Testa brauciens

Izmēģināts: Dacia Lodgy

Izmēģinam Dacia Lodgy
Septiņvietīgs minivens
Cenas, sākot no 9604 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Pērn Ženēvas auto izstādē demonstrētais Dacia Lodgy kopš aizvadītā gada nogales ir pieejams arī Latvijā – un nav pārsteigums, ka par šī, Renault paspārnē esošā zīmola produkciju šeit ir neviltota interese – tāpat kā citviet postpadomju telpā.

Dacia pagaidām ir izdevies nepievilt pircējus ar nereāliem solījumiem – kompānijas vēstījums ir nepārprotami skaidrs: praktiski auto par zemu cenu. Šī iemesla dēļ arī Vācijā un Francijā šīs markas auto uz ceļiem redzami bieži. Lai vai kādi nebūtu citu ražotāju argumenti, Dacia atbilde ir viena un tā pati – paskatieties uz cenu.

Tāds ir arī Dacia Lodgy minivens, ievērojami lētāks, nekā tuvākie konkurenti šajā klasē.

Kāds tas ir?

Lodgy ir pieejams ar piecām vai septiņām sēdvietām. Mēs izmēģinājām Lodgy Prestige, pašu „prestižāko” versiju, kas maksā no 15 651eiro.

Par šo cenu pircējs iegūst septiņvietīgu Lodgy ar 1,5 litru dīzeļdzinēju no Renault krājumiem, navigācijas un info sistēmu ar USB pieslēgvietu un skārienjūtīgu ekrānu, parkošanās sensorus aizmugurē un gaisa kondicionieri. Līdzīgi aprīkots Renault Grand Scenic maksās ap 22 tūkstošiem eiro, bet Volkswagen Sharan – jau ap 30 tūkstošiem eiro.

Jau atverot Lodgy durvis un, ielūkojoties salonā, kļūst skaidrs, kāpēc tas ir tik lēts. Viscaur izmantoti lēti apdares materiāli, kā komerctransportā, taču to montāžas kvalitāte šķiet pieņemama. Dacia Lodgy ražo Marokā, kur darba izmaksas ir ievērojami lētākas, nekā Eiropā – un tas ir vēl viens iemesls, kādēļ cenu ir iespējams padarīt zemāku.

Skeptiķi norādīs arī uz Dacia Lodgy trīs zvaigžņu vērtējumu Euro NCAP triecientestos –  drošība maksā naudu. Šai Lodgy modifikācijai bija elektroniskā stabilitātes kontroles sistēma, taču lētākās versijās par to ir jāpiemaksā. 
















Praktiskums

Par sēdvietu daudzumu nav melots - vietas pietiks septiņiem pieaugušajiem. Divas aizmugures papildvietas ir gandrīz tikpat ērtas, kā pārējās.

Varētu vēlēties, lai divas aizmugurējās papildvietas būtu nolokāmas, izveidojot līdzenu bagāžas nodalījuma grīdu, taču tas nav iespējams – lai atbrīvotu vietu bagāžai, sēdvietas nāksies izņemt. Tas nav grūti, īpaši, ja to dara divatā, taču jāņem vērā, ka tās būs kaut kur jāuzglabā, piemēram, garāžā.

Tomēr, izņemot abas papildvietas un nolokot sēdekļus vidējā rindā, atalgojums ir patiešām iespaidīgs 2617 litru kravas nodalījums.  

Lai radītu ilūziju, ka otrajā sēdvietu rindā ir daudz vietas kājām, Dacia ir ierobežojuši priekšējo sēdekļu regulēšanas iespējas. Augumā īsajiem dienvidniekiem tā varbūt nav problēma, taču raženākiem latviešiem varētu rasties vēlēšanās nolaist sēdekli zemāk, vai atbīdīt tālāk uz aizmuguri, taču Lodgy šādu opciju neparedz.
















Braukšanas komforts, vadāmība

Uz ceļa Dacia Lodgy uzvedība ir diezgan viduvēja, kas nav nekāds pārsteigums. Auto ir mīksta balstiekārta, kas itin labi absorbē asfalta ielāpus, taču vadāmība nav šī auto stiprā puse – asākos pagriezienos virsbūves sasvere ir diezgan ievērojama, izslēdzot jebkādu tieksmi braukt dinamiski.  

Paātrinājums nav slikts – 110 ZS dīzeļmotors nodrošina 11,6 sekundes līdz 100 km/h, un par jaudas trūkumu Latvijā atļautā braukšanas ātruma robežās nebūs jāsūdzas. Patēriņš šī testa brauciena laikā (braucot galvenokārt pa pilsētu) turējās starp 7 un 8 litriem uz 100 km.

Trokšņu izolācija varēja būt labāka. Lai gan dīzeļdzinēja radītās skaņas ir tīri labi apslāpētas, nedaudz kaitinoša šķiet pretvēja šalkoņa. Tomēr tas nav nekas, salīdzinot ar salona apsildes sistēmas ventilatora dūkoņu. Vēsā ziemas dienā apsildīt Lodgy salonu nebūs viegls uzdevums, tāpēc šajā monotonajā skaņā nāksies klausīties bieži un ilgi.   

Spriedums

Ja nepieciešams lēts minivens, Lodgy ir patiešām lētākais variants. Šajā cenu līmenī tuvākie konkurenti varētu būt Nissan NV200 vai Chevrolet Orlando, arī tādi auto kā VW Caddy Life, vai pat pāris gadus vecs Fiat Scudo, taču līdzīgi aprīkots Lodgy tik un tā maksās lētāk.

Pagaidām mums nav izdevies sastapt Dacia īpašniekus, kas būtu klaji neapmierināti ar saviem auto, jo tas „dara to, kas tam jādara”, bet papildu sirdsmieram kalpo 5 gadu garantija.  

  

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Dacia Sandero hečbeks

What Car? Vērtē Novērtēts ar 2 no 5

Sandero neizceļas ar labu vadāmību, drošības aprīkojumu vai salona apdari, taču tas ir ļoti lēts. Tiesa gan, jārēķinās, ka tālākpārdošanas vērtība būs zema.

Lietota auto tests