Volvo Truck joprojām drošības sistēmu avangardā
Volvo Trucks pasākums Slovakia Ring
Jaunākās kravas auto drošības sistēmas
Izglītojošas programmas velobraucējiem un gājējiem

Volvo daudziem ir kā sinonīms inovatīvām drošības sistēmām, turklāt ne tikai vieglajiem, bet arī kravas auto. Whatcar.lv viesojās Slovākijas autošosejas trasē Slovakia Ring, kur ražotājs iepazīstināja ar Volvo kravas auto jaunākajām tehnoloģijām, bet Volvo Trucks speciālisti īpašās prezentācijās padalījās ar savu skatījumu uz nākotnes tendencēm.
Volvo jau izsenis ir bijis dažādu aktīvās un pasīvās drošības risinājumu avangardā, savukārt Volvo Trucks jau 1994. gadā bija pirmie, kas nodemonstrēja avārijas bremzēšanas sistēmu EBA (Emergency Brake Assist). Kopš tā laika sistēma vairākas reizes ir tikusi modernizēta – pašlaik ražošanā ir tās ceturtā paaudze.Sistēmas darbības princips pa šiem gadiem nav mainījies, tās attīstība pamatā ir saistīta ar darbības precizitātes un stabilitātes uzlabošanu. EBA sistēmas radars un videokamera pārlūko ceļu 200 metrus pirms automobiļa un bīstama distances samazinājuma gadījumā dod signālu vadības datoram. Ja vadītājs nereaģē – mašīna pati palēninās un ja nepieciešams, pat apstājas. Taču sistēma atslēdzas, līdzko vadītājs nospiež akseleratora pedāli, jo cilvēks tomēr vēl ir galvenais noteicējs, bet elektronika - tikai palīgs.
Pats smagākais EBA pārbaudījums ir kad kravas auto ar ātrumu 80 km/h brauc virsū stāvošam vieglajam auto. Bremzēšanas ceļš tad sastāda tikai 40 metrus. Tiesa šī sistēma nav visspēcīga un tā to nav jāuztver, jo daudz atkarīgs no ceļa, meteoroloģiskajiem un citiem apstākļiem. Taču jebkurā gadījumā EBA palīdz ievērojami samazināt sadursmes sekas, pat ja nav izdevies no tās izvairīties.
Drošības sistēmas šobrīd un nākotnē
Starp citu Eiropas
savienībā kopš 2015. gada novembra avārijas bremzēšanas sistēma ir obligāta
visiem pārdotajiem jaunajiem smagsvara kravas auto ar divām un trim asīm. Taču
šie noteikumi nepieprasa pilnīgu avārijas apstāšanos – mašīnai patstāvīgi
jāspēj samazināt ātrums par 10 km/h, bet no 2018. gada jāspēj palēnināties par
20 km/h.
Volvo apkopotie dati liecina, ka tas ļaušot par aptuveni 20% samazināt
negadījumu sekas avārijās ar kravas auto līdzdalību. Šie paši drošības
atskaites dati parāda, ka pagājušajā gadā ceļu satiksmes negadījumos visā
pasaulē gājuši bojā miljons divsimt
tūkstoši cilvēku.
Lai šis skaitlis būtu uzskatāmāk uztverams, Volvo eksperti to pārrēķina dramatiskākā salīdzinājumā – tas būtu tāpat kā, ja katru dienu pasaulē nogāztos desmit pilnas pasažieru lidmašīnas. Eiropā gadā iet bojā 26 000 cilvēku un gandrīz puse no upuriem ir braukuši vieglajos auto. Nākamā satiksmes dalībnieku grupa pēc upuru skaita ir gājēji, bet 15% negadījumu vainojami kravas auto.
Atsevišķi izdalot avārijas
ar kravas auto, redzams, ka 65% ir sadursmes ar vieglajiem transportlīdzekļiem, no kurām puse
ir frontālas, bet katrā piektajā gadījumā vieglais strauji nobremzējis pirms
kravas auto.
Ja pats sevi nesargāsi, arī drošības sistēmas var nepasargāt
Otrajā vietā pēc statistikas ir sadursmes ar gājējiem un
velosipēdistiem, kur lielākoties letāls iznākums ir tad, ja upuris atradies
aklajā zonā – kabīnei labajā pusē. Tādēļ daudzi kravas auto ražotāji ievieš
dažādas elektroniskas uzraudzības sistēmas, kas vadītājam ļauj labāk sekot
situācijai labajā pusē.
Volvo Trucks ieviesis arī dažādas audzinošas
programmas, piemēram, “Redzi un esi redzams”, kas gājējiem un velobraucējiem
skaidro šīs kravas auto pārredzamības problēmas, kā arī ir īpašas šāda veida
programmas bērniem. Izskriešana uz ielas braucoša kravas auto priekšā, it īpaši diennakts tumšajā laikā, var būt nāvējoša.
Skaties video!
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...