Testa brauciens

Lexus RX350

Whatcar.lv testē Lexus RX350
RX450h Latvijā gaidāms vien rudenī
Plašs aprīkojuma līmeņu un cenu spektrs

Šī ir vēl viena Lexus versija par apvidus auto populārā RX veidolā. Daži gan to negribēs saukt par apvidus auto, ir dzirdēti pat tādi apzīmējumi kā „automašīna inteliģences aprindām”, taču Whatcar.lv nolūks nav apspriest Lexus RX psiholoģisko ietekmi uz sabiedrību – mēs testējām to reālā pilsētvidē, pārvarot gan nelīdzenu bruģi, gan slīdot pa Dienvidu tilta viaduktiem - un ne tikai. 

Dzinēji

Pēdējā, trešā RX inkarnācija, ko Lexus sauc par pārejas modeli, faktiski ir jauna virsbūve uz ASV tirgū pazīstamā Toyota Highlander bāzes. Dažās valstīs jaunais RX būs pieejams tikai ar hibrīddzinēju, taču Latvijā tas jau pieejams arī RX350 modifikācijā, proti, ar 3,5 litru Dual VVT-i V6 dzinēju, ko testēja Whatcar.lv. Tas savienots ar sešpakāpju automātisko transmisiju ar elektroniski pieslēdzamu pilnpiedziņu, ko auto nepieciešamības gadījumā dara pats.

Ieskrējiens līdz 100 km/h šim 2,5 tonnas smagajam auto prasa 8 sekundes, turklāt ikviens straujāks gāzes pedāļa piespiediens liek motoram atbildēt ar patīkamu rūkoņu.  Jāatzīst gan, ka testa brauciena laikā mums neizdevās iekļauties ražotāja noteiktajā 10,6 litru degvielas patēriņā, taču nevar izslēgt, ka ļoti prātīgi braucot, tas nav nekas nereāls.    

Uz ceļa

Gaita un vadāmība ir nedaudz labāka kā iepriekšējam modelim – saķere ar ceļu ir laba, taču sēžot pie stūres, ne vienmēr rodas pārliecība, ka viens vai otrs manevrs būs izpildāms. Galvenokārt tāpēc, ka RX vadāmība ir amerikāniski „mīksta”, proti, tā orientēta uz cilvēkiem, kas nesteidzīgi dodas no punkta A uz punktu B, nemēģinot iegūt liekas minūtes, azartiski manevrējot starp joslām.  

Turpinot par gaitas komfortu - vienīgais mīnuss ir RX nevēlēšanās absorbēt Latvijas bedrainos ceļus – salonā pārāk bieži ir dzirdams, kā ceļa nelīdzenumi šausta piekari, radot iespaidu, ka tā ir cieta, taču faktiski – tā nav.  Whatcar.lv testētajam auto bija iespējams mainīt klīrensu pēc nepieciešamības – taču tas nesagādāja lielu aizrautību. 

Komforts

Ikviena interjera detaļa, ikviena šuve un salaiduma vieta liecina, ka šis ir Premium klases auto – viss ir perfekti nostrādāts – sākot ar ādas un koka apdari un beidzot ar vissīkākajām niansēm – tādām, kā mērinstrumentu ciparnīcu korpusa plastmasa. Kvalitātes ziņā tas ir kārtējais Lexus solis uz priekšu, taču nevar noliegt acīmredzamo – turpat uz pēdām jau min Toyota. Tomēr spocīgi klusais Lexus RX salons ir droša vieta, kur iespējams greznā komfortā slīgstot, atslēgties no ārpasaules kņadas. Ātrumam augot, dzinēja troksnis skaļāks nekļūst – labāk dzirdama kļūst vien pretvēja šalkoņa.  

Lexus RX350 Latvijā tiek piedāvāts ar vairākiem aprīkojuma līmeņiem, sākot no 55 250 eiro. Visbagātīgākais variants  – President – maksā 73 306 eiro. RX350 konkurenti ir BMW X5 3,0si un Mercedes-Benz ML350, taču, ja jums ir svarīga cena, mēs ieteiktu pārlūkot aprīkojuma sarakstu – Lexus tradicionāli mēdz piedāvāt par velti lietas, par kurām daži citi prasa naudu.     

Jums patiks: braukt ar jauno Lexus

Jums nepatiks: piedalīties off-road sacīkstēs

Lasi detalizētu Lexus RX testu

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.