Testa brauciens

McLaren 720S Spider: testa brauciens

Izmēģinam McLaren 720S Spider
2,9 sekundes līdz 100 km/h
7,9 sekundes līdz 200 km/h

Pagājuši gandrīz divi gadi kopš klajā tika laista McLaren 720S kupeja - un daudzi auto entuziasti ir vienisprātis, ka tas joprojām ir pats labākais superkārs pasaulē. Tas patiesībā ir ļoti cienījams sasniegums uzņēmumam, kas nes senu, leģendāru zīmolu, bet patiesībā atsāka sērijveidā ražot automašīnas vien pirms nepilniem desmit gadiem. Pat McLaren atdzimšanas pirmsākumos tas ražoja sasodīti labus auto ar nolaižamu jumtu - 650S Spider un pirms tam arī 12C Spider. 

Tagad, kad McLaren ir pārstāvēts arī Baltijas valstīs - ar galveno pārstāvniecību Rīgā - šis zīmols ir kļuvis vēl intriģējošāks. Piedāvājumā ir viss McLaren modeļu spektrs, gan GT sērija, gan Sport sērija, gan arī Super Sport sērija, ko pārstāv šajā testa braucienā iemēģinātais 720S Spider. 



Kāds tas ir?

Ņemot vērā, ka McLaren 720S veidots uz oglekļa šķiedras arhitektūras, nozīmē, ka pāreja no kupejas uz kabrioletu bija iespējama bez upuriem šasijas papildu stingrības nodrošināšanā, kas automātiski nozīmētu lielāku svaru. Kamēr vēsturiski šī pāreja parasti ir vainagojusies ar to, ka kabriolets ir smagāks, neglītāks un lēnāks nekā kupeja, McLaren 720S gadījumā tā nav. Pat konstrukcija, kas pasargā vadītāju un pasažieri auto apgāšanās gadījumā ir veidota no oglekļa šķiedras.

Tagad - tehniskie dati. McLaren 720S Spider sver tikai 1332kg, tātad mazāk nekā Ferrari 488 Spider, un tikai 49kg vairāk, nekā kupeja. Un svara atšķirība nav traucējusi 720 ZS 4,0 V8 biturbo benzīna motoram nodrošināt 720S Spider tādu pašu 0-100 km/h paātrinājumu kā kupejai - 2,9 sekundes. Maksimālais ātrums - virs 320 km/h. Pat ar nolaistu jumtu.

Tas, vai tu tiešām gribēsi braukt ar 320 km/h, kad ir nolaists jumts ir cits jautājums, taču neaprakstāmā jauda, kas katapultē tevi pretī horizontam līdz ar akseleratora pedāļa nospiešanu līdz grīdai neatstāj ne mazākās šaubas, ka tas ir iespējams. 200 km/h tas sasniedz 7,9 sekundēs. Aiz šī sliekšņa varētu būt runa par kaut kādām sekunžu simtdaļām, kur kupeja "ieliek" Spider, taču vairumā Eiropas valstu pie šāda ātruma drīzāk būtu jābaidās par vadītāja apliecības saglabāšanu. 



Pārnesumkārba slēdzas zibenīgi, turklāt – jo augstāki ir motora apgriezieni, jo tās reakcija ir ātrāka, turklāt nav atšķirības vai tu tos maini pats, izmantojot sviras aiz stūres, vai arī ļauj tai darboties savā nodabā. Par motora skaņu – tas gan ir diezgan divdomīgs jautājums. Divām turbīnām aprīkotais V8 motors nerada tik smeldzīgu, nervus kutinošu troksni, kā, piemēram, Lamborghini Huracan Performante, taču tā dobjā rūkoņa nepārprotami liecina par iespaidīgo zirgspēku skaitu, kas atrodas zem motora pārsega. Ja tev tas patīk, tu vari nolaist stiklu, kas atrodas tieši aiz vadītāja un pasažiera galvām un izbaudīt šo akustisko pavadījumu vissīkākajās niansēs. 


Tomēr fakts, ka motora skaņa nav pārspīlēti dramatiska, labi papildina vēl vienu pozitīvu šī superkāra īpašību – ar to   iespējams arī mierīgi kreisēt pa šoseju, nenogurstoši veicot tālākus braucienus. Tas ir iespējams ne vien tāpēc, ka sporta sēdekļi ir pārsteidzoši ērti, interjers ir bagātīgi iztapsēts ar alakantaru un tajā, šķiet, nav nekā lieka. Arī tāpēc, ka McLaren 720S Spider ir komfortablāka gaita, nekā vairākiem citiem šīs klases pārstāvjiem. Tikai nedrīkst aizmirst par jau minētajiem zirgspēkiem - straujas kustības ar akseleratora pedāli jādara piesardzīgi, it īpaši, ja asfalts ir slapjš, kā mūsu testa brauciena laikā. 720S Spider aizmugure var izslīdēt bez brīdinājuma, un labi, ja šādos gadījumos tev ir vieta kursa izlīdzināšanas manevram. 


Ja tu zini, ko tu dari, tad viss ir kārtībā – tas ir ļoti ātrs, aizraujošs un patiešām sakarīgs superkārs, kas nepārtraukti rosina tevi braukt vēl ātrāk un meklēt savu spēju robežas. Precīzā un informatīvā stūre piešķir pārliecību, ka tu vari izdarīt visu, ko esi iedomājies. Tajā pat laikā, tu vari nekur neskriet, bet baudīt sauli - jumtu var nolaist vai pacelt 11 sekundēs, kas ir ātrāk nekā 650S Spider, turklāt ātruma slieksnis šim manevram ir jau 50 km/h – tātad, lielāks, nekā 650S. Papildaprīkojumā pieejamais stikla jumts izpilda maģiskus trikus – nospiežot pogu, tas maina tonējuma intensitāti – no tumša līdz pat praktiski caurspīdīgam.

Vai to ir vērts pirkt?

Cenas sākas no apmēram 235 tūkstošiem eiro vēl pirms nodokļiem un papildaprīkojuma opcijām – taču, ja vari to atļauties, tas ir to vērts. 720S Spider ir fantastisks auto, vienlīdz dinamisks, kā kupeja, no kuras tas ir atvasināts, turklāt nolaižamais jumts to ir padarījis vēl iekārojamāku. Un, kā atzīst ne viens vien šīs jomas speciālists, McLaren šobrīd ir savā vislabākajā formā, tātad tā noteikti nebūs apšaubāma investīcija. 

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

McLaren MP4-12C Coupe

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Inženiertehnisks meistardarbs. Neviena supermašīna nav ātrāka, precīzāka vai komfortablāka par McLaren MP4-12C.

Lietota auto tests