Jeep un Fiat testu diena: vērtē Whatcar.lv lasītāji
Jeep Grand Cherokee un Fiat 4x4 testu diena
Ielūdz Fiat un Jeep pārstāvis Autobrava
Vērtē Whatcar.lv lasītāji

Kādas ir viņu domas par šiem auto? Lasi viņu viedokļus šajā reportāžā!
Ainārs Priede
Ikdienā brauc ar - Mercedes Benz ML55 AMG
Nodarbošanās - Uzņēmējs
Testēja - Fiat Freemont
Ar šīs testu dienas mazajiem bezceļu pauguriem Freemont tika
galā lieliski. Salonā vieta ir pietiekoši, un par 170 ZS dzinēja atsaucību
sūdzēties nevar, tomēr jāatzīst, ka neuzrunā ārējais dizains. Par
funkcionalitāti šaubu nav – trešā sēdekļu rinda ir liels pluss un var teikt, ka
pat Jeep Cherokee aizmugurē vietas nav ievērojami vairāk.
Automašīnas cena ir pieņemama un saprātīga, vērtējot Freemont veiktspēju dažādos ceļa apstākļos. Uzskatu, ka šī mašīna būs piemērota tiem, kuriem nav svarīgi pazīmēties, bet gan praktiski domājošiem, jo iebraukšana mežā vai sniegotā apvidū nesagādās raizes. Šajā cenu kategorijā un 4x4 segmentā vienīgais konkurents manā izpratnē varētu būt Dacia Duster.
Jānis Feldmanis
Dažkārt brauc ar - Audi Cabrio
Nodarbošanās - Finanšu policija
Testēja - Fiat Freemont
Salīdzinot ar 500L, šis auto nekādus pārsteigumus neradīja –
vienkāršs ģimenes auto. 170 ZS dzinēju var uzskatīt par minimumu, lai šādu auto
vēl aprīkotu ar automātisko kārbu, kas daļēji aprij dzinēja jaudu. Piecu pakāpju automātiskās kārbas darbība
šķiet vecmodīga un katru pārslēgšanos varēja pārāk labi sajust.
Freemont nederēs tiem cilvēkiem, kas vēlas atšķirties no pelēkās masas, jo šis auto itin viegli saplūst ar citiem satiksmes dalībniekiem. Ja turpina salīdzināt ar 500L, tad caurgājamība, protams, ir labāka, jo aizmugurējo riteņu pieslēgšanos slidenās vietās varēja labi just un tas palīdzēja kontrolēt situāciju, savukārt skaņas izolācija piecvietīgajam modelim ir labāka. Ģimenei ar diviem vai trim bērniem šis ir labs variants.
Aldis Bremze
Ikdienā brauc ar - Jeep Grand Cherokee 2004. g
Nodarbošanās - Strādā valsts uzņēmumā
Testēja - Jeep Grand Cherokee
Ļoti patīkamas sajūtas! Atšķirībā no iepriekšējām paaudzēm,
šo Cherokee pilnpiedziņu kontrolē elektronika, tāpēc gaitas īpašības ir atšķirīgas,
bet esmu ļoti apmierināts ar uzrādīto rezultātu. Neskatoties uz virsbūves
apmēriem, ar to ir patīkami braukt gan uz šosejas, gan šādos dubļainos meža
ceļos. Aizmugurē sēdošajiem vietas ir vairāk kā vecajā Jeep, un kājas var brīvi
justies arī tad, ja vadītājs ir gara auguma.
Vizuāli jaunā modeļa dizains ir pievilcīgs. Interesanti, ka atrodoties salonā, auto nešķiet tik liels kā no ārpuses un neveidojas lempīga vai gausa auto priekšstats. Iepriecina arī cena – Jeep konkurenti ir krietni vien dārgāki. Es personiski dotu priekšroku šim auto, nevis BMW X5, jo finansiāli tas ir izdevīgāks, bet pilda tās pašas funkcijas.
Artūrs
Mecbergs
Nodarbošanās - Strādā Jūrmalas jauno projektu attīstībā
Ikdienā brauc ar - BMW 525D F10
Testēja - Jeep Grand Cherokee
Ikdienā es neesmu offroad
braukšanas speciālists, taču pateicoties Whatcar.lv šodien varēju izbaudīt
bezceļus! Meža dubļu vannas un nelīdzenumus tas pārvar lieliski. Arī uz asfalta
Jeep patīkami pārsteidza, un daudzās bedres vai aku vāki nelika just
diskomfortu. Mūsu ģimenes autoparkā ir arī BMW X6, kas mudina uz agresīvāku
braukšanas stilu, bet Jeep gadījumā tā nebija. Stūres vadība ir precīza, kas
uzlabo braukšanas komfortu. Esmu braucis ar 10 gadus vecāku modeli, kas vairāk
atgādināja bobiku, bet šī paaudze jau ir ļoti tuvu premium
klases konkurentiem, piemēram, Range Rover Sport.
Ja iepriekšējās Jeep versijas
iznākšanu es nemaz nepamanīju, tad veiktie uzlabojumi vizuālajā noformējumā ir
devuši lielu iespaidu uz auto kopējo tēlu, un to var uzreiz pamanīt. Cena ir ļoti pieņemama, jo šādā kategorijā par
Jeep bāzes komplektāciju nāksies samaksāt tikpat daudz, cik par Hyundai Santa
Fe, un es personiski dotu priekšroku Grand Cherokee. Pat tad, ja tiek izvēlēts
ļoti bagātīgs aprīkojums, tas vēl joprojām maksā nesalīdzināmi lētāk kā BMW X6
vai X5.
Jeep zīmols Latvijā vēl nav ieguvis plašu atpazīstamību, un vecākajiem modeļiem tālākpārdošanas vērtības kritums bija ļoti straujš, tomēr kopumā jāsaka, ka jaunās paaudzes modelis ir izdevies ļoti labs. Piemērots auto praktiski domājošiem cilvēkiem, kuri var atļauties jaunu auto ar labu caurgājamību un komfortu par nelielu cenu.
Kaspars Zelčs
Ikdienā brauc ar - Ford Kuga
Testēja - Jeep Grand Cherokee
Esmu braucis ar Land Rover Discovery, un šis Jeep uzrāda
ļoti līdzīgu sniegumu gan jaudas, gan veiktspējas ziņā. Ja vērtējam komforta
līmeni, tad šajā ziņā nav ne ko pielikt, ne atņemt. Vadāmība ir lieliska un
nekādas palielinātas virsbūves svārstības nevarēja izjust, tai skaitā arī
kalnainā apvidū. Jaunā astoņpakāpju automātiskā kārba strādā teicami, un
pārnesumu slēgšana pie stūres arī ir izstrādāta veiksmīgi.
Interjera kvalitāte, salīdzinot ar priekšgājējiem, ir manāmi uzlabojusies, un tagad to jau var saukt par premium klases auto. Sēžot aizmugurē šķita, ka kājas atrodas pārāk augstu, tomēr tā varētu būt vienkārši šī auto īpatnība, nevis mīnuss. Lai arī no amerikāņu gēniem ir palicis tikai nosaukums, BMW pārnesumkārba un dažādi jaunievedumi no citiem autoražotājiem šo modeli ir padarījuši tikai labāku.
Edijs Lazdiņš
Ikdienā brauc ar - Škoda Fabia
Nodarbošanās - Dienē armijā
Testēja - Fiat Panda
Pēc testa brauciena neko sliktu nevaru teikt! Salīdzinot ar
citiem Fiat modeļiem, šis ir skaļāks - skaņas izolācija nav tik augstā līmenī.
Vēlētos izmēģināt šo auto arī lielākās dubļu peļķēs, bet ar šodienas
pārbaudījumiem tas tika galā labi. Dzinējs ir savai jaudai atbilstošs, tāpēc
pārsteigumus nesagādāja, bet pilsētai ar šādu agregātu pietiek. Uzskatu, ka
Panda ir piemērota vecākiem pāriem vai sievietēm ar bērniem – cilvēkiem, kuri
vēlas bez steigas pārvietoties, nemaksājot par auto lielu naudu. Lai arī es
personiski šādu auto neiegādātos, tomēr tā atšķirīgais dizains un pieņemamā
cena noteikti ieinteresēs pircējus.
Jānis Pipars
Ikdienā brauc ar - Opel Zafira
Nodarbošanās - Šoferis
Testēja - Fiat Panda
Vērtējot Fiat zīmolu kopumā, esmu patīkami pārsteigts, bet man
personiski ir grūti saskatīt šī auto nozīmi. Vienīgais potenciāls varētu būt
gadījumā, ja tas tiktu pārveidots par komerctransportu, kurā pārvadāt preci
pilsētas apstākļos vai kā policijas dienesta auto. Šādā veidā - ar atdalītu
salonu no kravas kastes - Panda varētu kļūt pieprasītāks iepirkumos. Mehāniskās
kārbas vietā priekšroku dotu automātiskajai, tomēr ar šādu opciju to nevar
aprīkot.
No plusiem – laba caurgājamība, kas atvieglo piebraukšanu grūtās vietās, un laba balstiekārta, kas negrab un neklaudz arī bedrēs. Dzinējs ir mazs, bet, ņemot vērā arī mazos Pandas apmērus, ar tā jaudu pilnībā pietiek, savukārt 500L modelī konkrētais dzinējs jau bija pārāk švaks. Cena ir ļoti pieņemama un kopumā auto ar saviem pienākumiem tiek galā labi.
Māris Feldmanis
Ikdienā brauc ar - Volkswagen Passat
Nodarbošanās - Moto nozare
Testēja - Fiat 500L
Vērtējot vadāmību un izjūtas salonā var teikt, ka šis ir
pilsētas auto. Arī nelielais dzinējs nelielos ātrumos ir atsaucīgs, tomēr
apdzīšanas manevrs uz šosejas varētu radīt problēmas. Iebraucot bedrainākos un
grūti izbraucamos ceļa posmos, patīkami pārsteidza caurgājamība. Ne reizi auto
apakšai nepieskārās kādi akmeņi vai citi šķēršļi, tāpēc klīrensu var uzskatīt
par ļoti labu.
Arī degvielas patēriņš ir pieņemams. Uzskatu, ja bezceļos auto
spēj uzrādīt mazāk kā 10 litru patēriņu, tad tas ir labs rezultāts. Interjers
ir kvalitatīvi izstrādāts,nezaudējot praktiskumu – salonā ir vairāki nelieli
mantu nodalījumi, savukārt stūrei un sēdekļiem ir vairāki pozīciju regulējumi.
Kopumā četri pieaugušie var justies ērti, un sēdekļu forma notur pasažierus
savā vietā, kas rosina uz nedaudz sportiskāku braukšanu. Kā jau visi itāļu
modeļi, arī 500L ir vizuāli ļoti estētisks un pievilcīgs auto.
Manuprāt, 500L stūre ir vissmukākā no visiem auto un pat dzeltenais virsbūves krāsojums tam ļoti labi piestāv. Sākotnēji šķita, ka informācijas daudzums panelī ir pārāk liels un apgrūtinošs, tomēr ātri vien pie tā var pierast, un tas problēmas nesagādā. Kopumā - praktisks ģimenes auto cilvēkam, kas vēlas auto ar individuālu pieskaņu. Maksimālajam vērtējumam gan būtu nepieciešams jaudīgāks dzinējs.
Dažkārt brauc ar - Audi Cabrio
Nodarbošanās - Finanšu policija
Testēja - Fiat 500L
Ņemot vērā to, ka esmu gara auguma, tad man ir ļoti svarīgi tas, kā es jūtos auto salonā un 500L mani patīkami pārsteidza. Plašs, ietilpīgs un praktisks! Klīrenss ir augsts un līdzinās džipa apmēriem, tāpēc no asfalta var nobraukt bez problēmām. Arī par kvalitāti auto ražotāji nav aizmirsuši, jo paneļa apdarē netika izmantota lēta plastmasa, un pat mūzikas sistēma ir augstā līmenī.
Skaņas izolācija ir ļoti laba un dzinēja darbību dzird vien nedaudz.
Šāds eksterjers šķiet netipisks Fiat, un no attāluma grūti būtu pat uzminēt, ka
tas ir 500L. Kā trukumu var minēt dzinēja jaudu - 1,3 dzinējs būs piemērots mierīga
dzīvesstila priekritējiem, piemēram, kādam māksliniekam, tomēr pieciem
pasažieriem un bagāžai tas varētu būt par švaku. Kičīgs auto par pieņemamu cenu un ar ekonomisku dzinēju!
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...