Testa brauciens

Ekonomiskais Volvo C30 DRIVe

Whatcar.lv iemēģina Volvo C30 DRIVe
3,9 litri uz 100 km?
Cena no 21 023 eiro

Brīžiem paliek žēl mārketinga cilvēku, kuriem ir jārada pievilcīgi un skanīgi vārdi autoražotāju eko-modifikācijām, jeb – modeļiem, kas, patērējot mazāk degvielas un demonstrējot intriģējoši zemu CO2 izmešu daudzumu, liek atmaigt vides aizstāvju un nodokļu iekasētāju sirdīm.

Piemēram, Volvo gadījumā, visi „eko” un „Blue” vārdiņi, šķiet, jau bija aizņemti, tādēļ nācās izmantot DRIVe (izrunā – „Draiv-ī”). Atstājot pie malas diskusijas par to, cik stilīgs ir šāds nosaukums, koncentrēsimies uz saturu - Whatcar.lv izbraucienu ar Volvo C30 DRIVe.

Eko-braukšana

Tāpat kā citiem Volvo modeļiem, kurus rotā DRIVe logo, arī C30 ir 109 ZS 1,6 litru dīzeļdzinējs, start/stop sistēma (dzinējs izslēdzas, automašīnai apstājoties sastrēgumos vai pie luksofora), kā arī ekonomiskai braukšanai pielāgotas riepas, piekare un pārnesumkārba.

Volvo apgalvo, ka šo un citu pasākumu rezultātā CO2 izmešu skaits ir vien 99g/km, bet vidējais degvielas patēriņš – 3,9 litri uz 100 km.

Pieļaujot, ka ar izmešu daudzumu viss ir kārtībā, Whatcar.lv nolēma pārbaudīt, cik atbilstošs patiesībai ir degvielas patēriņš. Tāpēc devāmies apmēram 200 kilometru garā braucienā, kura gaitā divas reizes nācās izbraukt cauri Rīgai, kā arī veikt desmitiem kilometru pa dažādas nozīmes ceļiem.

Uzreiz jāatzīst, ka, atgriežoties brauciena sākumpunktā, vidējais degvielas patēriņš nebija 3,9 litri uz 100 km. Taču, īpaši pie tā nepiedomājot un turoties vienā ritmā ar citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, tas vienalga bija iespaidīgi zems – 4,5 litri uz 100 km.

Uz šosejas, ieslēdzot kruīzkontroli pie 85 km/h, vidējais degvielas patēriņš bija ap 3 litriem uz 100 km. Ātrumam pieaugot, patēriņš uzauga līdz 4 litriem uz 100 km. Pilsētā – vidēji 6 litri uz 100 km.

Atjaunota āriene

Vizuāli DRIVe neatšķiras no standarta C30, kas kopš gada sākuma ir pieejams ar atjaunotu ārieni, lai būtu konkurētspējīgāks attiecībā pret tādiem auto kā Audi A3 un 1.sērijas BMW.

Ārēji tas ieturēts vienotā stilā ar XC60 un jauno S60, bet salonā nekas  nav mainījies, ja neskaita iespēju pasūtīt spilgtākas krāsas interjera apdari.  

Braukšanas iespaidi – drusku paciets, tāpat kā citi C30, taču atlīdzība par salīdzinoši nelielajām ciešanām ir nevainojamā vadāmība.  

Spriedums

Volvo C30 DRIVe degvielas patēriņš ir spēcīgs arguments ikvienam, kas nolēmis sākt taupīt uz degvielas rēķina. Turklāt cenas starpība ar lētāko C30 - 1,6 litru benzīna versiju ir vien apmēram pusotrs tūkstotis eiro. Jāpiebilst, ka 1,6 litru dīzeļdzinējs ir pārsteidzoši dinamisks un pat klusāks, nekā viens otrs tāda paša tilpuma benzīna dzinējs. 

Lai arī ar 21 tūkstoša eiro sākumcenu tas nav pats lētākais hečbeks, "zaļo" auto segmentā tas ir pietiekoši konkurētspējīgs priekšlikums.  

Jums patiks: degvielas uzpildes stacijā jāiegriežas retāk

Jums nepatiks: pašam mazākajam Volvo nav pati mazākā cena

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Volvo EX40

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Volvo EX40 - tāpat kā identiskais XC40 Recharge, ko tas aizstāj - ir praktisks, izsmalcināts iekšpusē un ar konkurētspējīgu sniedzamību starp uzlādes reizēm. Tiesa, Twin Motor versija ir dārga, tāpēc vienmotora versija ar Plus aprīkojumu šķiet visizdevīgākais pirkums.