Testa brauciens

Dacia atjaunotais modeļu klāsts: pirmie iespaidi

Izmēģinām atjaunināto Dacia modeļu paleti
Dacia Sandero, Logan, Duster
Dacia Duster ar automātisko transmisiju

Autors

Renault meitas zīmols Dacia no vienkārši lētu auto ražotāja jau kļuvis par globālā auto tirgus spēlētāju, veiksmīgi attīstoties, gan Austrumeiropā, gan Ziemeļāfrikas arābu valstīs, gan tādās strauji augošās ekonomikās, kā Indija, Brazīlija un Irāna. Aizvadītā gada nogalē Dacia atjaunojusi lielāko daļu modeļu klāsta. Mēs devāmies uz Horvātiju, lai to izmēģinātu.

Kādas ir izmaiņas?

Phase 2- tā francūžiem ierastajā nomenklatūrā apzīmē atjaunoto modeļu gammu, nu ietver Sandero,  Sandero Stepway, Logan un Logan MCV. Modeļiem piešķirts jauns interjera un eksterjera stils. Atjaunotie Dacia ieguvuši jaunu radiatora resti un LED optiku. LED dienas gaitas gaismu lukturi pārveidoti, ietverot četrus taisnstūrus, Dacia optiku izveidojot par šo mašīnu atpazīšanas zīmi.

Galvenās izmaiņas interjerā - jauns, četru spieķu stūres rats ar modernizētu Dacia logo, jauna viduskonsole un durvju rokturi ar klavierlakas pārklājumu. Stūre  izceļas ar kvalitatīvu  Soft Feel apdari, kas auto interjeru padara sajūtās dārgāku. Dacia modeļi visā diapazonā sēdekļiem piedāvā arī jaunu mēbeļu audumu.  Tikmēr skopākas izmaiņas  saņēmuši Dokker, Dokker Van un Lodgy, jo tagad var lepoties ar uzlabotu eksterjeru.

Dacia modernizētā modeļu gamma tiek izgatavota rūpnīcās Pitesti Rumānijā, Tanžērā un Kasablankā Marokā, kā arī Oranā Alžīrijā.



Līdzās kosmētiskai sejas atjaunošanai ražotājs piedāvā būtiskus tehniskus jauninājumus. Beidzot zīmola komerciāli veiksmīgākais modelis (arī Latvijā) - Duster pieejams ar automātisko ātrumkārbu.

Dacia Duster - tagad arī ar automātisko transmisiju

Pēc debijas pēdējā Parīzes auto izstādē, ceļu pie pircējiem sākusi Duster versija ar sešu pakāpju EDC (Efficient Dual Clutch) robotizēto divsajūgu  transmisiju. Braukšanas sajūtās un degvielas ekonomijā tā piedāvā salīdzinoši veiksmīgu alternatīvu manuālām ātrumkārbām. Duster, gluži kā radinieka  Renault Kadjar gadījumā, EDC pārnesumkārba ir sajūgta ar K9K  modeļa 1,5 litru dīzeļdzinēja 110 ZS versiju.

Šāds agregātu tandēms, gluži kā Renault/Nissan radiniekiem, arī Duster nodrošina tikai 4x2 priekšpiedziņu. Sešpakāpju dubultā sajūga transmisija EDC sekmē gaitas komfortu, arī vienmērīgu, gludu pārslēgšanos… pat atzīstamu degvielas ekonomiju un zemu CO2 izmešu līmeni, kas ir ļoti tuvs manuālo transmisiju iespējām.

Kā minējām, EDC pārnesumkārba ir divu sajūgu  transmisija, kur viens sajūgs kontrolē nepāra pārnesumu zobratus (1., 3. un 5.) bet otrais pārvalda pāra ātrumu zobratus (2., 4. un 6.).Pārnesumu slēgšanos nodrošina elektropiedziņa, kuru, savukārt, kontrolē vadības bloks,  izvēloties atbilstošu pārnesumu.

Ātrumus pārslēdzot, līdz minimumam samazināts mehāniskās enerģijas zudums laika vienībā. Kamēr pirmais sajūgs atveras, tikmēr otrs vienlaicīgi aizveras,  garantējot nevainojamu zobratu sazobi slēgšanās laikā. Sistēma nodrošina strauju, bet plūdenu pārnesumu maiņu.

Gaitā auto ir pietiekami elastīgs un žirgts, taču skaņas izolācija ir sliktāka nekā radiniekam Renault Kadjar, jo motora troksnis salonā jūtams daudz spilgtāk nekā dažus tūkstošu vairāk vērtajam Renault “apvidniekam”.



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Dacia Sandero hečbeks

What Car? Vērtē Novērtēts ar 2 no 5

Sandero neizceļas ar labu vadāmību, drošības aprīkojumu vai salona apdari, taču tas ir ļoti lēts. Tiesa gan, jārēķinās, ka tālākpārdošanas vērtība būs zema.

Lietota auto tests