Ziņas

Toyota prezentē 260 ZS jaudīgo GR Yaris ar pilnpiedziņu

Pilnpiedziņas hečbeks
260 ZS jauda un trīscilindru turbomotors
Otrais modelis GR sporta saimē

Toyota Tokijas autoizstādē oficiāli prezentējusi jauno GR Yaris karsto hečbeku, kuram ir ne vien 260 ZS turbomotors, bet arī patstāvīgā pilnpiedziņa. Sekojot divvietīgajam GR Supra, jaunais GR Yaris kļuvis par otro japāņu zīmola GR sporta modeli un tā izstrādē izmantota Pasaules rallija čempionātā (WRC) gūtā pieredze.

Gazoo Racing radītais pilnpiedziņas hečbeks kalpos kā būtisks atspēriena punkts ceļā uz nākamās paaudzes Yaris WRC, jo dinamiskais hečbeks veidots arī kā homologācijas modelis. Ne velti šī modeļa izstrādē lielu loma tika uzticēta Tommi Makinen Racing komandai, kas ir atbildīga arī par Toyota WRC programmu.

Kā atklājis Gazoo Racing prezidents Šigeki Tomojama (Shigeki Tomoyama), GR Supra tika izstrādāts sacīkšu trasēs, taču GR Yaris gēni meklējami uzkrātajā rallija pieredzē – to esot gaidījuši daudzi šī zīmola fani.

GR Yaris veidots uz īpaši pielāgotas Toyota TNGA platformas – priekšējā daļā izmantota GA-B mazo auto platforma, bet aizmugurē atrodas GA-C, kas tiek izmantota, piemēram, Corolla modelī.  

Salīdzinot ar standarta Yaris hečbeku, GR versijai ir unikāla virsbūve ar zemāku jumtu un uzlabotu aerodinamiku. Lai samazinātu svaru, virsbūve veidota no oglekļa šķiedras polimēra un alumīnija, samazinot auto pašmasu līdz 1280 kg.  Sportiskais auto būs pieejams tikai trīsdurvju versijā.

Kas attiecas uz virsbūves dimensijām, GR Yaris ir 3995mm garš un 1805mm plats, bet tā riteņu bāze sniedzas līdz 2558mm. Priekšējās ass platums ir 1530mm, bet aizmugurējās ass ir par 30mm platāka.

Zem pārsega atradīsies 1,6 litru trīscilindru turbomotors, kas attīstīs 260 ZS un 360 Nm griezes momentu. Benzīna agregāts būs savienots ar sešpakāpju Inteliģento (iMT) transmisiju, kas uz katru riteni varēs novadīt atšķirīgu griezes momentu. Pateicoties iepriekš iestatītiem režīmiem, griezes momentu varēs pilnībā pārdalīt arī tikai uz aizmugures tiltu.

Standarta aprīkojumā 18 collu vieglmetāla diski tiks apauti ar Dunlop Sport Maxx riepām, taču par papildus maksu pieejamajā Circuit pakotnē tas iegūs Michelin Pilot Sport 4s, ko papildina arī uz abām asīm uzstādīts Torsen ierobežotas slīdes diferenciālis un izmainīti balstiekārtas regulējumi.

Zināms, ka GR Yaris pārdošanā nonāks šī gada otrajā pusē. Japānā jau sākusies karstā hečbeka iepriekšpārdošana. GR Yaris savā dzimtenē būs pieejams RZ First Edition un RZ High Performance First Edition modifikācijās, kas tiks izlaistas ierobežotā skaitā. Abām versijām veiktas dažādas korekcijas eksterjera un interjera dizainā.

Precīza modeļa cena pagaidām netiek atklāta, taču Japānā RZ First Edition versija maksās 3,96 miljonus jenu, kas ir aptuveni 32 500 eiro.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.