Testa brauciens

Audi A4 Allroad 2,0 TFSI

Whatcar.lv testē Audi A4 Allroad
2,0 TFSI benzīna dzinējs
Pirmais brauciens Latvijā

Jau tā piesātinātais pilnpiedziņas auto tirgus kļuvis par vēl vienu ierakstu bagātāks. Audi modeļu gammu ir papildinājis jaunpienācējs, kas atrodas starp A4 Avant Quattro universāli un Q5 kompakto apvidus auto.  Tātad, ja Audi Q5 jums šķiet pārāk liels, bet A4 Avant – pārāk zems, A4 Allroad ir domāts jums.

Kāds tas ir?

Kā jau Allroad marķējums pieprasa, līdzīgi kā cenā dārgākais, klasi augstākais A6 Allroad, arī mazais brālis ir izgreznots ar tiem virsbūves apdares elementiem, kas dažiem varētu asociēties ar braukšanu dziļi mežos. Lai gan maz ticams, ka īsti mežinieki savu motorzāģu pārvadāšanai izvēlēsies tieši šo auto, tā paaugstinātais klīrenss, kas ir tikai par 20mm zemāks nekā Audi Q5, ļauj diezgan izveicīgi manevrēt, neraugoties uz tipiskajām, nekad nelīdzināta meža ceļa bedrēm un valnīšiem, ko rada virszemē izlīdušas koku saknes. Turklāt auto apakšu neļaus apskādēt cienījama kalibra aizsargi priekšā un aizmugurē.

Uz šosejas A4 Allroad neatpaliek no A4 Avant, kaut gan par 37 mm augstākā klīrensa dēļ virsbūves sasvere ir mazliet lielāka. Neraugoties uz to, ātrumam pieaugot, tas ir pietiekami stabils.

Dzinēji un dinamika

Whatcar.lv testēja Audi A4 Allroad quattro ar 2,0 TFSI dzinēju – vienīgo benzīna agregātu, kāds tiek piedāvāts šī savdabīgā nišas produkta pircējiem. Dzinējs nav nekas jauns – tas tiek izmantots gan A3, gan A6 modeļos un ne bez iemesla – tas ir gana elastīgs.

Komplektā ar A4 Allroad dzinējs nepārsteidz – dinamika ir praktiski tāda pati kā Audi A4 Avant ar identisku, 211 ZS motoru. Taču, mēģinot spiest ārā maksimumu, jūs drīz vien atklāsiet, ka degvielas patēriņš ir krietni augstāks nekā ražotāja norādītie 8 litri uz 100 km. Pamataprīkojumā iekļautā septiņpakāpju, divsajūgu S tronic pārnesumkārba šim dzinējam šķiet ideāli piemērota, turklāt aizrautīgākiem vadītājiem dota iespēja piepirkt klāt arī Audi drive select sistēmu, kas integrē dzinēju, pārnesumkārbu, stūri un amortizatorus vienotā veselumā – ļaujot pielāgot to darbību savam braukšanas stilam, mainot režīmus ar pogām viduskonsolē.

Jaunums ir gudrāka stabilitātes kontroles sistēma, kas automātiski nosaka, pa kādu segumu tiek braukts – līdzenu vai nelīdzenu, atbilstoši piedāvājot savu asistenci.   

Komforts

Audi A4 Allroad salons ir tāds pats kā standarta A4 – pievilcīgs un kopumā kvalitatīvs, lai gan prasīgāku vadītāju var satraukt daudzās dažāda izmēra podziņas un slēdži viduskonsolē – ja nav gadījies braukt ar Audi, pie tā ir jāpierod.

Pamataprīkojumā – klimatkontrole, 17 collu vieglmetāla diski, ESP, elektriski regulējami spoguļi, signalizācija, CD atskaņotājs, lukturu mazgāšanas sistēma un daudz kas cits, kopā par 43 530 eiro. 

Spriedums

Ja, ņemot vērā vēstis par to, ka ceļu remontu budžets Latvijā tiek samazināts, jūs esat izlēmuši par labu A4 Allroad iegādei, jums atliek vien izvēlēties – kuru. Benzīna dzinēju mēs ieteiktu vien gadījumā, ja jūs pilnīgi nevarat ciest dīzeļdzinējus. Ekonomiskākais, cenā lētākais un optimālākais variants ir 2,0 TDI, taču ar to var pienākt brīdis, kad jaudas būs par maz - tad atliek 3,0 TDI modifikācija, kas gan ir par veseliem 8 tūkstošiem eiro dārgāka. Un atklāts paliek jautājums - ja jūs patiešām interesē augstāks klīrenss un sēdpozīcija, kāpēc neizvēlēties Q5? 

Jums patiks: āriene, kas neprasa komentārus

Jums nepatiks: dārgāks nekā Audi Q5

Lasi detalizētu Audi A4 Allroad testu, salīdzini cenas un tehniskos datus

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!