Testa brauciens

Jeep Grand Cherokee pirmais brauciens

Efektīvs un jaudīgs jaunās paaudzes Grand Cherokee
2,0 litru benzīna hibrīddzinējs attīsta 380 ZS
2,9 l/100km patēriņš

KAS TAS IR?

Pašreizējā lielo SUV konstelācijā Jeep Grand Cherokee Eiropā varbūt ir izkaisījis kādreizējo popularitāti, taču tas nekad nav pārstājis attīstīties. Pienākot piektās paaudzes laikam, tas ir izpletis elkoņus un gatavs pagrūstīt pretiniekus, cita starpā liela tilpuma iekšdedzes dzinēja vietā piedāvājot laika garam atbilstīgu lādējamo hibrīdu. Modernizācija piedziņas jomā nav skārusi izmēru filozofiju, un Grand Cherokee aizvien ir gandrīz piecus metrus garš koloss.

Tam ir ārējiem gabarītiem atbilstīgs iekštelpas piedāvājums, un papildus gaidītajam komforta aprīkojumam tas ir gatavs piedāvāt kaut ko īpašu. Piemēram, priekšējam pasažierim ir atsevišķs displejs, aizmugurējie sēdekļi ne tikai silda, bet arī ventilē, savukārt priekšējie efektīvi masē, un var droši apgalvot, ka gan kvalitātes ziņā, gan dizainiski interjers atbilst prasītajai cenai. Piemēram, testa automobilis izcēlās ar skaistu ādas polsterējuma rakstu, un koka apdares detaļas izskatījās pēc dabiska materiāla, bet pārnesumkārbas pārslēgs bija izgatavots no metāla. Runājot par tehnisko pusi, Grand Cherokee Vecajā kontinentā tiek piedāvāts ar vienu vienīgu motorizācijas opciju, proti, tas apvieno 272 ZS divu litru benzīna turbodzinēju ar 145 ZS elektrisko motoru.

Tā var šķist tāla un vārga atbalss no kādreizējiem 5,7 un 6,4 litru Hemi megamotoriem, tomēr jaunajam risinājumam jaudas netrūkst. Patiesībā iekšdedzes dzinējs un elektromotors par abiem attīstīs 280 kW jeb 380 ZS, kas ir vairāk nekā spēja 5,7 litru V8. Arī degvielas patēriņa ziņā jaunajai hibrīdsistēmai jābūt pārākai par kādreizējo trīslitru dīzeli, kaut oficiālais degvielas patēriņš – 2,9 l/100 km – tomēr jāuztver ar zināmu atturību.

KĀ TAS BRAUC?

Grand Cherokee brauc klusi, komfortabli un vienmērīgi, proti, tieši tā, kā to varētu sagaidīt no luksusa klases automobiļa. Saprotams, tas ir smags četru riteņu piedziņas spēkrats, taču šādas iezīmes to apvelta ar stoiskumu pret ārējiem trokšņiem un ceļa nelīdzenumiem, ko Jeep pārsvarā vienkārši ignorē. Summit Reserve izpildījumā automobilis tiek aprīkots ar klīrensu regulējošu pneimatisko balstiekārtu, un tam ir pieejami braukšanas režīmi, kas ļauj pārvarēt diezgan skarbus bezceļus.

Šajā reizē mēs izlaidām apvidus izmēģinājumus, jo par Jeep spējām šādos apstākļos nav šaubu, un tā vietā izvēlējāmies maršrutu, kas veda pa pilsētas ielām, autošoseju, zemes un meža ceļiem – kopā vairāk nekā 700 kilometru. Pirmie iespaidi? Grand Cherokee mazais turbomotors nekādā ziņā nav bezspēcīgs. Tas darbojas tik klusi, ka to pat nemanāt, un, kad nepieciešams, ļoti ātri sasilda salonu. Protams, interesi izraisīja iekšdedzes un elektropiedziņas kombinācija – gan dinamikas, gan degvielas patēriņa ziņā.

Teorētiski ar akumulatorā uzkrāto elektroenerģiju pietiek, lai nobrauktu 51 km, praksē – drīzāk mazāk. Īsi pilsētas braucieni problēmas nesagādā, bet garākos gabalos akumulatora jauda darbojas vairāk kā benzīna dzinēja atbalsts. No vienas puses, tas nozīmē spēcīgu paātrinājumu, kas aiztaupa lielus iekšdedzes dzinēja apgriezienus, no otras – mazāku degvielas patēriņu, kas izdevīgi maciņam. Galu galā efektivitātes pakāpe atkarīga no tā, cik garš ir brauciens.

Maršrutam “Ārējos trokšņus un ceļa nelīdzenumus Jeep pārsvarā vienkārši ignorē” kombinējot pilsētu un šoseju, pilnībā uzlādēts akumulators atbalstīja benzīna dzinēju 40 km, un šajā distancē vidējais degvielas patēriņš bija tikai 5,5 litri uz 100 kilometriem. Turpinot ceļu, tas ir, neapstājoties, lai uzlādētu akumulatoru, benzīna patēriņš sāka strauji pieaugt (vidējais patēriņš pirmajos 100 km bija 8,5 litri). Braucot vēl tālāk, kad akumulatora ietekme uz vidējo rādītāju kļuva arvien mazāka vai, startējot ar izlādējušos akumulatoru, Jeep patēriņš bija 9–9,5 litri, kas ir pat nedaudz mazāk kā ofciālais rādītājs (10,3–10,8 l/100 km).

 Tomēr praksē vairākums ikdienas braucienu ir īsi. Tas nozīmē, ja veicat 30–40 kilometru vai apdzīvotā vietā noripināt tikai dažus kilometrus, var apgalvot, ka patēriņš būs aptuveni 5 litri, un tas, atcerēsimies, braucot ar smagu, piecmetrīgu luksusa SUV.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Laikā, kad tika gatavots mūsu pavasara numurs, bija pārsteidzoši labs laiks iegādāties Grand Cherokee 4xe, jo auto bija pieejams ar ievērojamu atlaidi. Augstākās specifkācijas Summit Reserve cena bija samazināta par 24 710 eiro (no standarta 107 700 EUR), un automobili varēja iegādāties par 82 990 eiro. Piedevām arī Limited izpildījumā Jeep Grand Cherokee bija pieejams par īpašu – 72 990 eiro cenu.

Ar šādu cenas korekciju Jeep nevar uzskatīt par pārlieku dārgu, un tā kā tam ir lādējamais hibrīds, ekspluatācijas izdevumiem gan degvielas, gan nodevu ziņā jābūt saprātīgiem. Papildus tam nelielu ieguvumu dod auto uzlāde mājās, izmantojot izdevīgu nakts tarifu.

Elektrību ņemot no standarta kontaktligzdas, mēs trijās stundās uzlādējām akumulatoru līdz pusei, tātad visas nakts laikā tam jāuzlādējas pilnībā. Te gan jāpiebilst, ka jūs nevarat izmantot ātro lādētāju un jaunajā versijā nav pieejama trešā sēdekļu rinda, jo Jeep akumulators ir izvietots bagāžnieka grīdā. Jeep dzimtenē ir pieejama arī Grand Cherokee septiņvietīgā versija ar parasto iekšdedzes dzinēju.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...