Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Volvo S60 D5

Whatcar.lv iemēģina Volvo S60 D5
205 ZS biturbo dīzeļdzinējs
Cena no 36 463 eiro

Volvo ražo ģimenes auto kopš 1927.gada, taču tikai 1992.gadā klajā nākušais Volvo 850 kļuva par pirmo kompānijas ražojumu, ar ko bija bauda braukt. Taču tas nebija uz ilgu laiku – tas turpinājās kā ne tik izteiksmīgais S70 un tad kļuva par S60. Un šis ir otrās paaudzes S60, ko Volvo prezentē kā sportiskāko auto kompānijas vēsturē.

Tas pasvītrots jau ar auto dizainu – sedans, kas vēlas izskatīties pēc coupe, nododot Volvo ambīcijas iedragāt kompakto biznesa auto klases līderu pozīcijas. Nav viegls uzdevums, atceroties, ka lielākā daļa Volvo pircēju ciena šī zīmola tradicionālās vērtības – tādas, kā drošība un askētiska elegance.

Dinamika

Whatcar.lv devās izbraucienā ar S60, kam zem motora pārsega bija pieccilindru D5 biturbo dīzeļdzinējs, kas savienots ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Tas attīsta 205 ZS, bet griezes moments ir 420 Nm.

Uzreiz jāatzīst, ka tas nav tas klusākais agregāts, taču saukt to par skaļu būtu noziegums. Paātrinājums ir sprigans jau no zemiem apgriezieniem un no 0 līdz 100 km/h aizņem 7,8 sekundes (tikpat, cik BMW 320d), pasvītrojot iepriekš minēto tendenci uz sportiskumu.  

Braucot pa šoseju ar vienmērīgu ātrumu līdz 100 km/h, degvielas patēriņš ir līdz 6 litriem uz 100 km. Patīkami, jo, iespiežot pedāli grīdā, S60 rūkdams spēj droši veikt straujus apdzīšanas manevrus.   Braucienā no Rīgas centra līdz Dubultiem Jūrmalā un atpakaļ (sastrēgumstundas laikā) mums, īpaši nepiedomājot, izdevās iekļauties nepilnu 8 litru vidējā patēriņa robežās. 

Gaita un vadāmība

Ar uzrāvienu D5 viss ir kārtībā, bet kā ir ar automašīnas vadāmību? S60 piekari ir palīdzējis veidot bijušais touring car čempions Džons Klelands un viņa kopdarbs ar Volvo nebūt nav slikts. Volvo S60 stabili turas uz ceļa un demonstrē pieņemamu līdzsvaru starp gaitas komfortu un vadāmību. 

Turklāt Volvo ir padomājuši par tiem, kam stūre ir „par vieglu” vai „par smagu”, tāpēc S60 ļauj izvēlēties vienu no trīs stūres „svara” režīmiem – zemu, vidēju, vai augstu.

Teorētiski - viss nepieciešamais sportiskai braukšanai ir. Taču patiesa gandarījuma no tās tomēr nav. Ar šo dīzeli zem motora pārsega S60 ir kompetents ikdienas transportlīdzeklis, ar ko ir patīkami braukt. Neordinārām situācijām piemērotāks, šķiet, būs pilnpiedziņas S60 ar jaudīgo T6 benzīna dzinēju. 

Interjers

Labs dizains, ļoti ērti sēdekļi, labi apdares materiāli, taču apiešanās ar multimediju ekrānu viduskonsolē ir salīdzinoši komplicēta nodarbe un prasa uzmanību, ko nebūtu vēlams atraut no ceļa.

Atšķirībā no dažiem citiem ražotājiem Volvo ļauj brauciena laikā veikt jauna tālruņa pievienošanu ar Bluetooth palīdzību. Teorētiski,  no Volvo daudzinātās drošības viedokļa, to būtu vēlams darīt tikai tad, kad auto nav kustībā.

Šo pārliecību apstiprināja fakts, ka iPhone pievienošana ilga teju ne pusstundu, liekot ik pa dažām sekundēm ieskatīties ekrānā, ieraudzīt vēstījumu „Connection failed”, sameklēt pogu „Enter” un mēģināt vēlreiz.  

Aprīkojums

Tomēr satraukums par drošību, iespējams, ir nevietā, jo S60 piedāvā pašas jaunākās tehnoloģijas, kādas ir Volvo rīcībā. Piemēram, ja nepamanīsiet, ka jums priekšā stāvošais auto strauji bremzē un neseko nekāda rīcība no jūsu puses, Volvo S60 brīdinās ar skaņas un gaismas signālu.

Adaptīvā kruīzkontrole ļauj veikt brīnumus uz šosejas un sastrēgumos – atliek vien iestatīt vēlamo braukšanas ātrumu un auto piebremzēs, ja jums priekšā piepeši parādīsies lēnāk braucošs auto, kā arī uzņems ātrumu līdz jūsu iestatītajai robežai, līdzko tas pazudīs no ceļa. Ar Driver Support Pack Volvo S60 nobremzēs, ja ceļā parādīsies kājāmgājējs.

Spriedums

Mēģinot iestāstīt pircējiem, ka nu reiz Volvo S60 ir kļuvis sportisks, var beigties ar vilšanos tiem, kas no tā sagaidīs 3.sērijas BMW kopiju. Taču tas tik un tā ir uzskatāms par labu alternatīvu vācu konkurentiem.

Jaunā Volvo S60 trumpis joprojām drošība un ērts, komfortabls salons, kas ļauj bezrūpīgā mierā veikt garus braucienus neatkarīgi no laika apstākļiem un satiksmes intensitātes. Iespējams, labāk, nekā daudzi citi līdzšinējie Volvo modeļi. 

Jums patiks: labs drošības aprīkojums, jaudīgs dīzeļdzinējs
Jums nepatiks: cena, tālākpārdošanas vērtības kritums ir straujāks, nekā vācu konkurentiem

Lasi izvērstu Volvo S60 testu, salīdzini modifikāciju cenas un aprīkojumu


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Volvo EX40

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Volvo EX40 - tāpat kā identiskais XC40 Recharge, ko tas aizstāj - ir praktisks, izsmalcināts iekšpusē un ar konkurētspējīgu sniedzamību starp uzlādes reizēm. Tiesa, Twin Motor versija ir dārga, tāpēc vienmotora versija ar Plus aprīkojumu šķiet visizdevīgākais pirkums.