Toyota prezentē 260 ZS jaudīgo GR Yaris ar pilnpiedziņu
Pilnpiedziņas hečbeks
260 ZS jauda un trīscilindru turbomotors
Otrais modelis GR sporta saimē
Toyota Tokijas autoizstādē oficiāli prezentējusi jauno GR Yaris karsto hečbeku, kuram ir ne vien 260 ZS turbomotors, bet arī patstāvīgā pilnpiedziņa. Sekojot divvietīgajam GR Supra, jaunais GR Yaris kļuvis par otro japāņu zīmola GR sporta modeli un tā izstrādē izmantota Pasaules rallija čempionātā (WRC) gūtā pieredze.
Gazoo Racing radītais pilnpiedziņas hečbeks kalpos kā būtisks atspēriena punkts ceļā uz nākamās paaudzes Yaris WRC, jo dinamiskais hečbeks veidots arī kā homologācijas modelis. Ne velti šī modeļa izstrādē lielu loma tika uzticēta Tommi Makinen Racing komandai, kas ir atbildīga arī par Toyota WRC programmu.
Kā atklājis Gazoo
Racing prezidents Šigeki Tomojama (Shigeki
Tomoyama), GR Supra tika izstrādāts sacīkšu trasēs, taču GR Yaris gēni meklējami
uzkrātajā rallija pieredzē – to esot gaidījuši daudzi šī zīmola fani.
GR Yaris veidots uz īpaši
pielāgotas Toyota TNGA platformas – priekšējā daļā izmantota GA-B mazo auto
platforma, bet aizmugurē atrodas GA-C, kas tiek izmantota, piemēram, Corolla
modelī.
Salīdzinot ar standarta Yaris hečbeku,
GR versijai ir unikāla virsbūve ar zemāku jumtu un uzlabotu aerodinamiku. Lai
samazinātu svaru, virsbūve veidota no oglekļa
šķiedras polimēra un alumīnija, samazinot auto pašmasu līdz 1280 kg. Sportiskais auto būs pieejams tikai trīsdurvju
versijā.
Kas attiecas uz virsbūves
dimensijām, GR Yaris ir 3995mm garš un 1805mm plats, bet tā riteņu bāze
sniedzas līdz 2558mm. Priekšējās ass platums ir 1530mm, bet aizmugurējās ass ir
par 30mm platāka.
Zem
pārsega atradīsies 1,6 litru trīscilindru turbomotors, kas attīstīs 260 ZS un
360 Nm griezes momentu. Benzīna agregāts būs savienots ar sešpakāpju
Inteliģento (iMT) transmisiju, kas uz katru riteni varēs novadīt atšķirīgu griezes
momentu. Pateicoties iepriekš iestatītiem režīmiem, griezes momentu varēs pilnībā
pārdalīt arī tikai uz aizmugures tiltu.
Standarta
aprīkojumā 18 collu vieglmetāla diski tiks apauti ar Dunlop Sport Maxx riepām,
taču par papildus maksu pieejamajā Circuit pakotnē tas iegūs Michelin Pilot
Sport 4s, ko papildina arī uz abām asīm uzstādīts Torsen ierobežotas slīdes
diferenciālis un izmainīti balstiekārtas regulējumi.
Zināms,
ka GR Yaris pārdošanā nonāks šī gada otrajā pusē. Japānā jau sākusies karstā
hečbeka iepriekšpārdošana. GR Yaris savā dzimtenē būs pieejams RZ First Edition
un RZ High Performance First Edition modifikācijās, kas tiks izlaistas
ierobežotā skaitā. Abām versijām veiktas dažādas korekcijas eksterjera un
interjera dizainā.
Precīza
modeļa cena pagaidām netiek atklāta, taču Japānā RZ First Edition versija
maksās 3,96 miljonus jenu, kas ir aptuveni 32 500 eiro.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...