 2008, salīdzinot ar konkurentiem, būs kā aviācijas
angārs.
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
Pircējiem ir pieejami četri aprīkojuma līmeņi, taču
vienkāršākais Active piedāvā visu, ko vairākums vēlēsies. Tas arī palīdz noturēt
cenu, jo modelis pieder klases nosacīti dārgākajam galam. Pilnībā aprīkota 2008
cena var sasniegt pat 30 000 €, bet tas jau ir gaumes jautājums. Taču,
izvēloties kādu no pamata versijām, nav šaubu, ka mazo SUV vidū 2008 iemieso
vienu no labākajiem un izdevīgākajiem pirkumiem.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...