Vērtē lasītāji

Volvo V60 Cross Country un V90 Cross Country: vērtē pircēji

Whatcar.lv lasītāji izmēģina jaunākos Cross Country modeļus
Volvo V60 Cross Country vai V90 Cross Country?
Testa brauciens Volvo salonā Mūsa Motors Rīga

Volvo modeļu klāstu papildinājis jaunākās paaudzes V60 Cross Country. Labi aprīkotais auto šobrīd ir pieejams par īpašu cenu, tāpat kā V90 Cross Country, kas ir lielāks un ietilpīgāks. Taču - kādas ir potenciālo pircēju domas par šiem modeļiem? Kā jaunākos Volvo vērtē tie, kas ikdienā pārvietojas ar citu ražotāju automašīnām? Un kāds viedoklis ir bijušajiem vai esošajiem Volvo īpašniekiem? Kurš būs viņu nākamais auto? Devāmies uz Mūsa Motors Rīga, Volvo oficiālā pārstāvja salonu Skanstes ielā Rīgā, lai rastu atbildes uz šiem jautājumiem.

Kaspars Strižko, ikdienā brauc ar Škoda Superb

Esmu pieradis pie lielāka izmēra auto un loģiski, ka labāk jutos Volvo V90 Cross Country. Gan pēc izmēriem, gan braukšanas sajūtām man tas šķiet laba alternatīva pašreizējam auto. Bet, iespējams, XC90 būtu vēl labāks variants. Jau nepietiek ar to, ka auto salons ir ietilpīgs, gribas arī sēdēt vēl augstāk. Nesen biju Amerikā, izbraukājos ar amerikāņu mašīnām un man iepatikās gan tie izmēri, gan komforts, gan jauda, kāda tur ir lielajiem sedaniem un SUV. ASV Bet, protams, V90 Cross Country nav ne vainas – glīts interjers, plašs aprīkojums, pilnpiedziņa. Manam Superb arī ir 2,0 litru dīzeļdzinējs, bet tikai priekšpiedziņa.

Bagāžas nodalījums ir ietilpīgs, taču man šobrīd ļoti patīk Superb liftbeka tipa risinājums, es nesaprotu, kāpēc citi tā netaisa, jo lielāku kravu pārvadāšanai tas ir ērtāk nekā klasiska sedana tipa virsbūve.  Jāskatās, jādomā, jāŗedz, kāds izskatīsies Superb  Scout, ko drīzumā sola Škoda. Tad jāsalīdzina cenas un jāizvērtē, jo pašreiz V90 Cross Country piedāvājums izskatās diezgan vilinošs. Ja ir jādod vērtējums no 1 līdz 5, es dodu 5. Volvo manuprāt būtu ļoti laba izvēle, jādomā vai mainīt auto pēc diviem gadiem vai ātrāk.

Guntars Rožkalns, ikdienā brauc ar Volvo S60 (2011. gads)

Manuprāt, nav smukākas mašīnas par Volvo. Visi jaunie Volvo izskatās iespaidīgi, īpaši interjeri. Šobrīd domāju par S60 vai S90, kas manām ikdienas vajadzībām šķiet piemērotāki, nekā Cross Country versijas. Man nav obligāti vajadzīgs paaugstināts klīrenss, kā arī universālis. Pa lauku ceļiem cenšos nebraukt, pārsvarā tikai pa šosejām. Sedani man patīk labāk.

Jā, Volvo zīmols man nav svešs, esmu apmierināts ar savu pašreizējo auto, kas ir iepriekšējās paaudzes S60. Esmu nobraucis 200 000 kilometru, bet nekādi lieli remonti nav bijuši jāveic, viss kalpo lieliski. Tam arī ir 2,0 litru dīzeļdzinējs, bet priekšpiedziņa un manuālā transmisija. Man kaut kā nav bijusi laba pieredze ar automātiskajām transmisijām, arī V60 Cross Country šķita, ka tā ir gausāka, nekā manuālā. Izmēģināju arī Dynamic režīmu, bet tik un tā pagaidām vēl neesmu automātisko transmisiju fans par spīti tam, ka mūsdienās tās jau ir septiņpakāpju vai astoņpakāpju, nevis piecpakāpju, kā senāk. Taču šobrīd V60 Cross Country var nopirkt tikai ar automātisko pārnesumkārbu.

Ainārs Mednis, brauc ar Škoda Superb (darba auto) un BMW X6

Šobrīd vēlos atbrīvoties no X6, ko labprāt mainītu pret V60 Cross Country. Tam ir mīkstāka piekare, nekā X6, arī Volvo imidžs šķiet labāks, nekā BMW, īpaši X6, ko speciāli nemeklēju, bet nopirku tikai tāpēc, ka bija izdevīgs piedāvājums un tobrīd tieši bija vajadzīgs kaut kāds lielāks auto. Sačipots, 300 ZS, jauda pilnīgi pietiekama. Taču pabraucot sapratu, ka X6 ir arī mīnusi, tai skaitā – tas ir ciets, jūt visas bedres un – tas ir pārāk uzkrītošs. Tam nāk līdzi negatīva aura, pat draugi, kad nopirku BMW, sāka aizdomīgi uz mani skatīties. Volvo ir neuzkrītošāks, ne tik vulgārs, bet tajā pat laikā elegants, komfortabls.

Pilsētā, ikdienā – pietiek ar V60 Cross Country, lielāku man nevajag. Un nekas nevar būt labāks par standarta automātisko pārnesumkārbu. Reaģē uz akseleratora pedāli ļoti OK, bez aizturēm. Un patiesībā, lai arī sākumā tas D4 motors šķita gauss, tas arī nodrošina pilnīgi pietiekamu jaudu. Manam darba auto - Superb - ir 1,8 benzīna motors, DSG kārba, bet tas neiet! Apdzīšanas jāpārdomā, jāplāno. Dīzeļdzinējs ir labāka izvēle, jo tam ir lielāks griezes moments. 

Valdis Zītars, pārdošanas direktors, brauc ar Toyota Auris

Es atnācu tāpēc, ka man šos auto gribējās redzēt, izmēģināt. Volvo man ir kādreiz bijis, bet šķiet, ka filozofija, kas bija šī zīmola pamatā, ir mainījusies. Daži vīpsnā, ka Volvo tagad ir ķīniešu īpašums, bet no otras puses – visi Volvo tagad izskatās atbilstoši cenām, ko par tiem prasa. V60 Cross Country gadījumā cena ir adekvāta par šāda līmeņa mašīnu un aprīkojumu, kas tajā ir. Man ir sajūta, ka arī es kaut kādā brīdī kļūšu par Volvo īpašnieku, tagad gribas paskatīties, kā citiem kalpo tie 2,0 litru motori, kādi ir teju visiem Volvo, tikai ar dažādiem jaudas parametriem. Cik uzticami tie ir? To es gribētu zināt. Bet kopumā V60 Cross Country ir ļoti simpātisks, gan braukšanas sajūtu, gan jaudas, gan arī komforta un drošības aprīkojuma ziņā.

Raivis Jēčis, tirdzniecības vadītājs, brauc ar Škoda Kodiaq 1,4 TSI (darba auto), BMW 530d xDrive (privātais)

Iespaids pozitīvs. Es laikam arī esmu pieskaitāms pie tiem cilvēkiem, kam nepatīk krosoveri un džipveidīgie, bet tas paaugstinātais klīrenss ikdienā noder. Piedāvājums tirgū ir neliels taču Volvo V60 Cross Country ir starp tiem, kas demonstrē labu vidusceļu starp SUV un parastu universāli. Man pašam nav bijis Volvo, tāpēc varu tikai minēt, kā līdzšinējie šī zīmola auto īpašnieki vērtē jauno modeli un tā infosistēmas displejus.

2,0 litru dīzelis varbūt neskan tik labi kā man gribētos, bet - tas ir četrcilindru motors un lielākā daļa pircēju tam uzmanību varbūt pat nepievērš. Vēl ievēroju, ka aizmugurē sēdēt - vismaz man - nebija īsti ērti. Tiesa gan, tas vairāk attiecas uz pasažieriem, nevis mani. Kopumā, kā jau minēju, iespaids ir labs, un laikam nesūdzētos, ja šāds būtu mans darba auto, kas šobrīd ir Škoda Kodiaq. Gribētos pamēģināt. Katrā ziņā - nesalīdzināmi praktiskāks un ģimenei draudzīgāks, nekā Mazda MX-5 rodsters, par kura iegādi domāju šobrīd. 



Juris Mendziņš, valdes loceklis aģentūrā "LETA", brauc ar BMW 5. sērijas Touring

Patīk tas, ka Volvo savos jaunajos modeļos ir saglabājuši kaut kadu cilvēcību mēraparātos - šeit nav redzami tikai digitālie displeji vien, ir ari analogie. Lielais vertikālais skārienjutīgais displejs paneļa vidū gan man šķita ērti, intuitīvi lietojams, tāpat kā Apple telefons. Tas, kas man Volvo V60 Cross Country īsti nepatika, bija panelis vējstiklā, kurā salikti tie visi sensori un pretstirnu drošības radari. Man šķita, ka tas ir pārāk masīvs un traucē ceļa pārredzamībai. Palaidu sedekli, cik zemu vien varu, bet tik un tā - ja man ir jānostājas otrajā joslā un jāredz, kas notiek ar luksoforu, tas aizsedz kopējo bildi. Taču pieļauju, ka tas ir pieraduma jautājums - varbūt pēc nedēļu ilgas braukšanas šī problēma izzūd. Tas pats ir ar automātiskajām pārnesumkarbām - mans negatīvais priekšstats par tām gan ir no pagātnē izmeģinātām amerikāņu mašīnām, tagad tie "automāti" ir labāki, kā šim konkrētajam auto - astoņpakāpju pārnesumkārba ir OK. Taču, neraugoties uz to, es esmu diezgan pārliecināts manuālo kārbu piekritējs. 




Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Volvo V60 Cross Country

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Gluži kā standarta Volvo V60, arī Cross Country ir ietilpīgs ģimenes universālis ar kvalitatīvu interjeru. Turklāt ceļošanai piemērotais auto ir labi aprīkots, komfortabls, viegli lietojams un daudzpusīgs, pateicoties paaugstinātajam klīrensam. Jāņem vērā tas, ka standarta V60 versija būs lētāka kā iegādes brīdī, tā arī lietošanas laikā, savukārt Audi A4 Allroad būs klusāks un izsmalcinātāks.