Testa brauciens

Pirmais brauciens: Peugeot 208

Izmēģinam Peugeot 208 1,6 hDi
Modifikācijas cena no 16 004 eiro
Pārdošanā tagad

Nebūtu pārspīlēti šo auto saukt par svarīgāko Peugeot pēdējo 20 gadu laikā – jaunais 208 ir iecerēts kā potenciāls bestsellers, cerībā atgūt tās pozīcijas, kādas astoņdesmitajos gados ieņēma Peugeot 205. Taču, ko tas nozīmē pircējiem?

Kāds tas ir?

Gan vizuāli, gan tehniski jaunais Peugeot 208 ir attāli radniecīgs savam priekštecim 207. Virsbūve un interjers ir veidots no jauna, bet platforma un balstiekārta ir jau pazīstama – bet uzlabota.  

Salīdzinot ar tādiem konkurentiem kā Ford Fiesta un VW Polo, mazajam francūzim tomēr ir diezgan pacieta gaita, arī stūre varēja būt mazliet precīzāka.

Par sešpakāpju manuālo transmisiju, kāda pieejama vien jaudīgākajiem dzinējiem (no kuriem viens ir mūsu izmēģinātais 1,6 litru dīzeļmotors) neko sliktu nevar teikt, taču arī paslavēt to īsti nav, par ko.

Pārvietošanās un manevrēšana pilsētā nekādas grūtības nesagādā, degvielas patēriņš testa brauciena laikā (pilsētā) vidēji turējās nedaudz virs 5 litriem uz 100 km.

Interjers

Franču autoražotājs nav skopojies ar apdares materiāliem, kādi nedarītu kaunu pat 508, un manāmi cēlis arī montāžas kvalitātes standartus.

Priekšējā paneļa centrā ir masīvs infodisplejs, kas pēc izmēra atgādina teju ne planšetdatoru. Pie tā lietošanas ir jāpierod, tik intuitīvs kā iPad tas tomēr nav, taču būs pircēji, kam tas noteikti patiks, citi novērtēs arī loģisko vadības ierīču izvietojumu un ceļa pārredzamību.

Arī sēdekļi ir ērti, taču rekomendējam padomāt labi, pirms izvēlēties ādas apdari, kāda bija Whatcar.lv testa auto – šī opcija lieki sadārdzinās auto cenu, turklāt, ņemot vērā, ka tā nav gluži īsta "Bentley parauga" āda, reālajā dzīvē ieguvums no tās ir diezgan diskutabls.

Priekšā sēžot, vietas netrūkst, to gan nevar teikt par aizmugures sēdvietām, taču jāatceras, ka šīs klases auto nepērk, lai regulāri pārvietotos četratā. Peugeot gan ir centušies palielināt vietu kājām, izmantojot šaurākas sēdekļu atzveltnes, taču mazauto ir un paliek mazauto - regulārai cilvēku pārvadāšanai jāizvēlas citi Peugeot. 

Bagāžnieka izmērs ir pieņemams – vairākiem iepirkumu maisiem un sporta somai vieta atradīsies.

Mēs pieļaujam, ka tiem, kas regulāri pārvietojas vienatnē vai divatā, prātīgāk tomēr izvēlēties trīsdurvju 208. Tas ir ne vien drusku lētāks, bet arī vizuāli mazliet interesantāks auto.

Spriedums

Šis nenoliedzami ir viens no pašiem labākajiem Peugeot mazauto daudzu gadu laikā, kas vairākās jomās ir labāks par atsevišķiem šībrīža konkurentiem.

Ne visiem izdosies atrast ērtu sēdpozīciju pie stūres, taču tie, kam ar to nebūs problēmu, spēs novērtēt nevainojamo montāžas kvalitāti, kā arī degvielas ekonomiju, ko sniedz 1,6 litru dīzeļdzinējs.

Rekomendējam izvairīties no nevajadzīgām papildaprīkojuma ekstrām, tad arī nenovēršamais vērtības kritums nebūs pārāk sāpīgs.

Jāņem vērā, ka Peugeot 208 dzinēju palete sākas jau no 1 litra agregāta, kas maksā gandrīz uz pusi lētāk nekā auto, ko izmēģinājām šajā testa braucienā. Ikvienam ir iespēja izvēlēties sev piemērotāko. 

Tev patiks: francūži šoreiz ir labi pastrādājuši

Tev nepatiks: daži konkurenti tomēr savā ziņā ir pārāki


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot 308

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot 308 iemieso vairākas spēcīgas īpašības – tehnoloģijām piesātinātu salonu, bagātīgu standarta aprīkojumu un dažādas dzinēju izvēles. Diemžēl daudzās jomās to pārspēj citi ģimenes automobiļi. Ja vien nevēlaties elektrisko e-308, uzņēmuma autoparku īpašniekiem vislabāk noderēs uzlādējamā hibrīda versija, savukārt privātpersonām piemērotākais būs vieglā hibrīda dzinējs. Mēs iesakām izvēlēties Allure aprīkojuma versiju.

What Car? TOP100

Lasi arī What Car? žurnālus