Vērtē lasītāji

Jeep un Fiat testu diena: vērtē Whatcar.lv lasītāji

Jeep Grand Cherokee un Fiat 4x4 testu diena
Ielūdz Fiat un Jeep pārstāvis Autobrava
Vērtē Whatcar.lv lasītāji

Sadarbībā ar Jeep un Fiat dīleri Autobrava mēs piedāvājām saviem lasītājiem iespēju izmēģināt atjaunināto Jeep Grand Cherokee, kā arī  pilnpiedziņas Fiat Freemont un Fiat Panda un arī vēl vienu Fiat jaunumu - priekšpiedziņas Fiat 500L.

Kādas ir viņu domas par šiem auto?  Lasi viņu viedokļus šajā reportāžā!


Ainārs Priede

Ikdienā brauc ar - Mercedes Benz ML55 AMG

Nodarbošanās - Uzņēmējs

Testēja - Fiat Freemont

Ar šīs testu dienas mazajiem bezceļu pauguriem Freemont tika galā lieliski. Salonā vieta ir pietiekoši, un par 170 ZS dzinēja atsaucību sūdzēties nevar, tomēr jāatzīst, ka neuzrunā ārējais dizains. Par funkcionalitāti šaubu nav – trešā sēdekļu rinda ir liels pluss un var teikt, ka pat Jeep Cherokee aizmugurē vietas nav ievērojami vairāk.

Automašīnas cena ir pieņemama un saprātīga, vērtējot Freemont veiktspēju dažādos ceļa apstākļos. Uzskatu, ka šī mašīna būs piemērota tiem, kuriem nav svarīgi pazīmēties, bet gan praktiski domājošiem, jo iebraukšana mežā vai sniegotā apvidū nesagādās raizes. Šajā cenu kategorijā un 4x4 segmentā vienīgais konkurents manā izpratnē varētu būt Dacia Duster.

Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Jānis Feldmanis

Dažkārt brauc ar - Audi Cabrio

Nodarbošanās - Finanšu policija

Testēja - Fiat Freemont

Salīdzinot ar 500L, šis auto nekādus pārsteigumus neradīja – vienkāršs ģimenes auto. 170 ZS dzinēju var uzskatīt par minimumu, lai šādu auto vēl aprīkotu ar automātisko kārbu, kas daļēji aprij dzinēja jaudu. Piecu pakāpju automātiskās kārbas darbība šķiet vecmodīga un katru pārslēgšanos varēja pārāk labi sajust.

Freemont nederēs tiem cilvēkiem, kas vēlas atšķirties no pelēkās masas, jo šis auto itin viegli saplūst ar citiem satiksmes dalībniekiem. Ja turpina salīdzināt ar 500L, tad caurgājamība, protams, ir labāka, jo aizmugurējo riteņu pieslēgšanos slidenās vietās varēja labi just un tas palīdzēja kontrolēt situāciju, savukārt skaņas izolācija piecvietīgajam modelim ir labāka. Ģimenei ar diviem vai trim bērniem šis ir labs variants.

Vērtējums: Novērtēts ar 3 no 5

Aldis Bremze

Ikdienā brauc ar - Jeep Grand Cherokee 2004. g

Nodarbošanās - Strādā valsts uzņēmumā

Testēja - Jeep Grand Cherokee


Ļoti patīkamas sajūtas! Atšķirībā no iepriekšējām paaudzēm, šo Cherokee pilnpiedziņu kontrolē elektronika, tāpēc gaitas īpašības ir atšķirīgas, bet esmu ļoti apmierināts ar uzrādīto rezultātu. Neskatoties uz virsbūves apmēriem, ar to ir patīkami braukt gan uz šosejas, gan šādos dubļainos meža ceļos. Aizmugurē sēdošajiem vietas ir vairāk kā vecajā Jeep, un kājas var brīvi justies arī tad, ja vadītājs ir gara auguma.

Vizuāli jaunā modeļa dizains ir pievilcīgs. Interesanti, ka atrodoties salonā, auto nešķiet tik liels kā no ārpuses un neveidojas lempīga vai gausa auto priekšstats. Iepriecina arī cena – Jeep konkurenti ir krietni vien dārgāki. Es personiski dotu priekšroku šim auto, nevis BMW X5, jo finansiāli tas ir izdevīgāks, bet pilda tās pašas funkcijas.

Vērtējums: Novērtēts ar 5 no 5

Artūrs Mecbergs

Nodarbošanās - Strādā Jūrmalas jauno projektu attīstībā

Ikdienā brauc ar - BMW 525D F10

Testēja - Jeep Grand Cherokee


Ikdienā es neesmu offroad braukšanas speciālists, taču pateicoties Whatcar.lv šodien varēju izbaudīt bezceļus! Meža dubļu vannas un nelīdzenumus tas pārvar lieliski. Arī uz asfalta Jeep patīkami pārsteidza, un daudzās bedres vai aku vāki nelika just diskomfortu. Mūsu ģimenes autoparkā ir arī BMW X6, kas mudina uz agresīvāku braukšanas stilu, bet Jeep gadījumā tā nebija. Stūres vadība ir precīza, kas uzlabo braukšanas komfortu. Esmu braucis ar 10 gadus vecāku modeli, kas vairāk atgādināja bobiku,  bet šī paaudze jau ir ļoti tuvu premium klases konkurentiem, piemēram, Range Rover Sport.

Ja iepriekšējās Jeep versijas iznākšanu es nemaz nepamanīju, tad veiktie uzlabojumi vizuālajā noformējumā ir devuši lielu iespaidu uz auto kopējo tēlu, un to var uzreiz pamanīt.  Cena ir ļoti pieņemama, jo šādā kategorijā par Jeep bāzes komplektāciju nāksies samaksāt tikpat daudz, cik par Hyundai Santa Fe, un es personiski dotu priekšroku Grand Cherokee. Pat tad, ja tiek izvēlēts ļoti bagātīgs aprīkojums, tas vēl joprojām maksā nesalīdzināmi lētāk kā BMW X6 vai X5.

Jeep zīmols Latvijā vēl nav ieguvis plašu atpazīstamību, un vecākajiem modeļiem tālākpārdošanas vērtības kritums bija ļoti straujš, tomēr kopumā jāsaka, ka jaunās paaudzes modelis ir izdevies ļoti labs. Piemērots auto praktiski domājošiem cilvēkiem, kuri var atļauties jaunu auto ar labu caurgājamību un komfortu par nelielu cenu.

Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Kaspars Zelčs

Ikdienā brauc ar - Ford Kuga

Testēja - Jeep Grand Cherokee


Esmu braucis ar Land Rover Discovery, un šis Jeep uzrāda ļoti līdzīgu sniegumu gan jaudas, gan veiktspējas ziņā. Ja vērtējam komforta līmeni, tad šajā ziņā nav ne ko pielikt, ne atņemt. Vadāmība ir lieliska un nekādas palielinātas virsbūves svārstības nevarēja izjust, tai skaitā arī kalnainā apvidū. Jaunā astoņpakāpju automātiskā kārba strādā teicami, un pārnesumu slēgšana pie stūres arī ir izstrādāta veiksmīgi.

Interjera kvalitāte, salīdzinot ar priekšgājējiem, ir manāmi uzlabojusies, un tagad to jau var saukt par premium klases auto. Sēžot aizmugurē šķita, ka kājas atrodas pārāk augstu, tomēr tā varētu būt vienkārši šī auto īpatnība, nevis mīnuss. Lai arī no amerikāņu gēniem ir palicis tikai nosaukums, BMW pārnesumkārba un dažādi jaunievedumi no citiem autoražotājiem šo modeli ir padarījuši tikai labāku. 

Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Edijs Lazdiņš

Ikdienā brauc ar - Škoda Fabia

Nodarbošanās - Dienē armijā

Testēja - Fiat Panda

Pēc testa brauciena neko sliktu nevaru teikt! Salīdzinot ar citiem Fiat modeļiem, šis ir skaļāks - skaņas izolācija nav tik augstā līmenī. Vēlētos izmēģināt šo auto arī lielākās dubļu peļķēs, bet ar šodienas pārbaudījumiem tas tika galā labi. Dzinējs ir savai jaudai atbilstošs, tāpēc pārsteigumus nesagādāja, bet pilsētai ar šādu agregātu pietiek. Uzskatu, ka Panda ir piemērota vecākiem pāriem vai sievietēm ar bērniem – cilvēkiem, kuri vēlas bez steigas pārvietoties, nemaksājot par auto lielu naudu. Lai arī es personiski šādu auto neiegādātos, tomēr tā atšķirīgais dizains un pieņemamā cena noteikti ieinteresēs pircējus.

Vērtējums: Novērtēts ar 3 no 5

Jānis Pipars

Ikdienā brauc ar - Opel Zafira

Nodarbošanās - Šoferis

Testēja - Fiat Panda

Vērtējot Fiat zīmolu kopumā, esmu patīkami pārsteigts, bet man personiski ir grūti saskatīt šī auto nozīmi. Vienīgais potenciāls varētu būt gadījumā, ja tas tiktu pārveidots par komerctransportu, kurā pārvadāt preci pilsētas apstākļos vai kā policijas dienesta auto. Šādā veidā - ar atdalītu salonu no kravas kastes - Panda varētu kļūt pieprasītāks iepirkumos. Mehāniskās kārbas vietā priekšroku dotu automātiskajai, tomēr ar šādu opciju to nevar aprīkot.

No plusiem – laba caurgājamība, kas atvieglo piebraukšanu grūtās vietās, un laba balstiekārta, kas negrab un neklaudz arī bedrēs. Dzinējs ir mazs, bet, ņemot vērā arī mazos Pandas apmērus, ar tā jaudu pilnībā pietiek, savukārt 500L modelī konkrētais dzinējs jau bija pārāk švaks. Cena ir ļoti pieņemama un kopumā auto ar saviem pienākumiem tiek galā labi.


Vērtējums: Novērtēts ar 5 no 5

Māris Feldmanis

Ikdienā brauc ar - Volkswagen Passat

Nodarbošanās - Moto nozare

Testēja - Fiat 500L

Vērtējot vadāmību un izjūtas salonā var teikt, ka šis ir pilsētas auto. Arī nelielais dzinējs nelielos ātrumos ir atsaucīgs, tomēr apdzīšanas manevrs uz šosejas varētu radīt problēmas. Iebraucot bedrainākos un grūti izbraucamos ceļa posmos, patīkami pārsteidza caurgājamība. Ne reizi auto apakšai nepieskārās kādi akmeņi vai citi šķēršļi, tāpēc klīrensu var uzskatīt par ļoti labu.

Arī degvielas patēriņš ir pieņemams. Uzskatu, ja bezceļos auto spēj uzrādīt mazāk kā 10 litru patēriņu, tad tas ir labs rezultāts. Interjers ir kvalitatīvi izstrādāts,nezaudējot praktiskumu – salonā ir vairāki nelieli mantu nodalījumi, savukārt stūrei un sēdekļiem ir vairāki pozīciju regulējumi. Kopumā četri pieaugušie var justies ērti, un sēdekļu forma notur pasažierus savā vietā, kas rosina uz nedaudz sportiskāku braukšanu. Kā jau visi itāļu modeļi, arī 500L ir vizuāli ļoti estētisks un pievilcīgs auto.

Manuprāt, 500L stūre ir vissmukākā no visiem auto un pat dzeltenais virsbūves krāsojums tam ļoti labi piestāv. Sākotnēji šķita, ka informācijas daudzums panelī ir pārāk liels un apgrūtinošs, tomēr ātri vien pie tā var pierast, un tas problēmas nesagādā. Kopumā - praktisks ģimenes auto cilvēkam, kas vēlas auto ar individuālu pieskaņu. Maksimālajam vērtējumam gan būtu nepieciešams jaudīgāks dzinējs.

Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5
Jānis Feldmanis

Dažkārt brauc ar - Audi Cabrio

Nodarbošanās - Finanšu policija

Testēja - Fiat 500L

Ņemot vērā to, ka esmu gara auguma, tad man ir ļoti svarīgi tas, kā es jūtos auto salonā un 500L mani patīkami pārsteidza. Plašs, ietilpīgs un praktisks! Klīrenss ir augsts un līdzinās džipa apmēriem, tāpēc no asfalta var nobraukt bez problēmām. Arī par kvalitāti auto ražotāji nav aizmirsuši, jo paneļa apdarē netika izmantota lēta plastmasa, un pat mūzikas sistēma ir augstā līmenī. 

Skaņas izolācija ir ļoti laba un dzinēja darbību dzird vien nedaudz. Šāds eksterjers šķiet netipisks Fiat, un no attāluma grūti būtu pat uzminēt, ka tas ir 500L. Kā trukumu var minēt dzinēja jaudu - 1,3 dzinējs būs piemērots mierīga dzīvesstila priekritējiem, piemēram, kādam māksliniekam, tomēr pieciem pasažieriem un bagāžai tas varētu būt par švaku. Kičīgs auto par pieņemamu cenu un ar ekonomisku dzinēju!

Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...