Testa brauciens

Peugeot RCZ: izaicinājums TT

Whatcar.lv iemēģina Peugeot RCZ
Cenas ziņā pievilcīga alternatīva Audi TT
Laba interjera kvalitāte

RCZ iezīmē fundamentālas pārmaiņas Peugeot 200 gadus senajā vēsturē, jo pirmo reizi ražotājs ir atmetis savu līdzšinējo politiku un ciparu vietā jauna modeļa nosaukumā izvēlējies - burtus.

Tagad iedomājies vēl kādu coupe ar burtiem modeļa nosaukumā.... un tev būs skaidrs, ar ko RCZ domā konkurēt. Pareizi – tas ir ārēji līdzīgais Audi TT!

Lielisks izskats

RCZ patiešām  izskatās kā pieklājas, jo īpaši ar spožām alumīnija jumta arkām un melnu oglekļa šķiedras jumtu. Garāmgājēju atskatīšanās liek secināt, ka RCZ ir pamanīts. Turklāt, lai atstātu vēl graujošāku iespaidu uz pārējiem ceļu satiksmes dalībniekiem, aizmugures spoileri, kas maina lēņki atkarībā no braukšanas ātruma, iespējams arī izbīdīt.

Arī par interjeru var teikt tikai to labāko - ar katru gadu Peugeot arvien nopietnāk piestrādā pie apdares kvalitātes. Lai arī ādas apdares elementi rada augstas klase produkta iespaidu, taču vietām tie kontrastē ar lētāka izskata plastmasu. 

Nāksies samierināties ar to, ka šis ir divvietīgs auto, jo aizmugures sēdvietas sēdēšanai nav piemērotas. Pieaudzis cilvēks tur apsēsties nespēs, arī priekšējo sēdekli daudz uz priekšu pabīdīt nevar, tādēļ šīs zonas izmantojums ir stipri ierobežots - jo arī bērnu sēdeklīti tur iestūķēt būs grūti.

Labā ziņa ir tā, ka vismaz bagāžnieka izmērs ir pieņemams, katrā ziņā - ievērojami lielāks nekā Audi TT.

Aprīkojums

Bāzes versijai ir sporta sēdekļi, divzonu klimata kontrole, elektroniskā stabilitātes kontroles sistēma, CD/radio/MP3 atskaņotājs, USB pieslēgvieta un vēl šis tas, taču  par dažām šādam auto ļoti vēlamām lietām nāksies krietni piemakstāt.

Tā, piemēram, par ādas salona apdari, kurā ietilpst apsildāmi ādas sēdekļi ar mehānisku regulēšanu būs jāpiemaksā 3158 eiro, bet par pilnu Nappa ādas apdari, kurā ietilpst arī paneļa, durvju apdare, kā arī sēdekļu elektriska regulējuma iespēja, būs jāpiemaksā 4189 eiro.  

Savukārt Vision pakete (ksenona gaismas, pagriezienu izgaismošana utt.) maksā 902 eiro, bet navigācijas sistēma un lielais infodisplejs viduskonsolē - 2256 eiro.

Pārsteidzoša opcija ir oglekļa šķiedras jumta apdare – lai gan tā izskatās labi, oglekļa šķiedras jumts neaizvieto bāzes modeļa standarta jumtu – tas vienkārši ir uzlikts pa virsu, radot papildus svaru. Turklāt par šādu dekorāciju tiek prasīti 1500 eiro.

Tādējādi RCZ cena var krietni izaugt, pārsniedzot 30 tūkstošu eiro slieksni, taču tas tik un tā būs lētāk nekā Audi TT.  Par to, cik stabila būs RCZ tālākpārdošanas vērtība, vēl grūti spriest, taču mēs pieņemam, ka tas būs pieprasītāks, nekā daži citi Peugeot modeļi.

Kā tas uzvedas uz ceļa?

Lai iemēģinātu Peugeot RCZ, Whatcar.lv devās uz Audru trasi Igaunijā, kur ar igauņu autosporta zvaigznes Urmo Āvas palīdzību tika pārbaudītas potenciālā TT konkurenta spēju robežas. 

200 zirgspēku, priekšpiedziņas RCZ neliek vilties un demonstrē krietni nopietnāku sniegumu, nekā 308 hečbeks, uz kura bāzes tas veidots.

Zem tā motora pārsega atrodas 1,6 litru dzinējs, kas ļauj RCZ ieskrieties līdz 100 km/h 7,5 sekundēs. Protams, tas nav galvu reibinošs paātrinājums, taču šī dzinēja iespaidīgākā īpatnība ir jauda vidējā apgriezienu diapazonā. Skaņa - sportiska, lai arī dažiem, iespējams, patiktu vēl zemāka toņkārta.

Gaitas komforta un vadāmības proporcija šķiet nevainojama, taču jāņem vērā, ka testa brauciens pārsvarā noritēja uz gluda asfalta, ko nav skārusi bedrīšu lāpīšanas kampaņa. Stūres reakcija ir precīza, saķere ar ceļu – pārliecinoša, bet virsbūves svārstības praktiski nav jūtamas pat tad, kad riepas pagriezienos jau sāk protestēt.

Dīzeļdzinēja skaņa nav tik sportiska, kā 200 ZS agregātam, taču paātrinājums līdz 100 km/h ir tās pašas 7,5 sekundes, bet griezes moments ir lielāks - 340 Nm. Lai gan dīzeļversijas dzinējs ir smagāks, kā rezultātā mazliet cieš vadāmība, tā noteikti nav slikta izvēle, jo īpaši ņemot vērā degvielas patēriņu – mazliet virs 5 litriem uz 100 km.

Spriedums

Vienalga ar kādu dzinēju, Peugeot RCZ ir stilīgs konkurents Audi TT un Volkswagen Scirocco.

Jums patiks: izskats, vadāmība, interjera kvalitāte

Jums nepatiks: papildaprīkojuma cenas

Lasi izvērstu Peugeot RCZ testu, salīdzini modifikāciju cenas, tehniskos datus un aprīkojumu


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot e-2008

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot e-2008 ir bagātīgi aprīkots elektriskais krosovers ar lielisku interjeru, kas piedāvā lielu plašumu gan pasažieriem, gan viņu bagāžai. Ar vienu uzlādi veicamais attālums nav tik iespaidīgs kā Kia e-Niro un Hyundai Kona, tomēr Peugeot pārspēj abus konkurentus ar zemāku cenu. Ja nepieciešams relatīvi kompakts elektriskais SUV, e-2008 kandidatūru noteikti ir vērts izskatīt.