Testa brauciens

Izmēģināts: Dacia Dokker

Whatcar.lv izmēģina komercauto Dacia Dokker
1,5 litru dīzeļdzinējs ar mehānisko pārnesumkārbu
Cena, sākot no Ls 6590

AutorsGuntars Pulss

Renault paspārnē esošais budžeta zīmols Dacia globālā mērogā demonstrē labus pārdošanas rezultātus, tādēļ ir labi saprotama tā modeļu saimes paplašināšana - šoreiz ar vieglā komerctransporta klases modeli Dokker.

 Kāds tas ir?

Tāpat kā citiem Dacia modeļiem arī jaunajam kravas - pasažieru furgonam Dokker galvenais uzsvars likts uz funkcionalitāti, konstrukcijas vienkāršību un pieejamu cenu.

Vieglā komerctransporta klases automobiļiem dizains pirmām kārtām ir pakārtots praktiskumam un virsbūves ietilpībai. Arī Dokker izskats nepārprotami liecina par tā primāro funkciju – kravu pārvadāšanu.

Kombi versijā tas ir piecvietīgs kompaktvens ar iespēju to viegli pārvērst par kravinieku. Pasažieru variantā bagāžnieka ietilpība ir 800 litri, bet, salokot otrās rindas sēdekļus, maksimālais kravas telpas apjoms jau ir 3000 litri.

Savukārt furgons Dokker Van nodrošina 3300 litru kravas ietilpību ar maksimālo iekraušanas garumu 1,9 metri.

Kā jau universālam auto pieklājas, arī Dokker salonā ir iespaidigs skaits dažādu izmēru sīklietu novietnes ar 44 litru kopējo ietilpību.

Atkarībā no komplektācijas, šim modelim var būt bīdāmas sānu durvis vienā vai abās pusēs.



Interjers

Dokker interjera noformējums ir vienkāršs, bet gana kvalitatīvs, saskaņā ar budžeta klases komercauto standartiem. Instrumentu panelis ir tāds pats kā minivenam Lodgy - pārskatāms un vienkāršs.

Tāpat kā citiem Dacia modeļiem, arī Dokker ir pieejama multimediju sistēma ar septiņcollu skārienjutīgu ekrānu.

Neiztrūkst arī moderno komunikācijas ierīču pieslēgvietas. Papildaprīkojumā pieejama atpakaļgaitas distances kontroles sistēma, kas šādu izmēru automobilim ir ļoti noderīga.

Vadītāja ergonomikas ziņā Dokker atbilst mūsdienu standartiem. Pateicoties gana plašajām regulēšanas iespējām, sēdēšana pie stūres ir ērta, bet augstā sēdpozīcija nodrošina labu pārskatāmību.


 

Dzinēji, gaita, vadāmība

Dokker pircējiem pieejams 1,6 litru (85 ZS) benzīna motors un 1,5 litru turbodīzelis ar 75 vai 90 zirgspēku jaudu. Vēlāk dzinēju klāstu papildinās arī 1,2 litru (115 ZS) benzīna turbomotors. Visi dzinēji tiek komplektēti ar piecpakāpju mehānisko pārnesumkārbu.

Mēs testējām vislabāk aprīkoto versiju Laureate ar jaudīgāko dīzeļdzinēju. Šādā izpildījumā Dokker demonstrēja visnotaļ pieņemamu dinamiku. Tiesa, ražotāja norādīto 4,5 l/100 km degvielas patēriņu kombinētajā ciklā sasniegt neizdevās, taču arī par pāris litriem lielāka apetīte jaunam un neiebrauktam auto nepiespiestā braukšanas režīmā ir visnotaļ pieņemams rādītājs.

Atsperīgā balstiekārta nodrošina gaitas īpašības, kuras ir kā radītas braukšanai pa mūsu bedrainajiem ceļiem. Gan komforts pieņemamā līmenī, gan drošības sajūta par to, ka viss tik drīz nesalūzīs.
















 Vai tas būtu jāpērk?

Dacia Dokker sākuma cena ir 6590 latu un to bez šaubām var uzskatīt par vienu no šā automobiļa trumpjiem, īpaši, ja ņemam vērā cik ietilpīgu un praktisku braucamo par šo naudu iegūstam.

Askētiskais kravas furgons Dokker Van nopērkams, sākot ar 6360 latiem. Tas ir ne vien lētākais, bet mūsuprāt - arī viens no labākajiem piedāvājumiem šajā klasē.

Piemēram, pat izmēros mazākais Peugeot Bipper ir mazliet dārgāks, nemaz jau nerunājot par Peugeot Partner, kuram sākuma cena ir astoņi tūkstoši latu.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Dacia Sandero hečbeks

What Car? Vērtē Novērtēts ar 2 no 5

Sandero neizceļas ar labu vadāmību, drošības aprīkojumu vai salona apdari, taču tas ir ļoti lēts. Tiesa gan, jārēķinās, ka tālākpārdošanas vērtība būs zema.

Lietota auto tests