Latvijas lauksaimnieki izmēģina jaunākos Land Rover
LKPS "Latraps" un "Zemnieku Saeima" biedri Land Rover offroad parkā
Land Rover Discovery un Discovery Sport testa brauciens
Sadarbībā ar lauksaimniecības tehnikas žurnalu "Profi Latvija"
Land Rover modeļi vienmēr ir kalpojuši kā bezceļu braukšanas etalons jau sākot no leģendārā Defender, taču - cik labi šīs tradīcijas saglabājuši kompānijas jaunākie modeļi - Discovery un Discovery Sport?
Sadarbībā ar Land Rover un Jaguar dīleri Inchcape Motors Latvija, LKPS Latraps, Zemnieku Saeima un lauksaimniecības tehnikas žurnālu Profi Latvija, šos modeļus bezceļu trasē devās izmēģināt Latvijas lauksaimnieki - cilvēki, kuru ikdienā nepieciešami izturīgi auto ar labu caurgājamību sliktos ceļa apstākļos. Izmēģinājumiem tika piedāvāts arī Range Rover Velar, Evoque un - Jaguar F-Pace. Lūk, viņu viedokļi:
Andrejs Safonovs
"Ziedi JP"
Discovery ir Land Rover “kaujas zirgs”, kas vienlaikus grib
būt gan moderns, gan spējīgs braukt bezceļa apstākļos, tāpēc man to gribētos
izmēģināt līdzās Toyota Land Cruiser, ar ko pārvietojos ikdienā. Īpaši tāpēc,
ka Discovery savulaik taču bija “Camel Trophy” mašīna – un būtu interesanti
redzēt, cik daudz jaunais modelis spēj, salīdzinot ar citiem bezceļu auto. Lai
arī Discovery man šķiet pievilcīgāks, nekā Discovery Sport, no šodien izmēģinātajiem
auto man visvairāk patika Range Rover Velar. Mašīna ir uztaisīta diezgan
efektīva, vizuāli iespaidīga, daudz jauno tehnoloģiju – un arī izbraucot ar to,
šķita diezgan sakarīgs auto. Salons moderns, turklāt arī apdare ir kvalitatīva,
kas mūsdienās ir arvien retāk sastopama parādība. Es noteikti apsvērtu šī auto
iegādi, kad rastos nepieciešamība pēc jauna auto, vienīgais jautājums ir par
cenu – Velar sākumcena izskatās pievilcīga, taču šim testa auto ar visu tajā
iekļauto papildaprīkojumu un 300 ZS dīzeļmotoru tā ir ievērojami lielāka. Manuprāt
šādu Velar var salīdzināt ar Porsche Macan, jo BMW X5 vai X6 tomēr ir izmēros
nedaudz lielāki auto. Velar izskatās liels, bet vietas salonā nemaz tik daudz
nav. Drīzāk tiešo konkurentu vidū ir BMW X4 vai Audi Q5, taču aprīkojuma un
tehnoloģiju ziņā Velar ir pārāks.
Kristaps Dundurs
uzņēmējs
Discovery ir liels un masīvs, man vairāk patīk sportiskāki
auto, kā Velar. Tam ir arī ērtāka sēdpozīcija pies stūres, nekā Discovery,
turklāt, ja jau no rūpnīcas tas pieejams ar 300 ZS dīzeļmotoru – ideāli, man ar
to pietiek. Kārtīgi izmēģinājām to tepat trasē, viss ir kārtībā. Dizains ir
vienkārši perfekts, tiesa gan no priekšpuses un sāniem Velar izskatās
ievērojami labāk, nekā no aizmugures, kas ir mazliet sievišķīga. Salons
patiešām moderns ar tiem abiem displejiem, vienīgi pirmajā brīdī nebija viegli
tajos sameklēt vajadzīgo funkciju kontroles pogas. Taču tā manuprāt nav problēma,
dažu dienu laikā var apgūt. Līdzīga pieredze man savulaik bija ar Porsche
Cayenne – sākumā sarežģīti, daudz pogu, taču pēc trīs dienām jau viss bija
skaidrs. Protams, arī Velar gribētos izmēģināt garākā brauciena, lai saprastu,
kāds ir tā reālais degvielas patēriņš ikdienā. Ja tie ir apmēram 10 litri uz
100 km, tad attiecībā pret to jaudu tas būtu ideāli. Jo ir atšķirība, vai tu ar
vienu bāku vari nobraukt 800 vai 700 km, ja bāku pilda reizi nedēļā, kā es –
ilgtermiņā, gada garumā tā jau ir vairāku tūkstošu eiro starpība.
Raimonds Viļums
SIA "Ģeodēzija"
Land Rover Discovery, tieši tāpat kā līdzšinējais modelis,
rada iespaidu, ka vari braukt visur, nekādu problēmu nebūs. Laba pārredzamība,
augsta sēdpozīcija – arī uz šosejas tas rada pārliecinošu drošības sajūtu. Vizuāli
tas man patīk daudz labāk, nekā iepriekšējo paaudžu Discovery. Daži te šaubījās
par 2,0 litru motora jaudu – man gan tā šķita vairāk nekā pietiekama, pat izbrīnījos,
kad pateica ka tas nav 3,0 litru tilpuma motors. Skaņas ziņā arī nekādu
iebildumu man nebija. Tā kā parasti auto pērku operatīvajā līzingā, man arī nav
nekādu bažu par to, kāds ir 2,0 litru, ar 2 turbīnām aprīkotā motora resurss.
Iet labi, tieši tā kā gaidīju, labs gaitas komforts - pat braucot pa
nelīdzenajiem meža ceļiem. Ar manu augumu gan ērtāk sēdēt priekšā, aizmugurējos
sēdekļos tik ērti nejutos. Domāju, tas varētu būt labs auto ģimenei ar maziem
bērniem, tikai rūpīgāk jāizvērtē aprīkojuma nepieciešamība, lai cena nekļūtu
pārāk augsta. Land Rover modeļiem ir šī īpatnība, ka tos var nopirkt gan lēti,
gan dārgi, bet pat dārgākajām modifikācijām salona apdare atsevišķās vietās ir
tāda pati kā šī modeļa lētākajām versijām. Tas audums ir tieši tāds pats kā
Range Rover Evoque, ar ko braucu, pirms nopirku Jaguar F-Pace.
Viesturs Ozoliņš
lauksaimnieks
Manā saimniecībā jau labu laiku ir iepriekšējās paaudzes
Discovery, kas ir ideāli piemērots gan bezceļa apstākļiem, gan tālākiem
braucieniem – jo nekad nav bijušas šaubas par tā ietilpību un visurgājēja
spējām. Jaunais modelis ir kļuvis civilizētāks, tam vairs nav rāmja šasijas, jo
acīmredzot bija nepieciešams samazināt tā svaru, lai izmantotu 2,0 litru motoru
– nevis 3,0 litru, kā līdz šim. Attiecīgi izmaiņas jūtamas arī salonā –
septiņvietīgs tas ir, taču, piemēram, otrajā sēdekļu rindā tik ērti kā
līdzšinējā modelī vairs nav, tāpēc, ka sēdekļi novietoti tuvāk grīdai. Šajā
ziņā pārāks ir Discovery Sport – tajā aizmugurē bija ērtāk sēdēt, nekā
Discovery. Līdzšinējā Discovery modelī man nebija nekādu iebildumu pret salona
apdares materiālu kvalitāti – viss ir praktisks un izturīgs, taču, pērkot jauno
modeli, būtu jāizvērtē - kādas apdares opcijas ir pieejamas. Piemēram man,
braucot makšķerēt, tā melnā, spīdīgā plastmasa, kas bija šajā testa auto,
nebūtu prātīgākais risinājums – jāizvēlas kaut kas praktiskāks, drošāks pret
skrāpējumiem.
Elvis Lazdiņš
ZS “Lazdiņi”, SIA “Latvijas Grauds”
Daudz pārvietojos tieši pa lauku ceļiem, īpaši vasarā, taču
rudenī un ziemā sanāk bieži braukt uz Rīgu, tāpēc man optimāli šķiet tādi auto,
kas ir piemēroti gan šosejai, gan laukiem. Man ir bijusi pieredze ar daudziem
auto – to vidū Audi A6 Allroad, Volvo XC90, Volvo XC60, bet šobrīd braucu ar
Audi Q7. Jāteic, ir bijusi gana liela pieredze ne tikai braukšanas ziņā, bet –
daudz ir būts arī servisos, tāpēc darba vajadzībām savu auto cenšos izmantot
mazāk un uz lauka braucu ar Volkswagen Amarok. No šeit izmēģinātajiem auto man
labāk patika Land Rover Discovery, jāteic – ļoti laba mašīna. Gan uz ceļa, gan
bezceļa apstākļos turējās godam, labs klīrenss – šajā ziņā nevar salīdzināt ar
Allroad, jo Discovery caurgājamība ir krietni labāka, turklāt tu sēdi augstu un
arī gaitas komforts nezūd. Man patīk automašīnas ar labu vadāmību, nevis tās,
kurās sajūta ir kā peldošā kuģī. Discovery
šāda problēma nebija – stūre ir precīza, bet tajā pašā laikā viegla - nevajag abas rokas, lai to pagrieztu. Tomēr,
lai arī Discovery ir labas bezceļu braukšanas spējas, man būtu žēl to “lauzt”,
tam ir domāti citi auto – taču skaidrs, ka Ziemassvētkos pēc eglītes droši var
braukt stigā un nebaidīties, ka tur arī paliksi. Vēl viena lieta, kas man
patika – moderns salona iekārtojums – dažādi displeji, var redzēt riteņu
stāvokli, visdažādāko informāciju. Par sēdekļiem – konkrētajā testa auto bija
diezgan klasiski sēdekļi, man patīk sportiskāki, zemāki. Tomēr kopējā atmosfēra
salonā – ļoti laba, viss kvalitatīvi nostrādāts, nav nekāda lētuma piegarša. Par
2,0 litru dīzeļdzinēju gan īsti neesmu drošs – varbūt tas ir jaunības trakums,
bet man līdz šim bijusi pārliecība, ka trīslitrīgie, sešu cilindru dīzeļmotori
rūc labāk. Tomēr arī degvielas patēriņš man ir svarīgs – jo mašīnu parasti
pērkam, lai nobrauktu vismaz līdz 200 tūkstošiem kilometru. Tāpēc būtu jāpatestē,
jāpaskatās – kāda ir Discovery jaudas un degvielas patēriņa attiecība. Ja diviem
auto ar vienādu motora tilpumu patēriņa atšķirība ir 3 litri, es uzskatu, ka
tas ir daudz.
Kristaps Bruss
ZS “Strazdi”
Ikdienā braucu ar Nissan Navara, jo man kā agronomam bieži ir
jāved ķīmija un citas līdzīgas kravas, piemēram degviela, tāpēc darbam arī
nākamo pirkšu pikapu. Privātais man ir vieglais auto, taču nesen saimniecībā
iegādājāmies Jaguar F-Pace. Lai arī ar to biežāk brauc mans tēvs, arī es par
Jaguar Land Rover jau šo to zinu, tāpēc bija interesanti atbraukt un izmēģināt
arī Discovery un Discovery Sport. Teikšu godīgi – Discovery salons man patika labāk,
nekā ārējais dizains – un manā izpratnē tieši salona iekārtojums ir viens no
svarīgākajiem rādītājiem. Salonā tu pavadi ilgāku laiku, tāpēc tas, kā auto
izskatās no ārpuses nav īpaši būtiski. Komforts labs, auto spējas ir
pārsteidzošas – pirmoreiz izmēģināju, cik ērti ir braukt pa tik stāvām nogāzēm,
šādos apstākļos, paļaujoties uz visām palīgsistēmām, kas Discovery ir. Tehniski
– ļoti laba mašīna, visu izdara teicami, arī auto izmēri ir OK. Vienīgi tas
dizains… Piemēram Velar, ko izmēģinājām, man ļoti patika, gan no ārpuses, gan
iekšpuses, taču – nedaudz par mazu. Ja
tas būtu mazliet lielāks, man tā būtu ideāla mašīna. Perfekts salons, viss
smalki noslīpēts, izstrādāts. Tomēr arī cena ir atbilstoša – šajā ziņā
Discovery ir pieejamāks produkts un arī ietilpība manām vajadzībām ir lielāka,
nekā Discovery Sport.
Uvis Slakteris
SIA "Mālnieki"
Discovery ir ļoti labs, bezceļiem piemērots klīrenss,
komfortabls salons, plašs aprīkojums, tai skaitā visādas, it kā sīkas, bet
svarīgas nianses, piemēram, ka tu vari notīrīt atpakaļskata kameru, neizkāpjot
no auto – jo es savai mašīnai katru dienu to esmu spiests darīt pirms iekāpšanas.
Ja salīdzina Discovery ar Discovery Sport, tieši Sport modelim man aizmugurē
bija ērtāk sēdēt, nekā izmēros lielākajā auto, jo sēdeklis nav tik zemu
novietots. Interesanti, ka Discovery Sport ir nedaudz cietāka gaita, bet arī
bezceļa apstākļos tas šķita izveicīgāks, nekā lielākais un acīmredzot smagākais
Discovery. Tepat uzreiz salīdzinājām Discovery Sport ar F-Pace – vizuāli man
Jaguar patīk labāk, bet atkal – vietas aizmugurē šķiet mazdrusciņ mazāk, nekā
Land Rover Discovery Sport. Savukārt trasē ātrāks, protams, bija Jaguar F-Pace,
kas man šķiet vislabākais variants, ja salīdzina ar visiem šeit šodien
izmēģinātajiem auto.
Aivis Aizsilnieks
SIA "Palsa"
Discovery Sport man patika labāk nekā Discovery, tieši
mazāko izmēru dēļ, kas nodrošina labāku apkārtējo pārredzamību bezceļa
apstākļos. Turklāt tiem tas iet cauri tikpat labi kā lielais. Izmēru ziņā es
varētu salīdzināt Discovery ar savu Q7, pie kura gan es laikam esmu vairāk
pieradis un tāpēc jūtos komfortablāk. Tiesa gan, tādos bezceļa apstākļos kā
šeit ar Land Rover, es ar Q7 neesmu braucis. Pat Land Rover Evoque jau ir
cienījams klīrenss, taču, salīdzinot Discovery ar Discovery Sport, man labāk
patika Sport. Interesanti arī būtu paskatīties kā tā deviņpakāpju automātiskā
pārnesumkārba ietekmē degvielas patēriņu, varētu būt labāk, nekā ar
astoņpakāpju. Vēl gan izmaksas ietekmē arī tālākpārdošanas vērtība – par šiem
auto to vēl ir grūti spriest.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...