Testa brauciens

Porsche Panamera S

Whatcar.lv iemēģina Porsche Panamera S
4,8 litru V8 dzinējs ar 400 ZS
Cena sākot no 99 480 eiro

Porsche Panamera nenoliedzami ir viens no šī gada interesantākajiem auto. Vispirms, Porsche ar to ir pieteikuši sevi kompānijai līdz šim svešajā luksusauto segmentā, bet otrkārt – izdarījuši to ar vērienu, jo Panamera var lepoties ar vēl neredzētām tehnoloģiskām inovācijām.

Panamera ir pirmais auto pasaulē, kuram mūsdienās populārā, degvielu ekonomējošā start/stop tehnoloģija ir savienota ar V8 dzinēju un automātisko pārnesumkārbu. Pirmoreiz sērijveida auto ir uzstādīta arī pneimopiekare, kurā esošā gaisa daudzumu var iestatīt pats vadītājs, tādējādi izmainot Panamera gaitas īpašības.

To pašu var teikt arī par aizmugures spoileri , ko var pacelt vai nolaist, piespiežot pogu.  Panamera ir arī pirmais luksusauto ar septiņpakāpju divsajūgu pusautomātisko pārnesumkārbu un Sports Chrono pakotni, kurā ietverta launch control opcija, kas sniedz iespēju izbaudīt maksimālo paātrinājumu, uz kādu ir spējīgs šis auto.

Salonā

Panamera mierīgi atradīsies vieta četriem cilvēkiem, lai gan sēdekļi neizskatās tik plati kā tradicionālā luksusa auto. Aizmugures sēdeklis ir domāts diviem, un pa vidu tam atrodas konsole, kas norobežo vienu pasažieri no otra.

Pēc vēlēšanās, šo konsoli var izraibināt ar dažādiem slēdžiem un pogām, kas aktivizē vienu vai otru komforta aprīkojuma elementu. Tātad, lai gan vietas aizmugurē sēdošajiem nav daudz vairāk kā kārtīgā biznesa sedanā, tur ir iespējams radīt atmosfēru, kurā gribētu atrasties automašīnas īpašnieks. Arī automašīnas vadītājam nav par ko sūdzēties – sēdpozīcija ir līdzīga kā Porsche 911, bet kokpita arhitektūra nekavējoties uzrunā ikvienu, kas apsēdies pie stūres – „Braucam!”

Tehniski Panamera ir veidots pēc hečbeka principa, tādēļ uzskatāms par visnotaļ praktisku luksusauto – katrā ziņā, Porsche kategorijās noteikti. Nolokot aizmugures sēdekļus, jūs iegūstat 1263 litru lielu kravas nodalījumu. Turklāt auto iespējams aprīkot arī ar piekabes āķi. Tiesa gan, mums ir pārliecība, ka šie faktori (vismaz Latvijā) noteikti nebūs noteicošie Panamera iegādē.  

Dinamika, gaita un vadāmība

Porsche norāda, ka Panamera ir kaut kas pa vidu starp 911 un Cayenne, taču ar priekšā novietotu dzinēju un divu tonnu svaru tas vairāk atgādina apvidus, nevis sporta auto. Neraugoties uz to, jau pirmajos pārsimt nobrauktajos metros kļūst skaidrs, ka šis tomēr ir Porsche.

Whatcar.lv devās izbraucienā ar Panamera bāzes versiju – 400 zirgspēku Panamera S ar 4,8 litru V8 dzinēju, aizmugures piedziņu un ziemas riepām - uz sausa asfalta. No 0 līdz 100 km/h tas ieskrienas 5,6 sekundēs, bet auto maksimālais ātrums ir 285 km/h.

Ņemot vērā, ka jau ar šādiem parametriem tas šķiet nepiedienīgi ātrs, rodas jautājums, kāpēc ir nepieciešams ievērojami dārgākais, 500 ZS Porsche Panamera Turbo? Taču pārsteidzoši, bet tieši par dārgāko modifikāciju šobrīd Latvijā ir lielākā pircēju interese.  

Regulējamā pneimopiekare ļauj vadītājam rotaļāties ar tās iestatījumiem, pēc nepieciešamības pārliecinoši īstenojot teju ne vājprātīgus manevrus Sport vai Sport Plus režīmā, vai arī rāmi slīdot starp citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, izbaudot limuzīna komfortu, kas neatpaliek no S-Klases Mercedes vai 7.sērijas BMW.

Par spīti iepriekš minētajam sportiskumam, no limuzīna auras Panamera tā arī neizdodas atbrīvoties – auto svars, kaut nedaudz, ir jūtams. Taču Porsche piedāvāto opciju sarakstā ir PDCC, jeb Porsche Dynamic Chassis Control, kas izlīdzina sasveri, pielāgojot piekari attiecīgajam pagriezienam, līkumam vai ceļa segumam.  

Aprīkojums

Ja jums bāzes versijas Panamera nešķiet pietiekoši ekskluzīvs auto, to var papildināt ar virkni opciju, kas atrodamas garajā papildaprīkojuma sarakstā. Piemēram, Yachting Mahogany salona apdari, kas padarīs jūsu Panamera salonu tikpat krāšņu, kā Romāna Abramoviča jahtu.

Citu opciju starpā ir arī 10,5 litru tilpuma ledusskapis, ko var ievietot starp divām aizmugures sēdvietām. Tas nāk komplektā ar divām Porsche glāzītēm. Priekā! Malkojot dzērienu, var baudīt kādu no iemīļotajām televīzijas pārraidēm, lūkojoties priekšējā sēdekļa atzveltnē iebūvētā, skārienjūtīgā  7 collu ekrānā. Turklāt katram no šiem ekrāniem ir pašam savs atskaņotājs, kas nozīmē, ka divi aizmugurē sēdošie var skatīties katrs savu filmu, vienalga, vai tas ir DVD ieraksts, vai USB zibatmiņā paslēpts fails.

Spriedums

Ja vēlaties luksusauto komfortu vienlaikus ar iespēju izbaudīt aizraujošu braukšanu un galvu reibinošu ātrumu, Panamera ir aktuālākais, ko šobrīd var nopirkt. Tomēr atšķirībā no S-Klases Mercedes vai 7.sērijas BMW šis nav auto pasažieriem – šis ir auto vadītājiem.   

Lai gan cilvēki parasti pērk Porsche ar savu sirdi, nevis galvu, tieši bāzes versijas Panamera S ar mērenu papildaprīkojuma klāstu mums šķiet finansiāli pats jēdzīgākais variants – tas (salīdzinoši) nav dārgs, turklāt sniedz fantastiskas sajūtas. Tas ir iespaidīgs auto un nevainojams luksusa transportlīdzeklis – ar ko vairākumam pircēju vajadzētu pilnībā pietikt. 

Lasi izvērstu Porsche Panamera testu, salīdzini cenas un aprīkojumu

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Porsche 718 Cayman

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Porsche 718 Cayman sagādā patiesu braukšanas prieku – tas ir viens no pašiem labākajiem sporta auto uz šīs planētas.